Florencio en Lingh naar de nakeuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:08

holly schreef:
Het vreemde vind ik, dat de personen die bij lange na niet na kunnen doen wat Edward presteerd, altijd het hardste commentaar leveren.

Dat heet frustratie en daar heeft CJG tonnen van in de aanbieding.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:03

Excuseme schreef:
Dat heet frustratie en daar heeft CJG tonnen van in de aanbieding.

helemaal mee eens OK dan! OK dan!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:14

Dat hoor je mij niet zeggen, ik wijs geen vingertjes

Maar goed zou ik ermee gaan dekken was de vraag.
Niet met Florencio. Mooi dier, maar kan mijn aandacht niet grijpen op de een of andere manier.
In een ander topic heb ik ooit eens gezegt dat ik wachte op Lingh.
Puur omdat dit paard mijn aandacht weet te trekken. Prachtig paard.
Dat zet hem met stip op nummer 1.
Of ik(ooit) hem ook daadwerkelijk zou kunnen kiezen is een ander verhaal, want dat ligt aan de combinatie met de merrie.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:32

CGJ12 schreef:
Hieruit blijkt dat ie de bak nu lang niet meer zo goed sleept als ie eerder deed.
Wel even goed interpreteren graag.
Razend knap dat Edje hem heeft geleerd te lopen op een manier waarbij hij in ieder geval al zijn benen goed opbeurt en dan 72% in de GP loopt........

Maar ik durf te wedden dat wanneer IK of JIJ hem een paar week zouden gaan rijden hij de bak weer vrolijk gaat slepen..........

Ja, ja, nog effe, foto van de HK gezien. Nou zonder zadel lukt het ook wel!!! Dus niet zo negatief over het top-dressuurpaard. Of je het nou met me eens bent of niet. Wat Edward met hem voor elkaar gekregen heeft vind ik knap. Hij rijdt zijn paard doet. Super samenwerking. Tuurl;ijk zal het wel dat als jij of ik erop stapt hij minder loopt. Maar dat paard heeft het. De allergrootste beweging is niet te leren, het paard kan het of niet.

En Lingh.............Tjahhh......Hij kan het......... Haha!

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:09

MissSisa schreef:
De allergrootste beweging is niet te leren, het paard kan het of niet.

De allerkleinste beweging is niet te leren. Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:18

GertJan schreef:
De allerkleinste beweging is niet te leren. Knipoog

Het is hoe je het bekijkt......... Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:23

Nou CG, je bent een lieverd maar je kan je nu best wat inhouden met je frustaties he?? Anders ga je denk ik Pipo achterna... Knipoog

ArieI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:16

CGJ12 schreef:

Maarre............. @Arie1.......... Rustige tijd op stal?
Redelijk vaak (en laat nog) op Bokt te vinden de laatste tijd ......... OK dan!

De laatste tijd? Sinds gisteren ofzo? Verward

En het was gisteren idd laat ja. heb ik ook heel veel spijt van. Was niet echt happy vanochtend.

Maar goed, misschien kun je het begrijpen als ik je vertel dat we kantoor en stal aan huis hebben.

Nu ga ik gtst kijken. En als ik zin heb om te lachen zal ik wel weer een keer op bokt kijken. Want dat moet ik je nageven. Je hebt humor.

Oh ja, en over die korting waar je om vroeg, daarvan zal na dit topic natuurlijk geen sprake meer zijn Haha!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:07

ArieI schreef:

Oh ja, en over die korting waar je om vroeg, daarvan zal na dit topic natuurlijk geen sprake meer zijn Haha!

Heeft CGJ het nu voor heel Drenthe verpest??? >;)

Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:31

Uit de Paardenkrant geplukt:

Hamoen / Jespers schreef:
Wél door mag wereldkampioen Florencio ............[......]
.......... een imponerend dressuurpaard............ [......].......
De commissie heeft al een groep veulens bekeken die door de eigenaar waren uitgezocht. "Ze leken veel op hun vader", vertelt Hamoen........ [....]......
Belangrijk is wel dat je een grootramige merrie gebruikt, aangezien Florencio zelf wat beknopt van model is".

Afgezien van het woord "beknopt" is dit natuurlijk wel een interessante uitspraak!
Ooit eerder meegemaakt dat de HK-commissie na de eerste doorverwijzing al een fokadvies afgeeft voor de fokkers????

Volgens mij waren ze nog even vergeten dat dit slechts de 1e bezichtiging was............. of hebben ze hem in gedachten al lang goedgekeurd?....... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:47

Ook iets interessants schreven ze over Lingh:

Hamoen / Jespers schreef:
Positief was de commissie ook over de sterk belijnde GP-dressuurhebgst Lingh.......... [.......]
......
"Hij viel erg mee qua maat en bouw"...........[.........]........
Het achterbeen is weliswaar wat recht, maar gebruikt hij toch functioneel." ........[........]........

Qua bloedopbouw is hij niet de interessantste hengst voor de fokkerij. Moeder Gazelle is een stermerrie van Columbus (lucky Boy x Jashin), met daarvoor de ster preferente Octavia (Uppercut x Cesar)

Hieraan vallen twee dingen op:
* hij viel mee in de bouw............ dus er was niet zo veel van verwacht
* de bloedvoering is te simpel (:?) ............ terwijl dit beestje wel even gefokt is door wijlen heer Brinkman uit het Friese Stiens. De man die jarenlang voozitter was van de HK-commissie.............
Ik heb het destijds nog geregeld met hem over Columbus gehad (:j) en daar was hij zeer positief over. Dat was een onbekend talent volgens hem. (Jashin leverde toch ook een leuk aantal goede dressuurpaarden)
Die beestjes van wijlen heer Gert van der Veen werden door de commissie juist met groot vlagvertoon binnengehaald.
Beetje vreemd. Zo verkeerd vind ik die bloedopbouw namelijk helemaal niet........

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:46

Zannekin schreef:
Dat wisten we al langer OK dan! .

Maarre CGJ, een paard dat goed loopt onder een gastruiter heeft vooral een goeie opleiding van de normale ruiter gekregen. Handelaars weten dat wel. Zulke ruiters zijn goud waard.
Als een paard niet naarde zin is en hij presteert goed dan ligt het aan de ruiter, is het paard wel naar de zin dan is het ondanks de ruiter

Ook iets dat we al langer wisten....

Dat is toch rittigkeit? En dat hebben ze of ze hebben het niet?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:50

CGJ12 schreef:
Ook iets interessants schreven ze over Lingh:

Hieraan vallen twee dingen op:
* hij viel mee in de bouw............ dus er was niet zo veel van verwacht
* de bloedvoering is te simpel (:?) ............ terwijl dit beestje wel even gefokt is door wijlen heer Brinkman uit het Friese Stiens. De man die jarenlang voozitter was van de HK-commissie.............
Ik heb het destijds nog geregeld met hem over Columbus gehad (:j) en daar was hij zeer positief over. Dat was een onbekend talent volgens hem. (Jashin leverde toch ook een leuk aantal goede dressuurpaarden)
Die beestjes van wijlen heer Gert van der Veen werden door de commissie juist met groot vlagvertoon binnengehaald.
Beetje vreemd. Zo verkeerd vind ik die bloedopbouw namelijk helemaal niet........

Zo kan het ook CJG, iets vriendelijker voor de medebokker. Ik las dat Arie nog een groom zocht, misschien iets voor jou? Zou dan wel het functieprofiel uitbreiden naar Groom/Persoonlijk adviseur. Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:58

Excuseme schreef:
Dat is toch rittigkeit? En dat hebben ze of ze hebben het niet?

Rittigkeit is eigenlijk niet wat ik bedoel.
Rittigkeit is eigenlijk gewoon het algehele karakter waarin een paard zich wil laten bewerken en zelf voldoende meedenkt (zeker niet te veel!).

Ik doel eigenlijk meer op de paarden die van nature een zeer beperkte kortachtige draf hebben maar later door de ruiters zo tussen de arbeidsdraf en passage worden in gereden om zodoende duidelijk meer zweefmoment te krijgen.

Let maar even op bijvoorbeeld Troy.
Zelfs de vakbladen vinden dat hij erg zielig en kort draaft.
Het zou mij niet verbazen als en dergelijk dier over en jaar of 6 toch GP loopt in een keurige passage.
Maar zo'n beestje gaat gelijk door de mand vallen als ik er bijvoorbeeld op stap....... draaft ie gelijk weer voor een matige 5. Zeker als ik hem een lang teugeltje geef.

Dat is dus iets heel anders dan rittigkeit, al houdt het er wel verband mee.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:01

Excuseme schreef:
Ik las dat Arie nog een groom zocht, misschien iets voor jou?

Ik dacht dat daar al lang en wachtlijst voor was....... Clown
Half Bokt biedt zich aan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 02:02

CGJ12 schreef:
Half Bokt biedt zich aan.

Half bokt inderdaad... CGJ beslaat mínstens de helft van bokt....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 07:21

Die zwarte Jazz van het verrichtingsonderzoek was nou niet echt het voorbeeld van Rittigkeit.
Dat beest sloot zich gewoon af voor de ruiter.
Daar kon je nog een baal aardappels op binden en hij zou zo blijven lopen. Dressuur bestaat echter uit wat meer dan met veel bluf draven en mede daarom is hij niet ggk, hij liet zich slecht bewerken.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 08:11

Sjuimpje schreef:
Die zwarte Jazz van het verrichtingsonderzoek was nou niet echt het voorbeeld van Rittigkeit.
Dat beest sloot zich gewoon af voor de ruiter.
Daar kon je nog een baal aardappels op binden en hij zou zo blijven lopen. Dressuur bestaat echter uit wat meer dan met veel bluf draven en mede daarom is hij niet ggk, hij liet zich slecht bewerken.

Ik heb het meestal over een baal hooi en een zak aardappels........

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 08:46

MissSisa schreef:
Ik heb het meestal over een baal hooi en een zak aardappels........

Niet vreemd zo'n verspreking; Sjuimpje is een stadse en jij komt uit de polder. Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 08:48

Excuseme schreef:
Niet vreemd zo'n verspreking; Sjuimpje is een stadse en jij komt uit de polder. Knipoog

Oke, maar voor mij klinkt het dan heel raar.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 08:55

MissSisa schreef:
Oke, maar voor mij klinkt het dan heel raar.

Tja, maar je begrijpt wel waar het over gaat...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:10

KarinvdM schreef:
Tja, maar je begrijpt wel waar het over gaat...

Ja, dat wel, maar ik heb het echt een paar keer moeten lezen voordat ik dacht Maar oke, we gaan weer effe on-topic..... Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:52

MissSisa schreef:
Ja, dat wel, maar ik heb het echt een paar keer moeten lezen voordat ik dacht Maar oke, we gaan weer effe on-topic..... Haha!

En we zijn posts aan het verzamelen Rolleyes

Hier wordt iig door sommige mensen een interessante discussie gevoerd Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:10

Een stadse?
Yeah right, je zou verbaasd staan van het gehalte boerenbloed dat door mijn aderen stroomt. Schijnheilig
Een zak aardappelen is zo'n 5 kilo plastic zakje uit de supermarkt.

Eerste hit met Google schreef:
We gingen dan 's morgens na "konkeltoid" met twee schuiten van start. De motorschuit ging vanaf huis bij de Molenslootbrug. Het was een schuit waar zo'n 120 baal aardappelen in kon, een baal = 2 kistjes van 25 Kg, derhalve een vracht van 3 ton.

Dusss, ik geloof dat ik mijn (boeren)taal aardig spreek.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:28

Bij veel KWPN-ers stroomt ook veel oud boerenpaardenbloed door de aderen.
Maar het is vaak niet te merken.