Ok... Trento B en het KWPN...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

Re: Ok... Trento B en het KWPN...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:36

Dan is numero uno ook niet fok zuiver!
Wij hebben twee numero uno's uit de zelfde moeder en ze lijken geen meter op elkaar.
Niks of niemand is fokzuiver.
Heb je twee kinderen dan zijn ze ook totaal verschillend van karakter en uiterlijk tenzij het 1 eiige tweelingen zijn dan lijken ze alleen qua uiterlijk op elkaar en dat is met paarden honden,mensen, katten enz,enz.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:45

Wiepie schreef:
Tuurlijk, helemaal gelijk.
Maar ik bedoel te zeggen dat je nog minder weet wat er uit gaat komen als je een jonge hengst combineert met een merrie die nooit een veulen heeft gehad, dan wanneer je een jonge hengst kruist met een merrie die al meerdere veulens heeft gehad (en die dan ook vrij uniform fokt).

Dat klopt....

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:26

mistral schreef:
Sfieke schreef:

Nou ja... voor dit soort veilingen worden de dieren wel geselecteerd en lang niet ieder veulen mag erheen... Ik neem aan dat er meerdere veulens van Trento B zijn aangeboden aan zo'n veilingscommissie. Dus die mensen hebben er vast meer gezien dan alleen deze paar. En die hebben dus deze gekozen... waarschijnlijk toch omdat het de betere waren

En natuurlijk zullen er ergens een paar rondhuppelen die nog beter zijn dan deze Maar ik denk wel dat bovenstaande veulens ook behoren tot de betere veulens!

Effe 1 ding, niet iedereen wil met zijn veulen naar een veiling en houd ze lekker zelf

Dat weet ik!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:34

mistral schreef:
Dan is numero uno ook niet fok zuiver!
Wij hebben twee numero uno's uit de zelfde moeder en ze lijken geen meter op elkaar.
Niks of niemand is fokzuiver.
Heb je twee kinderen dan zijn ze ook totaal verschillend van karakter en uiterlijk tenzij het 1 eiige tweelingen zijn dan lijken ze alleen qua uiterlijk op elkaar en dat is met paarden honden,mensen, katten enz,enz.

Is dan Numero Uno niet fokzuiver of jullie merrie??

Twee kinderen hoeven ook niet zoveel van elkaar te verschillen! Ik ken gezinnen waar 3 van de 5 allemaal rood haar hebben en sproetjes bijv of waar alle drie de kinderen echt sprekend op elkaar lijken. Zelfde neus, allen krullen en blond haar. Bijvoorbeeld.

100% fokzuiver is niks of niemand nee, maar de een is het wel meer dan de andere

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:15

numero uno! Wij hebben ook twee lancet's gehad uit die merrie en dat waren allebij vossen (rood haar en geen sproetjes ) allebij merrie allebij klein (1.60m) maar toch twee verschillende dieren. Idem met indoctro uit de zelfde merrie, de 1 sprong waanzinnig en de ander maakte er brandhout van. Door twee keer de zelfe hengst te gebruiken krijg je geen garantie op twee gelijke dieren, ook al hebben ze de zelfde kleur

Ik geloof niet meer in fok zuiver

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:36

Volgens mij is je merrie eerder niet fokzuiver dan de hengst in dit geval... Je hebt het dus meerdere malen twee keer met dezelfde hengst geprobeerd, maar steeds wat anders gekregen?

En garantie krijg je er nooit bij nee Fokken is en blijft gokken, ook al is je merrie redelijk fokzuiver

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:52

Sfieke schreef:
Volgens mij is je merrie eerder niet fokzuiver dan de hengst in dit geval... Je hebt het dus meerdere malen twee keer met dezelfde hengst geprobeerd, maar steeds wat anders gekregen?

Echt puur uit je nek kletsen is dit, je gelooft jezelf toch niet
Laatst bijgewerkt door olafj op 30-03-06 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:54

he??? Volgens mij heb ik je dan verkeerd begrepen

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:58

Ik heb werkelijk geen idee hoe jij denkt, ha ha

Maar wij in de regel gebruiken wel vaker een hengst twee keer, als het eerste veulen bevalt maar..........dat is geen garantie.
Fokken is idd gokken
Dus fokzuiver bestaat niet!
Je weet nooit hoe het uitpakt
je krijgt nooit een exacte replica!!

Hebbie em??

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:06

Ik denk 100% fokzuiver bestaat niet... en meningen verschillen

Fokken blijft immers gokken, zoals je zelf zegt

olafj