Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karin1985 schreef:mijn veulen is vandaag opgehaald voo de afstammelingenkeuring van santano volgende week dinsdag! Ik heb er zin in, ben benieuwd wat voor veulen er nog meer geprikt zijn en hoe die van mij zich laat zien. We hebben er zelf nog nooit mee geoefend.
ART_UMA schreef:karin1985 schreef:mijn veulen is vandaag opgehaald voo de afstammelingenkeuring van santano volgende week dinsdag! Ik heb er zin in, ben benieuwd wat voor veulen er nog meer geprikt zijn en hoe die van mij zich laat zien. We hebben er zelf nog nooit mee geoefend.
Ik ben benieuwd, het plan is dat ik er ook heen ga om te kijken (en te filmen).
karin1985 schreef:@atr_uma: Misschien zien we elkaar dan nog wel. HOe kan ik je herkennen?
Dees schreef:Art Uma staat achter de camcorder
Roelove schreef:Hoi, is de video van florencio veulens al online?Ben zo nieuwschierig
ART_UMA schreef:Aan de rechterkant naast de viedo kun je ook downloaden selecteren (googlevideoplayer) en op de een of andere manier is daarin "100%" een groter beeld bij het afspelen, beetje vreemd, maar misschien helpt het de kijkers
Roelove schreef:Super! Bedankt!!
Vind dat sommigen veulens wat wild waren en zich niet goed lieten zien...
Ricckkk schreef:Ik ben ook geweest en het viel mij ook tegen.
van de twintig waren er imo 4 goede waarvan 1 extra.
Nou moet er natuurlijk wel bij vermeld worden dat het grootste deel uit prut merries kwam.
En het nadeel nu voor Florencio is dat hij zomaar op elke willekeurige merrie is gezet omdat hij 2 x wereldkampioen is geweest en daar zit hem in mijn ogen de grootste fout.
De beste kwam uit een Daimler merrie.
Ik vond wel degelijk dat Florencio heeft verbeterd op het gros van de merries want echt,de meeste merries waren merries waarvan ik me afvroeg waarom mensen daarmee fokten.
En inderdaad bijna geen enkel veulen stond goed op stand.
grapjas schreef:Ben er niet geweest maar heb gehoord dat de veulens ook erg goed konden draven en dat het een beetje vreemd was dat daarover helemaal niet gesproken wordt in het korte verslagje.
Anne_GTI schreef:
Misschien omdat het om een springhengst ging? Ik zal er iig niet raar van staan te kijken als ik over 4 jaar menig Verdi het heel goed zie doen tussen de dressuurhekjes. Heb bij verschillende dressuurhengsten veulens gezien die een stuk minder konden bewegen. De halzen van de veulens zaten er door de bank genomen mooi aan, niet diep uit de borst oid wat je misschien wel enigszins zou verwachten. Alle veulens hadden mooie sprekende koppies met een groot oog erin. Ze bewogen eigenlijk allemaal met veel souplesse al vond ik er 1 wat stekerig in het voorbeen, maar dat kwam duidelijk bij de moeder weg. Er zaten heel eenvoudige moeders bij waarbij de veulens echt een klap beter waren dan de moeder. In dat opzicht had de hengst zijn werk heel goed gedaan.