De mening van Pukpaleis.......... HK vrij 3 Februari

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:15

Afbeelding
Deze staat wel op veel bodem, maar als je dat mooi vind klopt er toch ergens iets niet Arie...
Florencio die niet veel bodem dekt... Heb je hem wel eens in het echt zien lopen?

Pascha

Re: De mening van Pukpaleis.......... HK vrij 3 Februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:39

liesje23 schreef:
Ok Arie, maar dan snap ik ff niet waarom dit paard zo gigantisch kan lopen!!!

Ik denk ook niet dat je zo naar de hengst zelf moet kijken, maar meer naar hoe hij dit vererft. En daar is tot nu toe weinig over te zeggen....
Een dekhengst die lopen kan is leuk, maar dan moet hij dat positieve wel doorgeven aan de nakomelingen.

enne, Gitta, waarom plaats je geen normale standfoto, van deze foto kan je weinig zeggen.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:42

Nee, ik denk dat Arie alles van een OUDE foto haalt, Arie vindt Bojar een goed paard, (hij zegt het toch zelf niet).
Die heeft vast ook al alles gewonnen en daar krijgen de mensen ook kippenvel van, of niet Arie!!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:05

tja... is het niet: partjes denken is partjes fokken?
blijkbaar heeft floris tot nu toe weinig last van zijn "foute" exterieur
ik vind hem zelfs nog beter bewegen dan Poetin
dat onderstandige is gissen vind ik
ze reiken hem net een appel aan, en welk paard helt dan niet voorover om hem te pakken
ik begin eigenlijk steeds minder te snappen van de warmbloed fokkerij geloof ik
en wat heb je aan een perfect gebouwd paard die niet kan lopen of niet mee wil werken ?
het is net als met mannen.. de perfecte man bestaat gewoon niet
en de knapste zijn meestal niet de leukste

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:22

Arie: ik ben het op 2 punten absoluut niet met je eens.

1. Houston heeft een super karakter. Het is geen dooie maar ik als amateurtje rijd er zo op weg. Als ik een tegenstrijdige hulp geef staat ie niet op zijn achterbenen of wat dan ook; hij draait een keer met zijn oren.... Vervolgens probeer ik het nog een keer waarbij is beter oplet wat ik doe en hij snapt wat ik bedoel en doet wat ik vraag zo goed mogelijk. Dat vind ik eerlijk en braaf.

2. Florencio hoogbenig??? Dat zie ik niet. Eerlijk gezegd is dat denk ik juist 1 van de redenen geweest waarom hij als 3-jarige niet genomen is bij het KWPN. Hij was juist niet hoogbenig.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:50

arie53 schreef:
Hemmingway, Haarlem, Epilot en Houston bijvoorbeeld. Alhoewel de laatste qua tactmatige bewegingen goed is, voldoet hij qua
karakter
lang niet aan de de eisen die aan een werkbaar sportpaard moeten worden gesteld.

Praat geen poep..........

Pukpaleisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 13:05

Vlgs mij hebben nog Haarlam nog Epilot nog Houston meerdere nakomelingen op het hoogste niveau lopen kwa dressuur ,blijkbaar geeft hun evenwichtsmodel geen garantie voor prestaties (hun index bewijst dat ook, maar dat is een onderwerp dat te vermijden valt) by the way: Dhr. J Rutten, toch niet de minste in de dressuur fokkerij, heeft ooit een jaargang zijn beste merries gedekt met Haarlem om kleur ras en hardheid toe te voegen, kwa model vielen ze niet tegen maar in het werk wel en alle dieren zijn zonder roem vertrokken van zijn stallen, deelde hij mij eens persoonlijk mee....

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:23

Pukpaleisje schreef:
Vlgs mij hebben nog Haarlam nog Epilot nog
Houston

meerdere nakomelingen op het
hoogste niveau

lopen kwa dressuur ,blijkbaar geeft hun evenwichtsmodel geen garantie voor prestaties (hun
index bewijst dat ook

, maar dat is een onderwerp dat te vermijden valt)

Nu praat jij jezelf tegen.
Nu trek ik even aan de rem.
Houston heeft al jaren een zéér hoge dressuur-index (nu 162) ZONDER kinderen op het hoogste niveau. (het woord "bewijst" kies je dan ook volledig verkeerd).
De indexen worden namelijk grotendeels bepaald door kinderen die op 4-7 jarige leeftijd zeer vlot richting de amateurtop lopen. De paarden waar het meeste behoefte aan is dus.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:34

Toch lopen er bij de ZZGP wedstrijden wel enkele Haarlems rond en ook in de hogere klasses van de basissport rond...
Verder zijn het brave paarden, werkwillig waar iedereen op weg kan rijden en kunnen ook nog eens een leuke sprong maken. Dat het KWPN zulke hengsten op de 11-jarigen afkeurd is mij dan ook nog steeds een groot raadsel...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:41

Ik heb zojuist de index nog maar even bekeken, maar van HAARLEM wordt je inderdaad niet vrolijk:

dressuurindex: 107 (89%)
springindex: 113 (91%)

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:45

Veel Haarlems gaan ook naar het buitenland, daar doen ze het goed maar worden voor het KWPN niet meegeteld... Verder vind ik de betrouwbaarheidspercentages redelijk groot en ach, als ik (en vele anderen met mij) er een leuk paard aan over had boeit het mij ook werkelijk niet wat het KWPN doet...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:48

Gitta1977 schreef:
.......... en ach, als ik (en vele anderen met mij) er een leuk paard aan over had boeit het mij ook werkelijk niet wat het KWPN doet...

Nou dan.
Dan ga je in april toch gewoon bij Haarlem dekken?
De IJzeren Man ontvangt je met open armen, en het dektarief is waarschijnlijk een stuk lager.
Iedereen weer gelukkig......

(of toch maar niet?)

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:49

En ja Gitta1977 gaat weer verder met haar Wilawander-afzeik-liedje. Beetje jammer, ik had goeie hoop voor je!

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:50

Ik zeik niks af...

@ CGJ: Ik heb inmiddels een 2-jarige van Haarlem dus ik moet op zoek naar een andere hengst...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:53

Trouwens .......... Haarlem is ook goedgekeurd voor Oldenburg. Krijg je gewoon een register A papier......
(ze moeten alléén nog even het "misleidende" KWPN logo van die -overigens prachtige- site verwijderen )

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:17

Nee hoor, gewoon Reg. B. ongeacht de status bij een ander stamboek. Ken uw bewaarboek

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:28

Sammie schreef:
Nee hoor, gewoon Reg. B. ongeacht de status bij een ander stamboek. Ken uw bewaarboek

Dus een veulen van een WILLEKEURIGE Oldenburger hengst komt in het REG A, maar een veulen van dezelfde (nog steeds goedgekeurde Oldenburger) hengst als die is opgeruimd bij het KWPN komt in Reg B?

****** krabt zich nu even flink achter de oren *******

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:33

Gitta1977 schreef:
Veel Haarlems gaan ook naar het buitenland, daar doen ze het goed maar worden voor het KWPN niet meegeteld... Verder vind ik de betrouwbaarheidspercentages redelijk groot en ach, als ik (en vele anderen met mij) er een leuk paard aan over had boeit het mij ook werkelijk niet wat het KWPN doet...

Idd.
Daarbij ken ik hele leuke nafok van Haarlem.
Maar volgens mij ligt het ook enorm aan de merrielijn wat voor nakomelingen je krijgt, en daarbij, je kan wel een goed paard fokken, maar als hij geen goede ruiter en kansen krijgt wordt het nooit wat.
Andersom ook.

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:43

wie heeft die foto van uphill gemaakt dan, ik bedoel die foto van uphill die samsam stuurde op dit topic

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:44

CGJ12 schreef:
Dus een veulen van een WILLEKEURIGE Oldenburger hengst komt in het REG A, maar een veulen van dezelfde (nog steeds goedgekeurde Oldenburger) hengst als die is opgeruimd bij het KWPN komt in Reg B?

Citaat:
Nakomelingen van hengsten die bij het KWPN op wacht staan danwel definitief afgekeurd zijn worden geregistreerd in Register b ongeacht de eventuele status bij een anderstamboek

pagina 6 stamboek richtlijnen 2005
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-02-06 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:46

Waarom geld voor het KWPN de behaalde prestatie in het buitenland niet mee? Als paarden daar naar toe zijn verkocht???
Toch raar, het is en blijft een NL afstamming....

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:48

kimberley12 schreef:
wie heeft die foto van uphill gemaakt dan, ik bedoel die foto van uphill die samsam stuurde op dit topic

Ik gok....Samsam zelf.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:55

Tequiro schreef:
Waarom geld voor het KWPN de behaalde prestatie in het buitenland niet mee? Als paarden daar naar toe zijn verkocht???
Toch raar, het is en blijft een NL afstamming....

Da's héél simpel:

• Hoe kom je aan ALLE gegevens (dus niet alleen die twee goede uit Amerika, maar óók die 123 slechte die in Italie in de vitrine zijn beland....)
  • Hoe kwalificeer je de gegevens (PSG met 60% in de VS, is in de praktijk gelijk aan PSG in Nederland met 55%)
  • Nederlandse cijfers worden gecorrigeerd naar milieu-inlvoeden. Hoe doe je dat met de buitenlandse?
  • In enkele landen worden Nederlandse hengsten specifiek ingezet op volbloeden. Hoe ga je daar dan mee om?
  • Bepaalde landen stellen geen grenzen aan klassen waarin een paard wordt gestart. Daar mag een willekeurige amateur een 7-jarige in de GP starten als ie zin heeft......
Als dit soort problemen in kaart zijn gebracht, zullen de buitenlandse gegevens tzt met PLEZIER worden meegenomen. Geloof me.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:16

Misschien kunnen ze met de EU beginnen...
Leuk project om op te pakken....

Ik vind het zo uit het oog, uit het hart...en het zou voor sommige hengsten ten goede kunnen komen, voor sommige ook wat minder goed...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:25

Tequiro schreef:
Misschien kunnen ze met de
EU

beginnen...
Leuk project om op te pakken....

Dáár ga je dan gelijk de mist mee in...............

Hengstenhouder X verkoopt veel paarden aan Belgie die het "redelijk" goed doen.
Hengstenhouder Y heeft het beter voor elkaar en verkoopt zowat alles naar Florida en California.
Die laatste beste man pist dan gelijk weer naast de pot..........

Dus óf je neemt ALLE paarden van Argentinië tot en met Zimbabwe, óf je neemt alleen de Nederlandse.