Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:meaganenryan schreef:
Er lopen wel erg veel veulens van de bonte parels rond.
Maar goed eigenlijk ook wel logis als je als merriehouder naar het stamboek beld voor info en je krijgt jan of miranda aan de telefoon. Lijkt me dan wel duidelijk wat ze aanbevelen.
(niets vervelend over de hengsten bedoelt hoor, het zijn prachtdieren )
Heb je ze wel eens zelf aan de telefoon gehad dan? De mensen achter de Bonte Parels zijn professioneel genoeg en houden de stamboekzaken echt wel gescheiden van de Tinkerhoeve!
Als stamboek zijnde, kunnen ze geen hengsten aanbevelen en hier zijn ze ook heel duidelijk in. Als men aangeeft geïnteresseerd te zijn in 1 van hun eigen hengsten bij de Bonte Parels, geven ze een hengstenadvies voor je merrie...
Ieder recht op z'n eigen mening uiteraard, maar ik ben wel heel benieuwd hoe jouw mening zo tot stand komt, want ik vind dit een belediging richting de BP.
Citaat:Maar ja ik heb ze wel eens aan de telefoon gehad. (een gesprek wat overigens best prettig verliep)
Dan wel niet voor te dekken maar voor een paardje wat ik wilde kopen.
Ik vroeg ofdat er ook nog mensen bij mij in de buurt zaten die tinkers verkochten omdat het voor ons wel erg ver rijden was naar drente en ze vertelde stellig nee.
Dit terwijl er weldegelijk een tinkerstoeterij in de buurt zit.
Tinkermuts schreef:HannekeS, word dit boekje gratis gemaakt (of kleine vergoeding) of worden er weer heel hoge bedragen gevraagd om je hengst daarin te krijgen?
zo ja, dan ben ik bang dat het een incompleet boekje word omdat de hobbymensen dat gewoon te gortig word en dat nooit meer terughaald uit de dekkingen.
HannekeS schreef:Is ook de bedoeling. Multomap idee. En dan niet zo'n A4 model maar een handzaam formaat.
Haha, dat was het makkelijkste onderdeel van het boekje. Nu nog de inhoud.
En nu ga ik snel weer verder met de voorbereidingen voor de HK.
hoeveel aanmeldingen zijn er al voor de keuring?
HannekeS schreef:Stuk of 9 en er zitter er nog een paar in de pijplijn.. dus het wordt druk. Leuk. Verheug me er erg op.
Cheveyo schreef:Misschien dan in kleur bijvoorbeeld weergeven en alle bekende gegevens erbij van de hengst. Eventueel door hengsteneigenaar zelf laten aanleveren of anders zou ik er ook wel voor willen gaan zitten om er mooie flashy advertenties van te maken hoor, totaal geen probleem!