4 sept. NST keuring Uden: wie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:56

Vasthi"]
Waar staan dan de dingen die Mariska roept die nergens op slaan SuperQuinta Verward

Nou ja, gewoon weer verder gaan met deze als leuk en leerzaam bedoelde discussie .
[/quote]En dan zeggen ze nog wel dat de jeugd de toekomst heeft.... Schijnheilig Haha! Laten we inderdaad maar gauw weer verder gaan.

[quote="Vasthi"]
Hoe kan het NSvT nu een spin-off worden van het ICS, de eerste bestond toch voordat de laatste is ontstaan?.
[/quote]Nou ben je mij even kwijt? De constructie in Duitsland is zodanig dat het ICS naast de bestaande stamboeken bestaat en alle paarden aldaar die voldoen aan de ICS eisen kunnen als Irish Cob opgenomen worden in het ICS. De paarden die daar niet aan voldoen blijven gewoon als Tinker in het Tinkerstamboek staan. De Tinkerstamboeken in Duitsland staan trouwens helemaal los van het NTS.

[quote="Vasthi schreef:
Een stamboekveulen wil ik niet omdat het meer geld oplevert ofzo. Je bent lid van een stamboek en hebt een registermerrie dan vind ik het gewoon leuk om een echt stamboekveulen te fokken.

Misschien als Vasthi meerdere veulens heeft gekregen dat ik dat minder belangrijk ga vinden, maar haar eerste veulens zullen zeker stamboekveulens zijn.
Snap jouw argumenten ook heel goed hoor. En in principe hebben beide stamboek genoeg "eigen" hengsten dat je niet zo snel buiten het stamboek zal hoeven te gaan shoppen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:01

Mariska_28"]
[quote="Marjolein"]
ik snap dat de NTS die oplossing niets vind, dan zouden zij jullie moeten gaan erkennen als een hoger staande organisatie, terwijl jullie dat in hun ogen (en ook in die van mij) niet zijn.
[/quote]
Niet een hoger iets, maar een spin-off (zo heet het in bedrijfstermen, kan er zo gauw geen ander woord voor verzinnen).
[/quote]
ik doelde hiermee op dit stuk.
[quote="Mariska_28 schreef:
De oplossing qua stamboeken zoals het in bijvoobeeld Duitsland is, zou ideaal zijn. Daar zijn de Tinkerstamboeken (ook verenigingen) samen gaan werken met het ICS. Paarden zijn daar "Tinkers", maar ze kunnen als extra titel "Irish Cob" verdienen als ze aan de ICS rasstandaard voldoen. Het is jammer dat het NTS deze oplossing niets vind.

Als je dit zou doen lijkt het irish cob zijn net een extra titel, alsof die nog een slag bijzonderder zijn dan de normale tinker. Het ICS zou ook nooit willen dat hun Irish cobs in 4 types opgedeeld worden en hiervoor een extra titel krijgen. dat zou hetzelfde zijn als de 2 stamboeken samenvoegen.

Ik denk idd dat je het type als fokdoel zou kunnen zien, maar zou zou je door t kruizen van een vanner met een Cob een zwaardere cob kunnen creeëren of een lichtere vanner.
En misschien als het stamboek groot genoeg is echt duidelijk onderscheid maken tussen de 4 types.
Ik denk zeker dat in de komende jaren het type van de hengst op de site erbij komt te staan, ik denk ook wel dat de gemiddelde hengstenhouder je kan voorlichten over het type van zijn hengst, maar dat die nog te graag dekkingen binnenhalen om de merriehouder verstandig voor te lichten. Het blijft toch een commerciëel iets.

Jammer trouwens van die opmerkingen tussendoor, dat voegt ook lekker iets toe aan deze discussie.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:19

Citaat:
Nou ben je mij even kwijt? De constructie in Duitsland is zodanig dat het ICS naast de bestaande stamboeken bestaat en alle paarden aldaar die voldoen aan de ICS eisen kunnen als Irish Cob opgenomen worden in het ICS. De paarden die daar niet aan voldoen blijven gewoon als Tinker in het Tinkerstamboek staan. De Tinkerstamboeken in Duitsland staan trouwens helemaal los van het NTS.

Maar iets verder terug zeg je dat het hier in Nederland ook ideaal zou zijn, maar dat gaat dus nooit lukken omdat het NSvT eerder bestond in Nederland dan het ICS en het dan zoals Marjolein al zegt het dan neerkomt op het samenvoegen van 2 stamboeken.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:30

Vasthi schreef:
Maar iets verder terug zeg je dat het hier in Nederland ook ideaal zou zijn, maar dat gaat dus nooit lukken omdat het NSvT eerder bestond in Nederland dan het ICS en het dan zoals Marjolein al zegt het dan neerkomt op het samenvoegen van 2 stamboeken.
Maar de stamboeken in Duitsland bestaan ook al heel lang. Sommige zelfs al langer dan het NTS. Maar toch zijn zij bereid samen te werken met het ICS, omdat dat in hun ogen het stamboek uit het land van herkomst is.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:32

Ik kan me de situatie in Duitsland goed inbeelden. Klinkt ook wel vrij logisch. In Nederland is er echter het probleem van de verschillende eisen aan de hengsten. Daardoor kunnen de stamboeken niet gecombineerd worden of samenwerken. Dan zou een ICS-hengst, die al eerder is afgekeurd bij NST een "spin-off"-hengst worden met de extra titel IC, naast de naam "Tinker"... Dat zou een zooitje worden! Om maar even een voorbeeld te noemen aan problemen die je dan tegenkomt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 07:08

snowdon schreef:
Ik kan me de situatie in Duitsland goed inbeelden. Klinkt ook wel vrij logisch. In Nederland is er echter het probleem van de verschillende eisen aan de hengsten. Daardoor kunnen de stamboeken niet gecombineerd worden of samenwerken. Dan zou een ICS-hengst, die al eerder is afgekeurd bij NST een "spin-off"-hengst worden met de extra titel IC, naast de naam "Tinker"... Dat zou een zooitje worden! Om maar even een voorbeeld te noemen aan problemen die je dan tegenkomt.
Dat is inderdaad een opstakel. Het grootste opstakel is dat het NTS van een stichting een vereniging zal moeten worden. Nou moeten ze dit toch al van PVE, maar schijnbaar is daar geen tijdslimit bij gegeven..

Ik denk zelf ook niet dat er ooit een samenwerking zal komen tussen het ICS en het NTS. Maar in het buitenland kan het dus wel.. Over buitenland gesproken, weet iemand hier de link naar het Zweedse NTS? Kan de URL niet op de NTS site vinden, maar volgens mij was er wel een site toch?

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:50

mariska:
ten eerste zei ik al in mijn ogen, dus mijn eigen mening.. niks over feiten gezegd hoor..
en ben maar niet bang ik ben al een heel eind dus kom er echt wel, die jeugd van tegenwordig.. *LOL*
maar zo te lezen vind jij dat je er veel verstand van hebt.. wanneer ga jij dan in de jury? dat kan en mag toch iedereen bij het ics?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:54

Hmm SuperQuinta, misschien moet je je ergens eerst in verdiepen voordat je commentaar erop levert. Dit slaat namelijk kant nog wal. En wordt normaal onder stennisschopperij geplaatst! Zo komen dus de vele praatjes in de wereld, en die voegen niets toe!!! Dit was een tot nu toe behoorlijk zinvolle discussie. En als je daar geen zinvolle bijdrage aan kunt leveren, zeg dan liever niets.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:19

SuperQuinta, nu graag ophouden met het verpesten van deze discussie. Ben het wat dat betreft helemaal eens met IL.
Die vete met Mariska vecht je maar via PB uit, niet hier graag

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:59

oke.. dan wens ik jullie de komende paar jaar nog veel plezier en succes met de discussies... Lachen