De mening van Pukpaleis.....HC Goes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:45

haha dan weet ik precies hoe betrouwbaar heel dat circus is.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:52

renes schreef:
Uit het stuk van Arie: (bij deze dus bronvermelding)

Maar juist bij de Olympiade-dressuurproef in Helsinki heb ik kunnen constateren dat zeer weinig paarden in staat waren een verkorte draf te tonen. De meeste paarden vertraagden de stappen en toonden min of meer zwevende stappen, een tussending tussen passage en draf.

Daarin ligt juist het zwaartepunt van deze proef, dat het paard, niet tegenstaande het piaffe en passage beheerst, een mooie, levendige verkorte draf moet kunnen gaan. En deze verkorte draf is dan het bewijs voor het juiste evenwicht en de aanwezigheid van soepelheid; twee voorwaarden voor de gemakkelijke beweging van het paard.

Dus een paard moet verkorten in plaats van zweefmoment ontwikkelen en kracht krijgen? Dat zie ik toch anders...

Hij moet niet zozeer verkorten,maar de achterhand en goed onder kunnen plaatsen in de draf,een verzamelde draf.Anders krijg je zoveel zweefmoment dat het achterbeen naar achter gaat en het voorbeen naar voren.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:38

Dus het paard wordt korter, niet zijn passen?

Er zijn natuurlijk paarden die het presteren om in 2 delen te lopen en er toch nog iets van een piaffe of passage uit te toveren, ik denk dat dit dan een mooie oefening is om die er uit te filteren.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:29

Dat bedoel ik dus...