wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Re: wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:05

trudydejong schreef:
Haha, meen je dat nou.
Maar met zo'n nickname weet ik natuurlijk niet wie je bent. Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig! Bloos

Wat leuk dat je ook op bokt actief bent!

Ik zag ook pas na de cursus dat jij actief was op bokt, hoor. Mijn vriend zit ook op bokt (Zatarra) en deed ook die cursus, de enige man, dus ik denk dat je nu wel weer een beeld hebt van wie we zijn. Dat aardige stel dat zonodig precies bij jullie ertussen wilde in de file Tong uitsteken .
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 11-06-05 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:10

haha, Ow jullie! Haha!
Ja, die file kan ik mij nog wel herrineren, jeetje mina, s'nachts om weet ik hoe laat, als je naar huis wilt........ Kan er nog boos om worden, wie gaan er dan ook zo laat nog aan de weg werken. Maarja, we zijn allemaal weer thuis Knipoog

Wat grappig om elkaar hier nog eens te "spreken".

Heb je er nog wat van opgestoken van die cursus? Ik wel hor, mijn merrie is ster geworden. Niet dat ik dat helemaal had voorspeld. Ik had wel gezien dat ze er wel leuk uit zag, maar dat ze zover zou komen. Had ik niet gedacht.
Ine heeft haar trouwens gekeurd. Al herkende zij mij niet. Maar dat geeft niet!

En jou paardje? Heb je de gegevens nog gekregen van je nakomelingen? Met of zonder adres gegevens?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:47

Kijk altijd ff door alle uitslagen heen... soms heb je echt zoiets van Verward

ext 48 bew 48 dat zijn wel hele slechte punten Verward Dan laat je je paard toch thuis?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:25

ach, er zijn mensen die ze alleen maar stamboek opgenomen hoeven te hebben... en dan dus al blij zijn als ze 50pnt scoren!
Maar dat is ieder voor zich, de meesten zullen er voor werken!
ik had 4 jaar gelden ook zoiets, mijn merrie moest en in dezelfde groep liep een gratenpakhuis, met nog een halve wintervacht en ongeborsteld, met een veulen aan de voet. Toch is die merrie opgenomen... dat snap ik dan niet he...

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:10

.
Laatst bijgewerkt door rowan17 op 11-06-05 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:12

VValar schreef:

Hey kom jij ook niet bij de oefenavond vrijspringen donderdag? Ik zag daar ook een Landwind merrie in de eerste groep bij staan namelijk..

Jep daar ben ik donderdag met die merrie, jij dus ook? Met wat voor merrie?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:25

rowan17 schreef:

Dat is toevallig. Dan zijn we met de merries in dezelfde groep ingedeeld (was het niet van 19.30-20.00u?). Die groep bevalt een Landwind merrie (die van jou dus?), een Ronaldo, een Burggraaf en een Flemmingh (als ik ze allemaal juist heb onthouden). Wij komen met die Flemmingh merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:35

Ik moet echt nog lang wachten op de keuring, 4 juli pas Haha!
Merrie loopt morgen laatste wedstrijd en gaat daarna aan de longe, is al 2x bij Paul geweest en die vond dat ze het super deed en er goed uitziet, nog ff volhouden dus!!!

Succes iedereen!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 00:44

vonneke schreef:
Ik moet echt nog lang wachten op de keuring, 4 juli pas Haha!
Merrie loopt morgen laatste wedstrijd en gaat daarna aan de longe, is al 2x bij Paul geweest en die vond dat ze het super deed en er goed uitziet, nog ff volhouden dus!!!

Succes iedereen!

ow ow dan heb ik goede voorbereiding zeg, mijn merrie gaat vrijdag naar de keuring, en wordt dinsdag nog door mijn instructrice gereden Bloos maar ja opzich voor haar niet zo erg Knipoog we zien wel

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:50

Ik ben twee keer wezen oefen vrijbewegen met mn jazz merrie. Ben afgelopen vrijdag met haar naar houten geweest dat ging goed, ben best tevreden hoe het allemaal geregeld was, boekje op tijd gehad, alleen het programma liep 45 min uit dus merrie na het meten maar weer op de trailer gezet.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:31

VValar schreef:
rowan17 schreef:

Dat is toevallig. Dan zijn we met de merries in dezelfde groep ingedeeld (was het niet van 19.30-20.00u?). Die groep bevalt een Landwind merrie (die van jou dus?), een Ronaldo, een Burggraaf en een Flemmingh (als ik ze allemaal juist heb onthouden). Wij komen met die Flemmingh merrie.

Jep we zitten dan idd in dezelfde groep. Ben benieuwd Knipoog

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:33

Morgen is het zover.. dan gaan wij met onze merrie naar de keuring. Eens kijken wat ze er van zeggen. Ze heeft 3 weken geleden een veulen gekregen dus ze is niet helemaal optimaal getraind.. zou iets mooier in de spieren kunnen zitten. Hoop dat ze daar niet over vallen.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:38

Toscana is wel in het stamboek ingeschreven maar helaas geen ster geworden. Een aantal punten is wat voor te zeggen en kan beter.
Wat ik matig beoordeeld vind (m.i. onterecht) is haar exterieur (65 punten). Zo zou ze kortbenig zijn uitleg van jury: ze is wat kortbenig in verhouding tot haar ruglengte (duh.. als ze geen "lange" rug had dan hadden ze gezegd "ze is wat kort in de rug" dat hoor ik regelmatig namelijk)
Waar wel wat voor te zeggen valt is de beoordeling van de draf en galop.. ze kwam kracht en dragend vermogen tekort. Niet verwonderlijk want ze heeft weinig training gehad i.v.m. haar dracht en dit is dus voor verbetering vatbaar. Kan ze dus beduidend beter op scoren als ze met regelmaat bereden word.
Nou ja.. al met al is de missie toch wel geslaagd. Ze staat in het stamboek en we weten waar aan gewerkt moet worden. Mochten we dan in de toekomst nog eens proberen haar ster te krijgen dan hoop ik alleen dat haar exterieur wat beter beoordeeld word.. de beweging daar kunnen we zelf aan werken.
Oja.. weet nu ook haar verwachtingswaarde voor dressuur: 152

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:55

Kan iemand mij vertellen hoe zo'n keuring in elkaar steekt? wat je moet doen (moet je zelf met de merrie lopen of moet ze vrij bewegen)? Sorry vraag is mischien een beetje blond maar heb totaal geen verstand van keuringen.

Alvast bedankt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:33

zerena schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n keuring in elkaar steekt? wat je moet doen (moet je zelf met de merrie lopen of moet ze vrij bewegen)? Sorry vraag is mischien een beetje blond maar heb totaal geen verstand van keuringen.

Alvast bedankt.

www.kwpn.nl

Dan onder fokkerij bij stamboekrichtlijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:22

wie gaan er volgende week dinsdag en woensdag naar boxtel?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:14

Wij gaan vrijdag naar esbeek met een 5 jarige kimberley x houston

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:33

jen schreef:

ik ben vrijdag ochtend ook in esbeek met een caretino X zuenftiger merrie, 5 jaar, gaat ook vrijspringen, ze zit in groep 1 met nummer 69 en die van jullie?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:07

rockey schreef:
jen schreef:

ik ben vrijdag ochtend ook in esbeek met een caretino X zuenftiger merrie, 5 jaar, gaat ook vrijspringen, ze zit in groep 1 met nummer 69 en die van jullie?

Ik zou niet weten welke groep of nummer :s Ik weet wel dat ze om 11 uur moest lopen en zemoest ook vrij springen
Misschien komen we elkaar nog tegen Knipoog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:13

Nog mensen die volgende week vrijdag in nistelrode gaan oefenen?? Ik ga dan met 3 paarden.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:16

Ik ga donderdag naar Wamel, maar ik heb nog geen info binnen, niets. Klopt het dat je het zo kort van te voren pas krijgt? Ik begin langzaam aan de kriebels te krijgen.... Bloos

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 19:20

ik zou maar voor de zekerheid bellen!
ik hoorde ook maar niks en toen ik belde bleek dat mijn inschrijving zoek was geraakt!! Is bij een verkeerde regio terecht gekomen, dus
Bellen als je twijfelt!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:21

Dan ga ik morgenvroeg meteen in de telefoon klimmen Lachen Geld is al wel afgeschreven, dus ze moeten wel iets gehad hebben... Maar dit lijkt me erg kort op de dag zelf....

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 19:42

masja schreef:
Dan ga ik morgenvroeg meteen in de telefoon klimmen Lachen Geld is al wel afgeschreven, dus ze moeten wel iets gehad hebben... Maar dit lijkt me erg kort op de dag zelf....

Toen ik dus belde hoorde ik dat ik twee dagen later moest!
Dat was behoorlijk schrikken.
Als ze dan zeggen dat je een catalogus binnen krijgt, zou ik toch maar ff doorvragen want dat antwoord kreeg ik dus ook een week van tevoren, zonder dat ze had gekeken of ik er wel bij stond en toen ik nog een keer belde had ik mooi geen keus meer.
Ps. bij mij was het geld ook al afgeschreven.

9 van de 10 keer gaat het goed, helaas was ik 10 Haha!