Eurocommerce Paardenbehandeling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: Eurocommerce Paardenbehandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:09

Ik hen absoluut geen problemen met mijn paarden hoor...
En als ik die wel heb, problemen zijn er om opgelost te worden!!!

Faye schreef:
Nou misschien zit er ooit nog een slimme tussen die je ongenadig terug pakt

Deze opmerking zal ik dusdanig opvatten zoals ik jou zie, Penny!!! Knipoog

Maar wel bedankt voor je medeleven, en ach elke gek z'n gebrek hè??

Succes Clown !!! En vergeet niet wat je zelf altijd zegt....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:11

Marije1984 schreef:

Lezen is idd moeilijk

Helaas blijken de penny's nog niet te zijn afgehaakt daarom nog een keer....

Het gaat hier om hengsten, mensen!!!

Geen huis, tuin, keuken en/of eigen pony's!!!
Zo kan ik namelijk ook wel even doorgaan....

Probeer bij te blijven hè??? En niet over essentiële zaken heen te lezen Knipoog .... Clown

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:15

Marije1984 schreef:
Misschien jaloers omdat het je aan ervaring of lef mist?? Ja het maakt mij niet uit of iemand wel of niet zo op een 3 jarige stapt. Ik zeg alleen dat ik het wel doe en mijn argumenten waarom ik het doe. Daarom hoef jij het niet te doen. Ieder voor zich zelf. Waar ik wel wat pissig om ben

Kostelijk... Clown Clown Clown Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:17

Heee..... hoewoe..... hallo....

PENNY!!!!!

Verdrietig Balen..... zijn ze weg..... Clown

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:25

Ja Hoi. Met jouw valt niet echt te discuseren. longeer jij je paarden maar op deze manier. Ik help mijn paarden niet naar de knoppen.
Ik hou er nu mee op want praten met iemand die niet leest wat er staat werkt niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:53

Ach Kaja is het toonbeeld van zelfoverschatting Clown

messy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:18

jemig waar gaat deze discussi helemaal heen joh?
het begon met een foto waar iemand zijn mening over gaf maar nu worden er door sommige bokkers gewoon uitspraken gedaan die nergens toe gaan.

ben het er wel mee eens dat eurocommerce zelf hier buiten gelaten moet worden hun zijn niet verantwoordelijki voor deze manier van longeren wie weet of ze deze duitse amazone zo hebben zien longeren want de leden van eurocommerce waren in de bak en konden vanaf daar van the man niet eens zien.

over deze manier van longeren kun je natuurlijk heel lang door discusseren want je zal altijd voor en tegenstanders houden.
ik zelf weet hoe het is om met jonge hengsten te werken (heb mijn opleiding op hengstenhouderij/handelstal gevolgd en kan je vertellen dat het niet de gemakkelijkste dieren zijn waarbij angst je fataal kan zijn.
dus wanneer deze amazone van the man uit angst eerst gelongeerd heeft kan ik het goed begrijpen alleen de manier daar zullen jullie het toch niet over eens worden.
er zal hier ook niemand zijn die op dezelfde manier rijd dus ook daar zal altijd commentaar over blijven.

ik zelf zie weinig verkeerds aan deze manier van longeren een foto blijft natuurlijk een moment opname en zoals ik deze hengst zagt draven aan de longe vond ik het zeker geen dierenmishandeling.
maar goed ieder zijn eigen mening en het is een vrij land dus iedereen mag zijn mening ook geven alleen vind ik sommige uitspraken zeker wel te ver gaan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:30

marije1984, wat voor bloedlijn is jouw 3 jarige????

Ik ga met Kaja mee Haha! Haha! Haha! onomstotelijk ...............

Iemand die beweerd zomaar op zo een jong ding weg te rijden, heeft nog geen ervaring genoeg met betrekking tot het inrijden en beleren van jonge veelbelovende sportpaarden........... die hebben namelijk dat stukje karakter dat ze nodig hebben om het op latere leeftijd te gaan maken........ en dat maakt ze op jongere leeftijd iets lastiger dan het gemiddelde huis tuin en keukenpaard.

Ik heb zoveel ervaring in deze materie dat ik dus met Kaja meega.......... vroegah toen ik nog niet zoveel ervaring had dacht ik er net zo over als marije1984 Haha! Haha! Haha! Maar nu, nu niet meer Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:00

gijsenkim schreef:

Ik ga met Kaja mee Haha! Haha! Haha! onomstotelijk ...............

Iemand die beweerd zomaar op zo een jong ding weg te rijden, heeft nog geen ervaring genoeg met betrekking tot het inrijden en beleren van jonge veelbelovende sportpaarden........... die hebben namelijk dat stukje karakter dat ze nodig hebben om het op latere leeftijd te gaan maken........ en dat maakt ze op jongere leeftijd iets lastiger dan het gemiddelde huis tuin en keukenpaard.

Ik heb zoveel ervaring in deze materie dat ik dus met Kaja meega.......... vroegah toen ik nog niet zoveel ervaring had dacht ik er net zo over als marije1984 Haha! Haha! Haha! Maar nu, nu niet meer Haha!

G&K Wij begrijpen elkaar.. Haha! Hoe graag ik ook zou willen dat alle jonge paarden relaxt reageren, gaat die materie absoluut niet op Knipoog !!

En ja... ook ik dacht vroeger als Marije'84... maar ja...

Vroeguh had je geen hobbels, alleen kuiluh.....
Knipoog Haha! Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:02

faye schreef:
Ach Kaja is het toonbeeld van zelfoverschatting Clown

Herinner dat en dit...

Faye schreef:

Nou misschien zit er ooit nog een slimme tussen die je ongenadig terug pakt

... als je later groot bent Knipoog !!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:24

Wat zitten sommige bokker hier zelfgenoegzaam te wezen. Niemand bekritiseerd hier het longeren van 3-jarig paard/hengst voordat men erop gaat zitten. Alleen bij de manier waarop dat hier op de foto wordt getoond worden vraagtekens gezet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:27

ook dat vind ik niet echt erg Haha! Haha! Haha! eerlijk gezegd...............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:38

Nee en dat is op zich al erg genoeg!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:41

[/quote]

Dus omdat jij het niet aankan, heeft het dier pech. Nou misschien zit er ooit nog een slimme tussen die je ongenadig terug pakt. Haha![/quote]

Dat is al een paar keer gebeurd, eraf geflikkerd en met het hoofd hard tegen de bakrand. Sinsdien bazelt ze alleen nog onzin en scheldt ze anderen uit. Let maar eens op hoe ze op deze bijdrage reageert.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:45

Jan_VT schreef:
Dat noemt topsport!

Ik begrijp eigenlijk niet vanwaar die kritiek hier op het Schröder duo.
Wat is hun doel denk je. Langere tijd presteren met een paard op topniveau. Zij gaan heus hun paarden niet stukrijden. Zou nogal dom zijn. Doen ze zichzelf de das om.
Ik vind net dat de twee broertjes heel vakkundig en met veel gevoelen met hun paarden omgaan.

@ Ceasario: Al eens gaan kijken bij Ludger? (na de sluitingsuren dan)

Ja ja topsport. En daarom moeten we maar gaan barreren??? Op het voorterrein nog wel??? Dat is dus gewoon je stal ten schande maken./ Nee gek dat het paard boven de palen uitsprong.............

Maar nee het zal wel topsport zijn, maar dan lijkt me de topsport niet helemaal goed.............

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:06

Sjappie schreef:
Het is ook zo'n lekker vertekend beeld. Goh wat zijn we allemaal zuinig op onze paarden, rondom in de bandages, springschoenen om: want hij kan zichzelf wel bezeren! Maar je paard zo lekker naar beneden trekken dat hindert niets, dat is topsport!

Als je een paard zo onnatuurlijk behandelt, moet je hem ook in die beschermende uitrusting zetten. Het paard loopt met een dergelijke behandeling immers veel meer risico. Dat hij zich inwendig aan de hals, de ledematen, gewrichten, banden, pezen en spieren en bovenal mentaal blesseert, hindert niet. Dat ziet men niet en denkt men niet over na.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:15

Kaja schreef:
Marije1984 schreef:

Lezen is idd moeilijk

Helaas blijken de penny's nog niet te zijn afgehaakt daarom nog een keer....

Het gaat hier om hengsten, mensen!!!

Geen huis, tuin, keuken en/of eigen pony's!!!
Zo kan ik namelijk ook wel even doorgaan....

Probeer bij te blijven hè??? En niet over essentiële zaken heen te lezen Knipoog .... Clown

Een hengst, ook een jonge hengst, hoort bij uitstek het toonbeeld te zijn van een actief doch uiterst beheerst temperament onder alle omstandigheden.

Deze dieren moeten immers weer voor een nageslacht zorgen waarmee elke amateur en topruiter plezierig tussen andere paarden kan omgaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:21

Arie, dat is een utopie!

Heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan ................

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:29

gijsenkim schreef:

die hebben namelijk dat stukje karakter dat ze nodig hebben om het op latere leeftijd te gaan maken........ en dat maakt ze op jongere leeftijd iets lastiger dan het gemiddelde huis tuin en keukenpaard.

Dan wordt het hoog tijd dat jij je eens verdiept in karakters van een werkelijk goed en aangenaam sportpaard. Topper of amateur.

Dat toppaarden dat stukje "moeilijke" karakters moeten hebben, berust op een volslagen miskenning van wat een werkelijk werkbaar karakter voor toppaard behoort te zijn.

Elk toppaard begint bij een amateur. Geen enkele amateur en na hem de topruiter zit een op neurotisch paard met dat zogenaamde stukje karakter te wachten. Helaas hebben we al veel en veel te veel van dat soort paarden. Je kunt je eens afvragen waarom de nederlandse topaarden internationaal zo smal, slechts 0.2 % van de populatie, vertegenwoordigd zijn. Misschien spelen de moeilijke en onhandelbare karakters een nog grotere rol dan de fysiek tekort komende paarden.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:31

gijsenkim schreef:
Arie, dat is een utopie!

Dan zou ik je willen advisren eens kennis van de praktijk te nemen en eens een kijkje bij Ruchet te nemen. Dat zul je het woordje nooit in dit verband nimmer weer gebruiken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:40

ok, er bestaat er een Haha! Haha! Haha!, ik denk de beroemde uitzondering op de regel

Ik wil dat zeker wel zien Arie Haha! Haha! Haha!

Ik wil die driejarige hengst wel zien, ik geloof het namelijk echt niet dat het hem niks doet Haha! Haha! Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:51

gijsenkim schreef:
Arie, dat is een utopie!

Das niet helemaal waar Kim. Kijk maar eens rond in pakweg de westernsport. Daar start zeker 30% van de amateurs en een groter percentage van de pro's op een hengst. Hengsten die met goede consequente opvoeding toch echt gewoon goed te rijden zijn. En daardoor niet minder presteren of temperamentloos zijn o.i.d. En ook quarters hebben een behoorlijke percentage 'bloed'.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:54

ja maar geen 3 jarige hensten die net onder het zadel zijn Haha! Haha! Haha!

In de westernsport gaan ze met 2, 2,5 al onder het zadel.... de verstandige dressuurders/springers rijden hun paard in op 3, 3,5 Haha! Haha! Haha!

Hengsten zijn niet meer probleem dan ruinen of merries, maar we hebben het hier over jonge paarden........... en in dit geval een hengst Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:03

gijsenkim schreef:
ok, er bestaat er een Haha! Haha! Haha!, ik denk de beroemde uitzondering op de regel

Ik wil dat zeker wel zien Arie Haha! Haha! Haha!

Ik wil die driejarige hengst wel zien, ik geloof het namelijk echt niet dat het hem niks doet Haha! Haha! Haha!

Afspraakje maken met Ruchet Cool

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:05

als je nou neerzet waar die start deze maand, dan ga ik wel kijken Haha! Haha! Haha!