Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jaike schreef:dank je voor je uitgebreide uitleg, maar wat kunnen we hier dan nu aan doen? Kunnen we überhaupt iets doen?
Suzanne F. schreef:Anders fokken, selecteren. Zoals bij het EASP!![]()
Jan_VT schreef:Ik denk dat Ferro steeds de beste zorgen heeft gehad. Hij was immers een bron van inkomen voor zowel hengstenhouder en eigenaar. Zulk een bron wil je niet kwijt, en bijgevolg zul je er alles aan doen om te die bron te kunnen blijven behouden. In dit geval de best mogelijke zorgen voor Ferro.
Voor zover ik eigenaar/hengstenhouder ken, denk ik ook dat er naast het materiële sterke emotionele gevoelens aan verbonden waren waardoor Ferro de best mogelijke zorgen heeft gekregen doorheen zijn ganse leven.
Hier heeft het lot gespeeld.
Kaja schreef:[
Ik denk dat jou discussie beter op zijn plaats is bij de mensen waar je dan met je vinger naar wijst....
Hengstenhouders, paardenhouders en paardenmensen!
Openlijk, eerlijk en in het gezicht!
Iemand afschilderen die zich niet kán verdedigen vind ik nogmaals niet op zijn plaats.
Overigens leuk om te horen dat Van Manen nog wel wat kan leren, bij deze van jou....
!
Suzanne F. schreef:Jaike schreef:dank je voor je uitgebreide uitleg, maar wat kunnen we hier dan nu aan doen? Kunnen we überhaupt iets doen?
Anders fokken, selecteren. Zoals bij het EASP!![]()
Desiree schreef:MAar niet alle hengstenhouders, paardenhouders en paardenmensen hebben alle wijsheid t.a.v. paarden in pacht. Ik denk dat er altijd voor iedereen nog wel wat bij te leren is. .
Stennisje schreef:Is het niet beter om dit topic te houden als nagedachtenis aan Ferro en een nieuw topic te starten met de discussie over de hedendaagse paardenhouderij en de eventuele gevolgen?
Dit voelt als een ruzie om een erfenis op een begraafplaats nog voor de kist gezakt is...
Kaja schreef:Maar wat ben jij een p.kkewijf zeg, om mij zo woorden in mijn mond te leggen!Desiree schreef:MAar niet alle
hengstenhouders, paardenhouders en paardenmensen hebben alle wijsheid t.a.v. paarden in pacht. Ik denk dat er altijd voor iedereen nog wel wat bij te leren is. .
Do I need to say more...??!!
Ik voel me niet aangesproken, maar de beschuldogende vinger wordt hier wel gewezen naar van Manen... indirect!
Desiree schreef:Maar wat ben jij een p.kkewijf zeg, om mij zo woorden in mijn mond te leggen!![]()
Citaat:Natuurlijk kun je alles zo negatief uitleggen wat ik zeg wanneer je maar wilt. En tegen mensen als jij zal ik me nooit kunnen verdedigen.
Citaat:Ik kan v. Manen nergens van beschuldigen, ik weet alleen dat hij eigenaar was van Ferro, niet hoe hij paarden houdt en hoe hij ermee omgaat. Heb ik geen benul van.
Citaat:Ik heb daarom nog altijd in z'n algemeen gesproken. En daarin ben ik heel duidelijk geweest. Maar jij leest alleen wat jou het beste past.
Citaat:En dan hier een beetje mooi weer gaan spelen met "ruzieen op begrafenis" dat je dat niet vindt horen. MAar.... jij bent wel degene die mensen beschuldigt! Je geeft WEL aanleiding!
Desiree schreef:Kaja schreef:Niemand wil iemand beschuldigen, maar de discussie over "teveel dekhengsten welke overlijden aan koliek" is hier niet op zijn plaats....
WAar is die dan wel op z'n plaats?
NOGmaals, ik beschuldig niemand. MAar niet alle hengstenhouders, paardenhouders en paardenmensen hebben alle wijsheid t.a.v. paarden in pacht. Ik denk dat er altijd voor iedereen nog wel wat bij te leren is. Maar dan moeten we wel beginnen met ons af te vragen of we goed bezig zijn.
Desiree schreef:Ik gooi met niemand naar modder. Helemaal naar niemand. Ik denk alleen dat er voor iedereen over paarden best nog wat te leren valt. En dat er nog een hoop zaken zijn waar wij onwetend in zijn. En met wij bedoel ik echt alle paardenhouders, professioneel, amateurs, kleinschalig en grootschalig. Maar er worden mij woorden in de mond gelegd, of dingen die ik zeg verkeerd geinterpreteerd, terwijl andere dingen die ik zeg totaal genegeerd worden. EN nu maak ik ook geen ruzie, ik kom alleen maar voor mezelf op. Ik word namelijk ten onrechte ervan beschuldigd dat ik v. Manen van wanbeleid of onwetendheid of wat dan ook verdenk. Dat is gewoon nooit mijn bedoeling geweest.
Ook Elisa heeft het niet in haar bedoeling gehad om uit te halen naar de stalhouder of eigenaars van Ferro. We zitten hier op een forum en daar wordt kennis en informatie uitgewisseld. En het ene onderwerp geeft vaak aanleiding tot het andere. Ik heb mezelf al veel eerder deze vragen gesteld, want er zijn zoals eerder gezegd al meerdere beroemde paarden overleden aan koliek, maar deze berichten maakten op de lezers denk ik niet zoveel impact als de mooie zwarte Ferro. Ik denk dat daarom in juist dit topic hierover uitgewijd wordt.
Ik ben geabonneerd op Bit, en ook hier op bokt verschijnen geregeld berichtjes van overlijden van paarden aan koliek. En dan ga ik me afvragen hoe dat komt. MAar ik denk dat zelfs de veeartsen ons niet kunnen helpen, zij weten nog onvoldoende. Ik doe zelf erg mijn best om dit ellendige einde dat Ferro doorgemaakt heeft te voorkomen bij mijn paarden. MAar of dat voldoende is?
Deze discussie is daarom helemaal niet zo off-topic, en ik vind het onterecht dat mensen anderen verbieden om hierop door te gaan. Ruziën en met modder gooien is niet op z'n plaats hier. MAar waar wel?
Kaja schreef:Desiree schreef:MAar niet alle
hengstenhouders
, paardenhouders en paardenmensen hebben alle wijsheid t.a.v. paarden in pacht. Ik denk dat er altijd voor iedereen nog wel wat bij te leren is. .
Do I need to say more...??!!
Ik voel me niet aangesproken, maar de beschuldogende vinger wordt hier wel gewezen naar van Manen... indirect!