Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Anya schreef:Persoonlijk zit ik niet te wachten op de oer-gelderlander. Ik ben vreselijk gek met het wat zwaardere type rijpaard, maar ik hecht toch ook wel aan een fijn te rijden paard met fijne gangen. En ik weet uit ervaring dat Lanna's redelijk zware lijf met lange rug, niet heel makkelijk te verzamelen is geweest. Zo'n oertype lijkt mij niet te rijden":)
Pipo schreef:Dan heb je ook een heel verkeerd beeld van een Gelders paard.
CGJ12 schreef:Voor de duidelijkheid..........
We hebben het hier wel over het Gelders paard zonder Engels Volbloed zoals dat in de jaren 30 voor de wagen liep dacht ik zo...........
Pipo schreef:Ik dacht dat we het gewoon over het hedendaagse Gelderse paard hadden.
AWvL schreef:1. Doelstelling
De Gelderlander Paard Associatie ondersteunt en stimuleert het voortbestaan van
het originele Gelderlander paard, zoals dat ten tijde van het Stamboek Gelders type (Sgldt) door fokkerij en selectie op prestatie is gevormd
, en gaat de naamsbekendheid “Gelderlander”, waaronder dit veelzijdige paard al meer dan 100 jaar wereldwijd beroemd is, tegen misbruik beschermen.
CGJ12 schreef:Voor de duidelijkheid..........
We hebben het hier wel over het Gelders paard zonder Engels Volbloed zoals dat in de jaren 30 voor de wagen liep dacht ik zo...........
joostvangestel schreef:de selectie is dus essentieel: het gebruik van Jazz zou dus prima moeten zijn op een Gelderlander en de nakomelingen van Jazz kunnen zelfs het predikaat "Gelderlander" krijgen. Mits ze maar voldoen aan de rasbeschrijving van de Gelderlander..

Aimee schreef:Mijn jaarling voert net iets meer dan 7 % volbloed, niet veel zou ik zeggen, maar tóch modern
o ja timilon schreef:ja en?!men is er nu achter gekomen dat je niet door kunt blijven gaan met moderniseren.de mercedes baby benz lag toch ook op zn kant als je een bocht maakte?
CGJ12 schreef:. De echte SGLDT-types...........
Nog dieper zucht.