Wie heeft er Rubiquil nakomelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Re: Wie heeft er Rubiquil nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 11:41

Citaat:
Mijn veulentje van Rubiquil is inmiddels 8 maanden oud en heeft me tot nu toe 2200 Euro gekost en dan reken ik alles mee. Ach gut

Dus jij rekent mee : Dekgeld, stalling bij hengstenhouderij, en dergelijke.

Hoelang heb je je merrie daar gestald?

En reken jij daar ook huidige stalling bij?

En wat voor "extra's" (zoals birthalarm e.d) reken jij met de prijs mee?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 12:25

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:13

patjelisa schreef:
Citaat:
Mijn veulentje van Rubiquil is inmiddels 8 maanden oud en heeft me tot nu toe 2200 Euro gekost en dan reken ik alles mee. Ach gut

Dus jij rekent mee : Dekgeld, stalling bij hengstenhouderij, en dergelijke.

Hoelang heb je je merrie daar gestald?

En reken jij daar ook huidige stalling bij?

En wat voor "extra's" (zoals birthalarm e.d) reken jij met de prijs mee?

Alles, ook de preparaten voor de drachtige merrie met extra koper en betacaroteen, duurdere brokken, inentingen, huur birth-alarm, wormenkuren, veeartskosten, stalling. Dus van a tot z. Ik heb alles geteld.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 14:46

Citaat:
Alles, ook de preparaten voor de drachtige merrie met extra koper en betacaroteen, duurdere brokken, inentingen, huur birth-alarm, wormenkuren, veeartskosten, stalling. Dus van a tot z. Ik heb alles geteld.

dan valt het allemaal nog wel mee.
het dekgeld is dan voor ons 450.00 euro.
daar stalling voor twee weken is 100 euro
opvoelen is 10 euro per keer
en scannen hoe duur is dat?
en dan krijg je de prikken enzo nog nou wormenkuur moeten we toch altijd geven dus dat is dan geen extra.
en hoe duur zijn de veulenprikjes bij elkaar?

ik ben zo bang dat we het niet goed uitreken of zo.

het belangrijkste is nu dat we dan de dekking betalen, het opvoelen en scannen en de dagen voor de stalling.

dan hebben we nog elf maanden voor als het veulen er is.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:50

Ligt het nou aan mij of is het niet radetzky op de foto's patjelisa?
Wel een mooi dier, maar volgens mij zijn het kolletje en de sokjes toch iets anders.
Petraaken wat denk jij?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 14:57

holly schreef:
Wel een mooi dier, maar volgens mij zijn het kolletje en de sokjes toch iets anders.
Petraaken wat denk jij?

ik heb gekeken op een andere site en dat was het zelfde nummer als op die foto's van petraaken?
heb ik opgezocht van de keuring van de nrps dit jaar.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 16:55

.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:46

patjelisa schreef:
dan valt het allemaal nog wel mee.
het dekgeld is dan voor ons 450.00 euro.
daar stalling voor twee weken is 100 euro
opvoelen is 10 euro per keer

en scannen hoe duur is dat?

en dan krijg je de prikken enzo nog nou wormenkuur moeten we toch altijd geven dus dat is dan geen extra.
en hoe duur zijn de veulenprikjes bij elkaar?

het belangrijkste is nu dat we dan de dekking betalen, het opvoelen en scannen en de dagen voor de stalling.

Je gaat er nu wel van uit dat het in 1 x raak is. Dat is in veel gevallen wel zo, maar het kan ook zomaar gebeuren dat je 1 of 2 keer opnieuw moet, dan staat ze daar een stuk langer en moet opvoelen en scannen ook zoveel keer vaker.

Het is natuurlijk te hopen dat je er met 1 x bent, maar het kan ook (soms wel een paar keer..) tegenvallen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:41

Bij mijn merrie was het de 2de keer op de 1e hengstigheid meteen raak. Merrie heeft geen dag bij de hengstenhouder gestaan, sperma kwam vanuit Zeeland gewoon naar Friesland (Dekgeld Rubiquil was toen 800 euro + 1x 50 euro verzendkosten). Merrie heeft ronduit probleemloze dracht gehad en vlekkeloze bevalling.

Toch: toen mijn veulen 3 maanden oud was, had ik er al zeker 1.500 euro in zitten aan kosten.

conclusie: zelfs als alles meteen goed gaat, en je hebt eigenlijk een ideale situatie, dan nog moet je rekening houden met minstens 700 euro bovenop het dekgeld. Puur aan veterinaire begeleiding, extra voer, extra strooisel, huur Birth-alarmsingel, entingen veulen. En dat is dus WANNEER ALLES GOED GAAT. als je een minder ideale dracht en bevalling hebt, dan zit je gauw op een veelvoud aan kosten.

Een honderd euro bezuinigen op een goedkopere hengst is dus onzin. Ga voor een hengst waar je in gelooft om hoe hij is, niet om wat hij kost. Want duur wordt het toch wel Knipoog

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:14

Ik ben het met Dees eens! Tong uitsteken Het wordt altijd een duur veulen of je nou een hengst van €450,00 of € 1000,00 uitkiest.Allebei mijn merrie's waren drachtig in de eerste henstigheid dat we dekten.Ik had de mazzel dat een vriendin van mij inseminator was in de tijd dat ik aan het fokken was.Zij controleerde mijn merrie's vanaf dag 2 van de hengstigheid.Vanaf dag 3 om de 36 uur insemineren en dat pakte goed uit.Een keer was er vrij veel haast bij en is van Lieren naar Rotterdam gereden en mijn man ook en zo was het sperma binnen 2,5 uur na de afname van de hengst in de merrie. Haha!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 23:47

Dees schreef:
Bij mijn merrie was het de 2de keer op de 1e hengstigheid meteen raak. Merrie heeft geen dag bij de hengstenhouder gestaan, sperma kwam vanuit Zeeland gewoon naar Friesland (Dekgeld Rubiquil was toen 800 euro + 1x 50 euro verzendkosten). Merrie heeft ronduit probleemloze dracht gehad en vlekkeloze bevalling.

Toch: toen mijn veulen 3 maanden oud was, had ik er al zeker 1.500 euro in zitten aan kosten.

conclusie: zelfs als alles meteen goed gaat, en je hebt eigenlijk een ideale situatie, dan nog moet je rekening houden met minstens 700 euro bovenop het dekgeld. Puur aan veterinaire begeleiding, extra voer, extra strooisel, huur Birth-alarmsingel, entingen veulen. En dat is dus WANNEER ALLES GOED GAAT. als je een minder ideale dracht en bevalling hebt, dan zit je gauw op een veelvoud aan kosten.

Een honderd euro bezuinigen op een goedkopere hengst is dus onzin. Ga voor een hengst waar je in gelooft om hoe hij is, niet om wat hij kost. Want duur wordt het toch wel Knipoog

de kosten vinden wij niet het grote probleem maar dat we niet dingen vergeten mee te rekenen.
we hebben zelf een hoop veulens gehad maar nooit echt 1 zelf gefokt.
en toen hoefde ik de kosten ook niet zelf te betalen.
kijk zoals extra voer en strooisel en dierenarts kosten dat weten we alleaal wel.
alleen we willen de prijzen weten wat het ongeveer kost.

wat het kost als de dierenarts even bij het veulen komt kijken als het geboren is en prikjes geeft?

wat voor entingen het veulen allemaal nodig heeft als het geboren is??
(extra strooisel is geen probleem)

dat we een beetje alle kosten apart weten.

dan kunnen we het opschrijven enzo.

dat we alles klaar hebben.

(maar tegen die tijd kom ik jullie nog wel een keer om hulp vragen wat ik nog meer nodig heb als het allemaal geboren gaat worden.)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 09:00

Stacey schreef:
patjelisa schreef:
Ow weet iemand trouwens wat Radetzky dressuurmatig kan?

Ik dacht dat die op ZZ licht of zwaar liep. Kan ernaast zitten, maar in ieder geval wel op een mooi niveautje. Haha!

Ik denk niet dat een 4-jarige hengst al op ZZ licht of zwaar niveau loopt hoor.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 09:05

holly schreef:
Petraaken wat denk jij?

Is hem niet aangezien hij niet op de hengstenshowdag was.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:38

petraaken schreef:

Dat ene meisje van Stal Hexagon rijdt hem toch? Of zit ik nou helemaal aan de verkeerde te denken. Gut, nou heb ik echt geen idee hoe dat meisje heet. Zag ze vorig jaar in Kootwijk, dacht ik. Zal dan wel iemand anders geweest zijn.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 10:40

Ow, hij leek er in ieder geval wel heel veel op.

Weet jij wat hij dressuurmatig/springmatig dan voor niveau doet?

Heb jij niet wat meer info over Radetzky, aangezien jij de fokster bent..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:24

patjelisa schreef:
Ow, hij leek er in ieder geval wel heel veel op.

Weet jij wat hij dressuurmatig/springmatig dan voor niveau doet?

Heb jij niet wat meer info over Radetzky, aangezien jij de fokster bent..

Probeer het eens bij stal Hexagon, zij kunnen je alles up to date vertellen...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 11:54

Ja oke dat zal ik ook zeker wel doen , maar dan krijg ik het telefonisch te horen en als ik het "op papier" heb is het allemaal wat beter en makkelijker natuurlijk.

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:35

Heeee

Ik ben Anniek Pluymaekers en heb vorig jaar een rubiquil veulen gefokt. Het is een merrie veulen wat nu 9 maanden oud is. Ze heeft 4 witte voetjes waarvan rechts voor heel laag net zoals de andere veulens.
Zaira staat ook net als de andere veulens hoog op haar benen, ze is nu ongeveer 1.40m.
Ik kan helaas geen foto's hierbij zetten maar kijk maar eens op mijn site: http://groups.msn.com/barique hier staan alle foto's van haar op.

Groetjes Anniek.

Ik ben heel tevreden over Rubiquil. Bij Zaira overwint haar nieuwschierigheid altijd van haar angst Pling . Ze is ook heel cool, ik ga al vanaf dat ze 4 maanden oud is met haar wandelen en ze is al bijna verkeersmak. Ze leert echt super snel en is heeeeel aanhankelijk. Met poetsen blijft ze heel stil staan Haha! .

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 20:10

zaira schreef:
Heeee

Ik ben Anniek Pluymaekers en heb vorig jaar een rubiquil veulen gefokt. Het is een merrie veulen wat nu 9 maanden oud is. Ze heeft 4 witte voetjes waarvan rechts voor heel laag net zoals de andere veulens.
Zaira staat ook net als de andere veulens hoog op haar benen, ze is nu ongeveer 1.40m.
Ik kan helaas geen foto's hierbij zetten maar kijk maar eens op mijn site: http://groups.msn.com/barique hier staan alle foto's van haar op.

Groetjes Anniek.

Ik ben heel tevreden over Rubiquil. Bij Zaira overwint haar nieuwschierigheid altijd van haar angst Pling . Ze is ook heel cool, ik ga al vanaf dat ze 4 maanden oud is met haar wandelen en ze is al bijna verkeersmak. Ze leert echt super snel en is heeeeel aanhankelijk. Met poetsen blijft ze heel stil staan Haha! .

super leuk paardje! Haha!
hoe groot is de moeder eigelijk?
volgens mij word het best een groot paardje

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 22:18

Pling Cool

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:22

Hee patjelisa,

Haar moeder is ongeveer 1.72m. Iedereen zegt dat ze groot gaat worden, ik weet het niet precies. Het is het eerste veulen dat ik fok dus zo veel verstand heb ik er niet van. Ik hoop in ieder geval dat ze groot wordt want ik ben 1.82m.

Groetjes Anniek

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 01:16

zaira schreef:
Hee patjelisa,

Haar moeder is ongeveer 1.72m. Iedereen zegt dat ze groot gaat worden, ik weet het niet precies. Het is het eerste veulen dat ik fok dus zo veel verstand heb ik er niet van. Ik hoop in ieder geval dat ze groot wordt want ik ben 1.82m.

Groetjes Anniek

Het wordt ook onze eerste keer,
Hoeveel ben je ongeveer kwijt geweest aan geld en prikjes en dergelijke?
zonder stalling en dekgeld en birth-alarm?

Viel het mee of tegen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 08:01

Stacey schreef:
petraaken schreef:

Dat ene meisje van Stal Hexagon rijdt hem toch? Of zit ik nou helemaal aan de verkeerde te denken. Gut, nou heb ik echt geen idee hoe dat meisje heet. Zag ze vorig jaar in Kootwijk, dacht ik. Zal dan wel iemand anders geweest zijn.

Voor zover ik weet rijdt Raz (hopelijk schrijf ik het goed) ermee of dat nog zo is weet ik niet. heb hem deze zomer maar vluchtig gezien in zijn box. Eigenlijk mag je zeggen dat ik Radetzky in een 1 jaar niet meer gezien heb. Misschien dat hij op de hengstenshow bij Van Bommel aanwezig gaat zijn als nakomeling van Rubiquil.

Een 4 jarig paard loopt echt nog geen ZZ niveau hoor. Dat kan zo'n jong dier absoluut nog niet aan. Een 5 jarig paard mag ten hoogste Z-dressuur starten dus een 4 jarige gaat echt geen ZZ lopen. Ik vermoed wel dat hij volgend jaar Z niveau gaat starten. Dat hebben ze met Roumanda ook gedaan.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 09:25

petraaken schreef:
Voor zover ik weet rijdt Raz (hopelijk schrijf ik het goed) ermee of dat nog zo is weet ik niet. heb hem deze zomer maar vluchtig gezien in zijn box. Eigenlijk mag je zeggen dat ik Radetzky in een 1 jaar niet meer gezien heb. Misschien dat hij op de hengstenshow bij Van Bommel aanwezig gaat zijn als nakomeling van Rubiquil.

Een 4 jarig paard loopt echt nog geen ZZ niveau hoor. Dat kan zo'n jong dier absoluut nog niet aan. Een 5 jarig paard mag ten hoogste Z-dressuur starten dus een 4 jarige gaat echt geen ZZ lopen. Ik vermoed wel dat hij volgend jaar Z niveau gaat starten. Dat hebben ze met Roumanda ook gedaan.

Dan heb ik het helemaal verkeerd gezien!! Toen in Kootwijk was het wel Raz met een paard, maar dan niet Radetzky.
[/quote]

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 10:12

Als Radetzky volgend jaar Z gaat starten dan heeft ie in ieder geval de dressuur in de benen zitten Tong uitsteken