holly schreef:Het vreemde vind ik, dat de personen die bij lange na niet na kunnen doen wat Edward presteerd, altijd het hardste commentaar leveren.
Dat heet frustratie en daar heeft CJG tonnen van in de aanbieding.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CGJ12 schreef:Hieruit blijkt dat ie de bak nu lang niet meer zo goed sleept als ie eerder deed.
Wel even goed interpreteren graag.
Razend knap dat Edje hem heeft geleerd te lopen op een manier waarbij hij in ieder geval al zijn benen goed opbeurt en dan 72% in de GP loopt........
Maar ik durf te wedden dat wanneer IK of JIJ hem een paar week zouden gaan rijden hij de bak weer vrolijk gaat slepen..........
CGJ12 schreef:
Maarre............. @Arie1.......... Rustige tijd op stal?
Redelijk vaak (en laat nog) op Bokt te vinden de laatste tijd .........
Hamoen / Jespers schreef:Wél door mag wereldkampioen Florencio ............[......]
.......... een imponerend dressuurpaard............ [......].......
De commissie heeft al een groep veulens bekeken die door de eigenaar waren uitgezocht. "Ze leken veel op hun vader", vertelt Hamoen........ [....]......
Belangrijk is wel dat je een grootramige merrie gebruikt, aangezien Florencio zelf wat beknopt van model is".
Hamoen / Jespers schreef:Positief was de commissie ook over de sterk belijnde GP-dressuurhebgst Lingh.......... [.......]
......
"Hij viel erg mee qua maat en bouw"...........[.........]........
Het achterbeen is weliswaar wat recht, maar gebruikt hij toch functioneel." ........[........]........
Qua bloedopbouw is hij niet de interessantste hengst voor de fokkerij. Moeder Gazelle is een stermerrie van Columbus (lucky Boy x Jashin), met daarvoor de ster preferente Octavia (Uppercut x Cesar)
Zannekin schreef:Dat wisten we al langer.
Maarre CGJ, een paard dat goed loopt onder een gastruiter heeft vooral een goeie opleiding van de normale ruiter gekregen. Handelaars weten dat wel. Zulke ruiters zijn goud waard.
Als een paard niet naarde zin is en hij presteert goed dan ligt het aan de ruiter, is het paard wel naar de zin dan is het ondanks de ruiter![]()
Ook iets dat we al langer wisten....
CGJ12 schreef:Ook iets interessants schreven ze over Lingh:
Hieraan vallen twee dingen op:
* hij viel mee in de bouw............ dus er was niet zo veel van verwacht
* de bloedvoering is te simpel (:?) ............ terwijl dit beestje wel even gefokt is door wijlen heer Brinkman uit het Friese Stiens. De man die jarenlang voozitter was van de HK-commissie.............
Ik heb het destijds nog geregeld met hem over Columbus gehad (:j) en daar was hij zeer positief over. Dat was een onbekend talent volgens hem. (Jashin leverde toch ook een leuk aantal goede dressuurpaarden)
Die beestjes van wijlen heer Gert van der Veen werden door de commissie juist met groot vlagvertoon binnengehaald.
Beetje vreemd. Zo verkeerd vind ik die bloedopbouw namelijk helemaal niet........
Excuseme schreef:Dat is toch rittigkeit? En dat hebben ze of ze hebben het niet?
Sjuimpje schreef:Die zwarte Jazz van het verrichtingsonderzoek was nou niet echt het voorbeeld van Rittigkeit.
Dat beest sloot zich gewoon af voor de ruiter.
Daar kon je nog een baal aardappels op binden en hij zou zo blijven lopen. Dressuur bestaat echter uit wat meer dan met veel bluf draven en mede daarom is hij niet ggk, hij liet zich slecht bewerken.

Eerste hit met Google schreef:We gingen dan 's morgens na "konkeltoid" met twee schuiten van start. De motorschuit ging vanaf huis bij de Molenslootbrug. Het was een schuit waar zo'n 120 baal aardappelen in kon, een baal = 2 kistjes van 25 Kg, derhalve een vracht van 3 ton.