Gurk schreef:Het % uitvallers is momenteel evenhoog daar baseer ik bovenstaande op.
Je stelling zet me wel aan het denken overigens. De winst van 17 jaar zou dan zijn dat we het stabiel hebben kunnen houden. Zit iets in.... maar de lat leg ik persoonlijk toch flink hoger.
En daar zit nou juist de kloof. Naar mijn idee is er op dit moment te weingig draagvlak, niet wat mij betreft, maar bij het gros van de fokkers.
Ik vindt het zinloos geld te stoppen in het keuringsklaar maken, uitbrengen in de sport van beesten die later niet verkoopbaar zijn.
Wellicht heeft dit ook te maken met het beleid van een individuele fokker toepast. Het gros wil als veulen verkopen, terwijl ik ervanuit ga dat als ik een merrie dek dat het veulen minimaal 4-5 jaar aanwezig is voordat het verkocht wordt.
Fokkers die jaar in jaar uit veulens verkopen worden nooit met de gevolgen geconfronteerd.
Het is fijn om te zien dat er nog iemand nadenkt
. Wat je zegt is wel heel zinvol, fokkers (vooral die kleine) moeten zich eens wat minder egocentrisch gaan opstellen door te bedenken waar ze mee bezig zijn in het grotere geheel. Tenzij ze alles zelf tot de dood willen houden, dan niet natuurlijk.