Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

arie53 schreef:Misschien een geluk vooor degenen die hem hebben aangesteld. De fokkerij zelf wordt er geen spat beter door.
arie53 schreef:arie53 schreef:Misschien een geluk vooor degenen die hem hebben aangesteld. De fokkerij zelf wordt er geen spat beter door.

Himyar schreef:Moet een paard in ieder situatie (los in de wei, aan de hand, als groen paard met een groene ruiter, geheel onverzameld gereden onder de man/vrouw) er nu wel of niet uit zien als een paard dat onder de man/vrouw gaat in de zwaardere dressuur?? Dus altijd met oprichting, ruggebruik, front, verzameling, nek hoogste punt, afbuiging, super geconcentreerd en aan de hulpen, prachtig bespierde bovenlijn etc.
.
.
. En zo blijft iedereen oneindig in een kringetje rond draaien en komen we nooit tot enige conclusie over waaraan een goed dressuurpaard dan in de eerste plaats zou moeten voldoen, voordat het onder het zadel is. En worden er nog weer een tigtal topics geopend en gaat het nog weer jaren zo verder, welles, nietes, welles, nietes. Ach, het houdt de mensen lekker bezig. sarabande schreef:Als jij een jaar of 10 gefokt hebt, waarbij je tegenwoordig gedwongen bent om alles waar je mee fokt of wilt verkopen te laten rijden, keuren, etc dan mag je mij weer komen vertellen voor wie wij fokken.
Wat is het oogpunt van DE ruiter, wie is dat

Arie formuleert het even in Karel-termen...
Aimee schreef:Jou oogpunt duidelijk niet?

Citaat:Telkens weer verbazen me die paarden onder het zadel, die aan de hand weinig imponeren.
arie53 schreef:Citaat:Telkens weer verbazen me die paarden onder het zadel, die aan de hand weinig imponeren.
Ik doe mijn best. Wat fijn dat jij het in ieder geval wel begrepen hebt waar het bij een sportpaard werkelijk omgaat

sarabande schreef:Aimee schreef:Jou oogpunt duidelijk niet?
Waaruit concludeer je dat???
En nogmaals wie is DE ruiter???

sarabande schreef:Dat er volgens jou veel paarden gefokt worden zonder evenwicht, whatever, is niet mijn probleem maar een probleem voor degenen die wat met die paarden willen doen.
Mijn probleem en de enige doelstelling voor een fokker van sportpaarden is om paarden te fokken waar de gebruiker gelukkig mee is.

arie53 schreef:Tja, dat is nu zoveel paarden gefokt worden die dat
evenwicht ontberen, is jouw probleem met de werkelijkheid.