Ferro gestorven!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anjore

Re: Ferro gestorven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:03

ik heb niet het hele topic gelezen...
enkel het laatste stukje discussie over koliek als doodsoorzaak, en dat we hier eens over na zouden moeten denken.

Ik kan me wel bij elisa en arie aansluiten.
En wat we er aan kunnen doen??
In ieder geval eens stil staan bij het feit dat heel veel (goeie en dure) paarden op een onnatuurlijke wijze gehuisvest en getraind worden. Omdat we zo 'zuinig'op ze zijn.

En dit is overigens niet beschuldigend bedoeld...

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:17

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de situatie na te bootsen zoals dit in de natuur gebeurd. Dagelijkse weidegang bedoel ik hierbij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:30

Jaike schreef:
dank je voor je uitgebreide uitleg, maar wat kunnen we hier dan nu aan doen? Kunnen we überhaupt iets doen?

Anders fokken, selecteren. Zoals bij het EASP! Clown Knipoog

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:38

Ik denk dat Ferro steeds de beste zorgen heeft gehad. Hij was immers een bron van inkomen voor zowel hengstenhouder en eigenaar. Zulk een bron wil je niet kwijt, en bijgevolg zul je er alles aan doen om te die bron te kunnen blijven behouden. In dit geval de best mogelijke zorgen voor Ferro.

Voor zover ik eigenaar/hengstenhouder ken, denk ik ook dat er naast het materiële sterke emotionele gevoelens aan verbonden waren waardoor Ferro de best mogelijke zorgen heeft gekregen doorheen zijn ganse leven.

Hier heeft het lot gespeeld.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:21

Suzanne F. schreef:

Clown

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:30

Jan_VT schreef:
Ik denk dat Ferro steeds de beste zorgen heeft gehad. Hij was immers een bron van inkomen voor zowel hengstenhouder en eigenaar. Zulk een bron wil je niet kwijt, en bijgevolg zul je er alles aan doen om te die bron te kunnen blijven behouden. In dit geval de best mogelijke zorgen voor Ferro.

Voor zover ik eigenaar/hengstenhouder ken, denk ik ook dat er naast het materiële sterke emotionele gevoelens aan verbonden waren waardoor Ferro de best mogelijke zorgen heeft gekregen doorheen zijn ganse leven.

Hier heeft het lot gespeeld.

Inderdaad OK dan! !

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 19:39

Kaja schreef:
[
Ik denk dat jou discussie beter op zijn plaats is bij de mensen waar je dan met je vinger naar wijst....

Hengstenhouders
, paardenhouders en paardenmensen!

Openlijk, eerlijk en in het gezicht!
Iemand afschilderen die zich niet kán verdedigen vind ik nogmaals niet op zijn plaats.

Haha! Overigens leuk om te horen dat Van Manen nog wel wat kan leren, bij deze van jou.... Knipoog !

kom maar eens met een quote waarin ik pretendeer dat v. Manen van mij iets zou kunnen leren! Ik denk dat er maar eentje hier persoonlijk bezig is, en dat ben jij! v. Manen hoeft zich helemaal niet te verdedigen t.o.v. mij! Ik val hem namelijk helemaal niet aan! Ik heb het over de paardenhouderij in het algemeen. Daar hou jij ook bij, en ik ook, en alle mensen die paarden houden! Daar is v. Manen in zijn eentje helemaal niets bij, dus waarom zou hij hier degene moeten zijn die zich aangesproken voelt? Je bent echt onredelijk bezig.
Suzanne F. schreef:
Jaike schreef:
dank je voor je uitgebreide uitleg, maar wat kunnen we hier dan nu aan doen? Kunnen we überhaupt iets doen?

Misschien zit daar ook een oorzaak ja. MAar helaas wordt DAAR nu net geen onderzoek naar gedaan, ik lees er tenminste nooit over. In IDS staat elke keer zowat wel iets te lezen over OC en OCD en hoe uit te selecteren etc. MAar koliek, hoe groot ook als doodsoorzaak is qua onderzoek een ondergeschoven kindje. En we kunnen er nu juist allemaal slachtoffer van worden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:07

Desiree schreef:
MAar niet alle hengstenhouders, paardenhouders en paardenmensen hebben alle wijsheid t.a.v. paarden in pacht. Ik denk dat er altijd voor iedereen nog wel wat bij te leren is. .

Do I need to say more...??!!

Ik voel me niet aangesproken, maar de beschuldogende vinger wordt hier wel gewezen naar van Manen... indirect!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:09

Ik vind een discussie met Ferro als toonaangevend beeld gewoon niet op zijn plaats, daarbij het feit dat ik sommige teksten ruim beledigend vind t.o.v. Van Manen, niet prettig na een groot verlies... Bloos

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:15

Is het niet beter om dit topic te houden als nagedachtenis aan Ferro en een nieuw topic te starten met de discussie over de hedendaagse paardenhouderij en de eventuele gevolgen?

Dit voelt als een ruzie om een erfenis op een begraafplaats nog voor de kist gezakt is...

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:57

Huilen echt jammer

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 17:43

Stennisje schreef:
Is het niet beter om dit topic te houden als nagedachtenis aan Ferro en een nieuw topic te starten met de discussie over de hedendaagse paardenhouderij en de eventuele gevolgen?

Dit voelt als een ruzie om een erfenis op een begraafplaats nog voor de kist gezakt is...

Zo bedoel ik het ook...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:01

Kaja schreef:
Desiree schreef:
MAar niet alle
hengstenhouders
, paardenhouders en paardenmensen hebben alle wijsheid t.a.v. paarden in pacht. Ik denk dat er altijd voor iedereen nog wel wat bij te leren is. .

Ik voel me niet aangesproken, maar de beschuldogende vinger wordt hier wel gewezen naar van Manen... indirect!
Maar wat ben jij een p.kkewijf zeg, om mij zo woorden in mijn mond te leggen! Boos!
Natuurlijk kun je alles zo negatief uitleggen wat ik zeg wanneer je maar wilt. En tegen mensen als jij zal ik me nooit kunnen verdedigen.
Ik kan v. Manen nergens van beschuldigen, ik weet alleen dat hij eigenaar was van Ferro, niet hoe hij paarden houdt en hoe hij ermee omgaat. Heb ik geen benul van. Ik heb daarom nog altijd in z'n algemeen gesproken. En daarin ben ik heel duidelijk geweest. Maar jij leest alleen wat jou het beste past.

En dan hier een beetje mooi weer gaan spelen met "ruzieen op begrafenis" dat je dat niet vindt horen. MAar.... jij bent wel degene die mensen beschuldigt! Je geeft WEL aanleiding!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:24

Kunnen jullie dit niet even per PB uitvechten?

Ik vind het ongepast om in een topic ter nagedachtenis aan zo'n geweldige hengst zo tegen elkaar tekeer te gaan.
Het gaat er mij geeneens om wie gelijk heeft en wat waar is.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:14

Desiree schreef:
Maar wat ben jij een p.kkewijf zeg, om mij zo woorden in mijn mond te leggen! Boos!

Bloos! .... Nou ja zeg... Haha!

Citaat:
Natuurlijk kun je alles zo negatief uitleggen wat ik zeg wanneer je maar wilt. En tegen mensen als jij zal ik me nooit kunnen verdedigen.

Ik vroeg enkel respect en een laatste eerbetoon te tonen aan Ferro!
Er zijn al genoeg woorden aan hem vuil gemaakt!
En roepen dat we het zelf zo goed weten is gemakkelijk gezegd wanneer het JOU niet overkomt!
JIJ voelt je het meest aangesproken, het was overigens in zijn algemeenheid bedoeld!!!

Citaat:
Ik kan v. Manen nergens van beschuldigen, ik weet alleen dat hij eigenaar was van Ferro, niet hoe hij paarden houdt en hoe hij ermee omgaat. Heb ik geen benul van.

Dat blijkt wel, Lamers en v.d. Goor waren eigenaren!
Maar daar gaat het hier niet om!
Er worden woorden vuil gemaakt aan Ferro en van Manen terwijl Ferro zeer goed verzorgd werd en hen geen enkele schuld kan worden toegeschoven!

Citaat:
Ik heb daarom nog altijd in z'n algemeen gesproken. En daarin ben ik heel duidelijk geweest. Maar jij leest alleen wat jou het beste past.

JIJ trekt de schuld naar je toe, het was in z'n algemeenheid bedoeld, niet enkel richting JOU!!!

Citaat:
En dan hier een beetje mooi weer gaan spelen met "ruzieen op begrafenis" dat je dat niet vindt horen. MAar.... jij bent wel degene die mensen beschuldigt! Je geeft WEL aanleiding!

Omdat ik vind dat er genoeg vuile woorden zijn gesproken!
Dit topic is ter nagedachtenis aan Ferro, niet een topic voor jan en alleman om vuil te spreken over de personen in kwestie!
Het voelt daarom wel als een ruzie op de begrafenis.....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:15

Verward Boos! Huilen

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:37

Mensen, mensen rustig nou laten we het netjes houden, we vergeten waar het om gaat hier, het gaat om Ferro de zwarte parel, ik kom niet vaak hier maar ik lees de eerste blz. en de laatste over Ferro en wat een hete discussie dit gaat niet meer om Ferro maar om wie er gelijk heeft is het al niet erg genoeg dat hij dood is Ach gut . Gelukkig heb ik hem ook nog in Den Bosch gezien en gefilmd met z'n kids maar ik vond het toen al erg jammer dat Coby hem niet reed Verdrietig . Voor zo'n meisje als Suzanne is het ook maar strijken met de eer van een ander en dat vind ik niet fair, Coby en Ferro waren een echte match dit moet je na jaren niet uit elkaar halen maar ja dat is mijn persoonlijke meening. erg jammer dat hij dood is Huilen .

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:53

*kuch*

Volgens mij wordt van Manen helemaal niet beledigd, je kunt toch wel aannemen dat Desiree intelligent genoeg is om te beseffen dat het Ferro aan niks is ontbroken.
Als je vindt dat van Manen beledigd wordt, dan had je dat via PB moeten laten weten, en Desiree had andersom ook via PB kunnen reageren.

Verder zijn er meer mensen hier die zich afvragen waarom zoveel paarden koliek krijgen, Desiree is daar een van, en die stelt gewoon vragen. Maar zoals zo vaak via internet, woorden worden toch altijd naar eigen inzicht geïnterpreteerd.

En nu weer on topic:

Ontzettend zonde! En wat een verlies voor de eigenaren, het zal een flinke klap geweest zijn....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:11

Desiree schreef:
Kaja schreef:
Niemand wil iemand beschuldigen, maar de discussie over "teveel dekhengsten welke overlijden aan koliek" is hier niet op zijn plaats....

WAar is die dan wel op z'n plaats?

NOGmaals, ik beschuldig niemand. MAar niet alle hengstenhouders, paardenhouders en paardenmensen hebben alle wijsheid t.a.v. paarden in pacht. Ik denk dat er altijd voor iedereen nog wel wat bij te leren is. Maar dan moeten we wel beginnen met ons af te vragen of we goed bezig zijn.

Off-topic:

Nogmaals de quote dan waar het allemaal mee begon....

Zoals ieder GOED lezend mens kan zien, raakte mijn eerste post niemand direct. Meer indirect richting Elisa!
Desiree quote mij vervolgens om daarna met modder te gaan gooien, terwijl IK niets tegen haar heb, maar gewoon de discussie op haar woorden verder zet!

ZIJ voelt zich direct aangesproken, niet ik!
Ik heb het topic nogmaals terug gelezen en ik kan nergens terug vinden waar ik haar zonder reden aanval op hetgeen wat zij zegt hoor!

Ik wordt hier zo moe van.... Ook omdat ik nu al via PM om uitleg gevraagd wordt terwijl het mij toch duidelijk is als je simpelweg even terug leest!

Je kunt jezelf wel van alles aantrekken zeg!
Doe niet zo triest, het is al erg genoeg dat Ferro dood is, ik dacht dat dit topic ter nagedachtenis was van hem en niet om met modder te gaan gooien of om elkaar zwart te maken....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:56

Ik gooi met niemand naar modder. Helemaal naar niemand. Ik denk alleen dat er voor iedereen over paarden best nog wat te leren valt. En dat er nog een hoop zaken zijn waar wij onwetend in zijn. En met wij bedoel ik echt alle paardenhouders, professioneel, amateurs, kleinschalig en grootschalig. Maar er worden mij woorden in de mond gelegd, of dingen die ik zeg verkeerd geinterpreteerd, terwijl andere dingen die ik zeg totaal genegeerd worden. EN nu maak ik ook geen ruzie, ik kom alleen maar voor mezelf op. Ik word namelijk ten onrechte ervan beschuldigd dat ik v. Manen van wanbeleid of onwetendheid of wat dan ook verdenk. Dat is gewoon nooit mijn bedoeling geweest.

Ook Elisa heeft het niet in haar bedoeling gehad om uit te halen naar de stalhouder of eigenaars van Ferro. We zitten hier op een forum en daar wordt kennis en informatie uitgewisseld. En het ene onderwerp geeft vaak aanleiding tot het andere. Ik heb mezelf al veel eerder deze vragen gesteld, want er zijn zoals eerder gezegd al meerdere beroemde paarden overleden aan koliek, maar deze berichten maakten op de lezers denk ik niet zoveel impact als de mooie zwarte Ferro. Ik denk dat daarom in juist dit topic hierover uitgewijd wordt.

Ik ben geabonneerd op Bit, en ook hier op bokt verschijnen geregeld berichtjes van overlijden van paarden aan koliek. En dan ga ik me afvragen hoe dat komt. MAar ik denk dat zelfs de veeartsen ons niet kunnen helpen, zij weten nog onvoldoende. Ik doe zelf erg mijn best om dit ellendige einde dat Ferro doorgemaakt heeft te voorkomen bij mijn paarden. MAar of dat voldoende is?

Deze discussie is daarom helemaal niet zo off-topic, en ik vind het onterecht dat mensen anderen verbieden om hierop door te gaan. Ruziën en met modder gooien is niet op z'n plaats hier. MAar waar wel?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:11

Desiree schreef:
Ik gooi met niemand naar modder. Helemaal naar niemand. Ik denk alleen dat er voor iedereen over paarden best nog wat te leren valt. En dat er nog een hoop zaken zijn waar wij onwetend in zijn. En met wij bedoel ik echt alle paardenhouders, professioneel, amateurs, kleinschalig en grootschalig. Maar er worden mij woorden in de mond gelegd, of dingen die ik zeg verkeerd geinterpreteerd, terwijl andere dingen die ik zeg totaal genegeerd worden. EN nu maak ik ook geen ruzie, ik kom alleen maar voor mezelf op. Ik word namelijk ten onrechte ervan beschuldigd dat ik v. Manen van wanbeleid of onwetendheid of wat dan ook verdenk. Dat is gewoon nooit mijn bedoeling geweest.

Ook Elisa heeft het niet in haar bedoeling gehad om uit te halen naar de stalhouder of eigenaars van Ferro. We zitten hier op een forum en daar wordt kennis en informatie uitgewisseld. En het ene onderwerp geeft vaak aanleiding tot het andere. Ik heb mezelf al veel eerder deze vragen gesteld, want er zijn zoals eerder gezegd al meerdere beroemde paarden overleden aan koliek, maar deze berichten maakten op de lezers denk ik niet zoveel impact als de mooie zwarte Ferro. Ik denk dat daarom in juist dit topic hierover uitgewijd wordt.

Ik ben geabonneerd op Bit, en ook hier op bokt verschijnen geregeld berichtjes van overlijden van paarden aan koliek. En dan ga ik me afvragen hoe dat komt. MAar ik denk dat zelfs de veeartsen ons niet kunnen helpen, zij weten nog onvoldoende. Ik doe zelf erg mijn best om dit ellendige einde dat Ferro doorgemaakt heeft te voorkomen bij mijn paarden. MAar of dat voldoende is?

Deze discussie is daarom helemaal niet zo off-topic, en ik vind het onterecht dat mensen anderen verbieden om hierop door te gaan. Ruziën en met modder gooien is niet op z'n plaats hier. MAar waar wel?

Ik heb terug gelezen Desiree en er is helemaal niets voor mijn eerste post waar ik over jouw woorden val....
Dat kan ik van Elisa niet zeggen... Maar dat zijn er meerdere met mij!

Jij strooit met woorden als p*kkewijf en vals Desiree, niet ik!
Nogmaals lees nog eens terug met andere ogen en je zult zien dat er geen opzet of wat dan ook tegen jou bedoeld is... OK dan!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:14

Kaja schreef:
Desiree schreef:
MAar niet alle
hengstenhouders

, paardenhouders en paardenmensen hebben alle wijsheid t.a.v. paarden in pacht. Ik denk dat er altijd voor iedereen nog wel wat bij te leren is. .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:22

Hierbij een vriendelijk verzoek om deze discussie niet in het topic over Ferro te voeren. Een dergelijk gekat over en weer kun je per PB voeren, een discussie over het houden van (dek)hengsten lijkt me aardig voor PP of evt maar niet hier.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:16

Afbeelding

Deze vond ik net nog op mijn computer. Van de HK Den Bosch, zonde dat coby er niet op zat. Maar vond dat ik hem nog even hier moest zetten. Zodat iedereen weer weet waar het uiteindelijk omgaat: deze knapperd is niet meer. Doodzonde

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:16

Afbeelding

En hier Ferro die zonder deze twee mensen het nooit zo ver had geschopt...

Afbeelding