Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arie53 schreef:Toch zijn het allemaal probleempaarden met ernstige afwijkingen waar de reguliere geneeskunst niets meer aan kan doen. Anders komen ze niet bij Laarakker terecht.
An_J schreef:Dat de naam 'eric laarakker' (zonder S) goed is voor een discussie van 30 pagina's weten we inmiddels wel. Maar ging het hier niet om de discussie van de KWPN fokkerij?
Citaat:Wat is daar mis mee als een paard de staart draagt? Anders kan een paard het bekken niet kantelen! En dat kan een Engelse Volbloed weer niet en die kan derhalve het achterbeen niet buigen zoals Puschkin dat doet.
Citaat:Daarom mijn tip voor het EASP,
echt een hengst die aan de norm voldoet.[/
Tiessie schreef:Het feit blijft dat deze man paarden red die al door de hele reguliere molen zijn geweest en meerdere reguliere klinieken (zelfs in het buitenland)hebben gezien. Het mag dan moeilijk te verklaren zijn maar ik kan je zo 4 voorbeelden geven van paarden die uitbehandeld waren en nu weer vrolijk en gezond rondlopen.
Dat hij daar geld aan verdient lijkt me logisch, dat doen jullie toch ook op je werk, geld verdienen? En het is echt goedkoper dan een rondje klinieken dat kan ik je wel vertellen.
Maar ik dacht dat dit topic ging over de mening van Eric Laarakker over de hedendaagse KWPN-fokkerij en dat het geen welles-nietes-spelletje is of hij nu zijn werk goed doet of niet?
Ik denk toch dat iedereen ziet dat de paarden te groot, te heet en te moeilijk worden voor de doorsnee-ruiter?
Senja_x schreef:. Je kan zelf bepalen wat je wilt fokken en welke kant je op wilt fokken.
.
ceasario schreef:Maar je wordt op het einde van de rit afgerekend.
Het is uiteindelijk de Jury die bepaald wat jij mag fokken.
En wanneer deze Jury het niet bij het recht eind heeft zit jij met de "gebakken peren".
amondi schreef:weer een kleiner paard te laten kopen.
sarabande schreef:Er zijn nogal veel Gribaldi's daar kunnen ze uitkiezen. Maar als hij goed op de foto's is en netjes onder het zadel loopt maakt dat niet meer uit, dat geldt voor ieder paard.
amondi schreef:Ik denk dat Laarakker wel gelijk heeft als hij het heeft over "te"grote paarden boven de 1.70m. Maar die worden gefokt omdat heel veel mensen denken dat je alleen met zo'n kasteel wat te zoeken hebt in de dressuurring. Dus moet je kunnen aantonen dat klein, ook fijn kan zijn en de mensen met paarden weer een kleiner paard te laten kopen.
Die van ons stond ook al bijna een jaar te koop, 1.61m, niemand die belangstelling had... Ook als was het een Gribaldi, de mensen kwamen niet eens kijken!
Omdat een vriendin van ons een flemmingh heeft van 1.59cm en daar de sterren van de hemel mee rijdt, hebben wij toch maar de gok gewaagd( de prijs was ook al danig gezakt) Maar als je mensen spreekt( komt redelijk vaak voor omdat hij erg veel swung en afdruk heeft), dan vragen ze:
Vraag 1, wat is de afstamming?
Vraag 2, hoe hoog is hij?
Zolang dat nog in de top 3 van de vragenlijst staat wil iedereen hoger scoren dan 1.65m! Anders hoor je er niet bij. Terwijl "vroeger" een paard van 1.65m al als kasteel was aangeduidt.
Ik antwoord dan ook naar waarheid: de laatste keer dat hij gemeten is was hij 1.62m... ( al meer dan een jaar geleden)
peninna schreef:Laat ik beginnen met te zeggen dat ik zelf geen voorstander ben van grote paarden.
peninna schreef:Het moet steeds hoger op de benen maar de verhoudingen zijn een beetje zoek.