Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Desiree83 schreef:IK vind dat jullie nogal erg uitgebreid en diep (soms wel te diep) op de materie ingaan. We hebben het nu al hele bladzijdes over het wel of niet prok keuren van een merrie maar we hebben het over de afzet van veulens. De kwaliteit van veulens. Uiteraard wil je een gezond veulen hebben maar dat is nog moeilijk beoordelen als het een paar maanden oud is.... Heb het dan liever over de kwaliteit van de merrielijn...
sarabande schreef:De gezondheid van de merrie is een van de zaken waardoor een veulen beter te verkopen is, juist omdat je dat bij een veulen niet kan testen, dus het lijkt me zeker on topic.
libke schreef:Daar heb ik toch mijn twijfels over,al die veulens die op de veulenveilingen worden verkocht daar ligt toch geen keuringsrapport van de moeder ter inzage .Zo liet ik een aantal jaren geleden een 5 jarige merrie staan omdat ze ocd had ,nu wordt er uit deze merrie al 2 jaar een veulen verkocht op de veiling van prinsjesdag en dan beweren ze "streng geselecteerde veulens "die worden geveild wat betreft gezondheid moeder zijn ze dan alleszins niet gecontroleerd
Desiree83 schreef:Ik kijk eerlijk gezegd echt niet of de moeder nou wel of niet prok gekeurd is. Als het een goed jong paard is en uit bewezen stam dan vind ik het allang prima.
)sarabande schreef:Alleen de fokker is verantwoordelijk. Als jij reclame op de TV ziet geloof je dat ook niet voetstoots.
De dure opfok in een goedkoop veulen steken is niet verstandig, beter iets meer uitgeven voor een goed veulen, die eet net zo veel als een slechte.
Citaat:Als jij reclame op de TV ziet geloof je dat ook niet voetstoots.
sarabande schreef:Topic gaat over de afzet van veulens. Een jong paard kan je vet. laten keuren. Wat betreft veilingen: alle predikaten van de voorouders worden bekend gemaakt. Als die afwezig zijn kan de koper nagaan dat dat niet in orde is, dat is zijn/haar eigen keuze.
en ik zie hier dus juist kansen voor de fokkers liggen i.p.v. te gaan zeuren over een prijs waar ze uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor zijn ......Magique schreef:
Ga maar eens vragen bij een beetje handelaar: Ze zullen allemaal zeggen doorsnee paarden leveren geen *** op, maar de goede worden erg duur verkocht ......
Excuseme schreef:Mee eens, de handel verzucht ook onder de trend dat goede paarden nauwelijks te vinden zijn .
Magique schreef:Iedereen weet dat de meesten binnen het KWPN met een mode hengst fokken wat de kwaliteit niet ten goede zal komen van de paardenstapel