Velazquez in training bij Theo Hanzon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:56

Oja? Nooit wat van gehoord,kun je voorbeelden geven? En waarom klapte Hans Peter om met z'n paard? en welk paard?

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:19

Was dat niet Uptown, die tijdens de prijsuitreiking gewoon een beetje jolig werd en de ring uit stijgerde? Een halve minuut later verscheen hij weer netjes in de ring om zijn ererondje af te maken.

Whoopi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:42

Renate12 schreef:
maar vergeet niet dat edward gal vorig jaar in las vegas ook al een officiele waarschuwing heeft gehad van de organisatie

Voor wat voor incident kreeg hij dan een officiële waarschuwing?

Attitude

Re: Velazquez in training bij Theo Hanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:50

Dat zou ik dan ook wel willen weten......

Ik vind wel dat veel hengsten met veels te veel druk voor gesteld worden. Maar dat gebeurd ook in de Pavo Cup.
Gelukkig is er wel wat veranderd en hoeven de jonge paarden geen 10 rondes achter elkaar in de uitgestrekte draf te lopen. Maar nog vinden de mensen de paarden die het meest spectaculair gaan het beste, ook al hebben ze aanleuningsproblemen en lopen ze vierkant door de bocht. De paarden die op eigen benen lopen met een correcte aanleuning is tegenwoordig te gewoon. Bijvoorbeeld Sir Sinclair, was geen spectaculaire hengst, maar gaat nu goed bewegen. Hetzelfde geldt voor Rhodium.
Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Ik ben niet weg van Velazquez, maar omdat dat paard geen spectaculaire gangen heeft zal hij minder snel overtraint worden dan bijvoorbeeld een Uptown.
Maar ja das mijn mening...

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:57

Mee eens..daarom komt tijd komt raad..

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:58

nee hoor,velazquez zal net zo getraind worden als ieder ander paard,maar als je een paard hebt wat net beter beweegd wil je dat eruit rijden,dat probeer ik ook

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:50

Renate12 schreef:
hmm wel leuk om al die verschillende meningen te horen over een hengst. Ben benieuwd of jullie ook op de hoogte zijn van de nieuwe opmerkingen op het losrijdterrein tegen hans peter en meneer Gal.

Paarden die in elkaar getrokken vooruit geschopt werden, hans peter die met zijn paard achterover klapte vlak voordat hij de ring in kwam. anky die ruim een uur op painted black had 'losgereden' voor haar 10 minuten durende clinic.
Vele mensen stonden met de handen voor de mond. Paarden werden echt mishandeld.

Denk dat we het er dan wel over eens zijn dat onze Velasquez het meest eerlijk werd voorgesteld door Theo Hanzon. Waarschijnlijk is Velasquez ook het enigste paard waar men over 5 jaar nog iets van hoort... maar, de meningen zijn verschillend

Over de vraag of Theo Velasquez gaat uitbrengen is nog niet helemaal bekend, waarschijnlijk gaat Sabina van Ruitenbeek (eigenaar, mijn istructrice..) hem een tijdje rijden en kijken hoe dat gaat.

Ik ben hier TOTAAL niet mee akkoord! Ze doen het heus niet vanzelf hoor... Mensen moeten dat eens doorkrijgen. Verder, ik heb Anky heus niet zien schoppen, integendeel. Paarden moeten bewerkt worden. Een paard begint niet na jaren aan de losse teugel te lopen plots te piafferen gewoon omdat hij vindt dat hij er ineens sterk genoeg voor is. Echt niet. Laat gewoon de discussie van Anky-rijstijl eens rusten. Ze bewijst haar systeem zelf. Geen van haar paarden gaan de prak in. Haar Bonnie loopt nog gezond als een vis in de weide, haar Prisco heeft een meer dan respectabele leeftijd gehaald. Als ik Painted Black bezig zag (ook in het inrijden) zag ik een Happy Athlete... De wetenschap heeft geen enkel gegrond feit kunnen vinden dat stelde dat de trainingsmethode schadelijk zou zijn. Ik kan zo nog wel verder gaan... maar dan

Over Velasquez:

Zei ik mijn mening al in een ander topic:

Citaat:
Jeetje, vond dit zelfs een aanfluiting voor het KWPN. Wat een eng paard. Trok zich hoog in het kruis, vast in de rug, en de hals er eng op waarbij hij gewoon afknikte. Toen hij begon te bewegen leek het of dat paard helemaal vast zat, blokkeerde helemaal vond ik.

Wat er niet inzit, zal er nooit uitkomen, en zal hij ook zeker niet doorfokken. Niemand kan ontkennen dat Velasquez in zijn groep gewoon in het niets verdween.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:59

Dus Jan, jij vindt dat alle jonge goedgekeurde hengsten op de juiste manier aangepakt worden???
Enne als een Edward een officiele waarschuwing heeft gehad zal daar toch wel een kern van waarheid in zitten.
Je krijgt tenslotte niet zo snel een waarschuwing.
Enne lilliputer, niet elk paard heeft dezelfde training nodig. Toch ook niet elk kind heeft dezelfde aanpak/opvoeding nodig???
Valezsje zal veel meer training nodig hebben om achter sterker te worden en te kunnen verzamelen dan een hengst die al beter vanuit achteren en bergopwaarts loopt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:12

Een feit is wel dat een spectaculair bewegend paard veel eerder blessures oploopt dan een wat simpelere. Op jonge leeftijd geeft dat zo´n belasting voor de kniebanden en pezen etc etc. dat die dieren vaak wel snel kapot gaan. (bijv. Terlia). Die dieren bewegen vanzichzelf al zo groot en spectaculair dat ze zichzelf kapotlopen zeg maar.

En ja als ze dan nog veel shows moeten lopen en pavo cupjes.....

Maar ja, waar ben je uit eindelijk beter mee af?

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:15

En dit onderscheid nu het talent volle paard van de wat minder talentvolle paard, dit heeft met aanleg te maken...
Met training kan je heel ver komen, maar het ene paard heeft nu eenmaal meer talent dan een ander, dat werd duidelijk in deze groep.

Sandreo was met losrijden erg vervelend en toen die de ring in kwam ook. HP zal echt niet opzettelijk zijn paard achterover laten slaan...en dat Anky een uur moet losrijden voor 10 min clinic...dus ja en????
Met jonge hengsten is het nu eenmaal moeilijk rijden en oke je hoeft ze niet in elkaar te slaan (breken), maar soms moet je wel eens wat harder zijn...

En eigenaren willen nu eenmaal dat hun hengsten gezien worden op zo'n show, dus als ruiter/amazone moet je er dan ook maar het beste van maken...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:28

Maar nu is er nog steeds niet bekend wat voor waarschuwingen er zijn gegeven.
Ik neem ook aan dat HP zn paard niet expres achterover laat slaan.
Ook voor zichzelf is dat een risico. Je zal er maar onder komen.
Is die Terlia nu al verrot??? Das lekker dan. Was wel een ontzettend mooi paard.
Die Krack C x Contango, eerst werd ie gereden door Edward, en nu door Leida S die zal ook binnen de kortste keren verrot zijn. Dat paard is groot en loopt spectaculair, maar die werd ook al voluit gereden, echt belachelijk.
Misschien is het maar goed dat een paard minder spectaculair is als ie jong is, dan wordt ie inderdaad niet zo snel overtraint. Ik zie het met mijn paard. Toen ie jong was had ie wel aanleg voor de passage en piaf. Ohhh, wat knap, ff testen is niet erg. Maar dit met een 4/5 jarige al voluit proberen te doen, das echt te erg voor woorden...
En geloof me, dit gebeurd ook met die jonge hengsten, die eigenlijk teveel aanbieden op jonge leeftijd.
Nog een vraagje, waarom zou Anky Painted niet een uur mogen losrijden, het is een andere omgeving, met allemaal andere hengsten, en misschien heeft dat paard wel zoveel arbeid nodig, niks mis mee toch.
En volgens mij was ie nog fris genoeg tijdens de demonstratie...

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:45

je moet er rekening mee houden, dat het wel een SHOW is die ze rijden, tijdens een show laten ze de paarden altijd expres ''extra'' lopen. Thuis zullen ze dit veel minder voluit doen...

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:47

HP is ook niet achterover geslagen, maar "bijna" lees hij steigerde heel erg hoog....

Lees bij vele bokker hier in het onderschrift in hoe snel(lees weinig wedstrijden) al een niveau hoger zijn....of winstpunten behaald zijn...dus ja...dat ligt toch ook in dezelfde lijn....

Groot lopende paarden hebben indd meer kans op blessures, maar daarmee zijn ze nog niet afgeschreven. Kijk op een gemiddelde stal/manege hoeveel mensen daar naast hun paard lopen, omdat ze iets hebben....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:22

Ik ben hier TOTAAL niet mee akkoord! Ze doen het heus niet vanzelf hoor... Mensen moeten dat eens doorkrijgen. Verder, ik heb Anky heus niet zien schoppen, integendeel. Paarden moeten bewerkt worden. Een paard begint niet na jaren aan de losse teugel te lopen plots te piafferen gewoon omdat hij vindt dat hij er ineens sterk genoeg voor is. Echt niet. Laat gewoon de discussie van Anky-rijstijl eens rusten. Ze bewijst haar systeem zelf. Geen van haar paarden gaan de prak in. Haar Bonnie loopt nog gezond als een vis in de weide, haar Prisco heeft een meer dan respectabele leeftijd gehaald. Als ik Painted Black bezig zag (ook in het inrijden) zag ik een Happy Athlete... De wetenschap heeft geen enkel gegrond feit kunnen vinden dat stelde dat de trainingsmethode schadelijk zou zijn. Ik kan zo nog wel verder gaan... maar dan

Je vergeet voor het gemak wel even te vertellen welke paarden Anky allemaal verknald heeft. Osmium: chronische nekblessure, Redford: ? horen we niks meer van. Junior: niet meer te rijden zelfs niet door HP. Jonker: loopt ergens in de wei, zou niet meer geschikt zijn. Krack C: iedere keer een dekongeval? En da's nog maar een kleine greep uit het assortiment paarden.

Dat ze Painted Black een uur los moet rijden snap ik wel, het is een smerige etter. Ik heb hem toen HP hem nog reed regelmatig tegen de bakrand zien gaan omdat ie niet te houden was.

Wat betreft Velasquez deel ik je mening wél, ik heb hem in de 2e bezichtiging gezien en daar liep ie net als de andere Krack C nakomelingen. Dat Theo Hanzon m met een los teugeltje voorstelt vind ik beetje jammer.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:23

Dit was een quotje van Jan VT het lukte alleen niet helemaal

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:30

Misschien deed Theo dat wel met een rede....niks ten nadele van Theo Hanzon hoor...

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 10:57

Velazquez had die week ervoor een dik been! dus was het nog erg onzeker of het wel door kon gaan... vandaar de wat voorzichtige presentatie...

Schwung

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:49

Nu ik dat filmpje gezien heb, snap ik dat Theo hem niet meer rijdt.
Misschien laat Theo het wel afweten

@Liliputter: krijg jij een percentage per dekking die je hier verkoopt? Ik vind je wel erg posotief!

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:57

Zo'n hengstenkeuring als in Den Bosch is natuurlijk wel bedoeld om je hengst te promoten en dat is Theo Hanzon met zn loshangende teugeltje niet echt gelukt. Vraag me ook af waar Scandic was al vind ik het een graafmachine...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:18

janderegelaa schreef:
Je vergeet voor het gemak wel even te vertellen welke paarden Anky allemaal verknald heeft. Osmium: chronische nekblessure, Redford: ? horen we niks meer van. Junior: niet meer te rijden zelfs niet door HP. Jonker: loopt ergens in de wei, zou niet meer geschikt zijn. Krack C: iedere keer een dekongeval? En da's nog maar een kleine greep uit het assortiment paarden.

Dat ze Painted Black een uur los moet rijden snap ik wel, het is een smerige etter. Ik heb hem toen HP hem nog reed regelmatig tegen de bakrand zien gaan omdat ie niet te houden was.

Gevaarlijke uitspraken zo hoor.
En ja PB kan idd wel een flikker zijn ja maar een uur losrijden maakt toch niet uit? Voor een proefje rijd je ook een uurtje los en sommige paarden hebben langer nodig dan de ander.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:22

Scandic moet misschien ff wennen aan zijn nieuwe ruiter????

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:24

Remy Bastings is pas overgestapt dus hij had zeker één of 2 wedstrijden v/d hengstencompetitie kunnen meedoen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:26

Suzanne F. schreef:
janderegelaa schreef:

Gevaarlijke uitspraken zo hoor.
En ja PB kan idd wel een flikker zijn ja maar een uur losrijden maakt toch niet uit? Voor een proefje rijd je ook een uurtje los en sommige paarden hebben langer nodig dan de ander.

Ik vind ze niet gevaarlijk, het zijn gewoon feiten die niet te weerleggen zijn.

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:27

Dat uurtje losrijden vind ik ook niet zo'n probleem. Hoogstwaarschijnlijk heeft Anky gewoon een soort training gedraaid, mooi in een vreemde omgeving weer een ervaring op doen. Dat PB een etter is wist ik niet, dus blijkbaar is het nodig om hem zo lang los te rijden.

maar over Velasquez --> Djeezz, wat een discussie. Laten het er nu over eens zijn dat er bepaalde mensen hem geweldig vinden, en anderen hem erg vonden tegenvallen. Neemt niet weg dat het paard zich nog best positief kan ontwikkelen (lijkt me erg logisch).

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:27

Inderdaad gevaarlijke uitspraken over Anky.
Maar toch ben ik benieuwd wat er inderdaad met Osmium, Redfort en voor Joker is gebeurd, daar heeft ze tenminste dr been door gebroken.
Joker is toch al een stuk ouder dan Salinero, dus zou toch al Grand Prix moeten lopen???
Enne inderdaad Lili, heb jij aandelen???