Wat is een goede drafactie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:08

Anna42 schreef:
Bij de fokleider niet?

Dat hangt van de kwaliteit van zijn parachute af.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:15

Anna42 schreef:
De landing is diagonaal. Rechterachterbeen fractie van een seconde voor het linkervoorbeen.
Met dat zelfde landende achterbeen moet het paard ook weer afzetten.
De afzet gebeurt bij een goedgebouwd evenwichtspaard met het achter-en voorbeen gelijktijdig. Daarbij kan alleen het afzettende achterbeen zorgen voor de voorwaartse stuwing.

Alleen bij een excellent gebouwd evenwichtspaard met een extreem goed functionerend lendenmechnisme (het mechaniek bij het heffen, stuwen en landen) zal het afzettende achterbeen als laatste van de grond komen.

Dan is het achterbeen korter in de lucht en langer op de grond dan het voorbeen.
Dan is in de lucht het achterbeen sneller dan het voorbeen en op de grond het voorbeen sneller dan het achterbeen. (Chiasme)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:34

Verward Ziek Blond Ik ben inmiddels het spoor compleet bijster....
Ik weet wat ik moet voelen, laat ik daar dan maar op af gaan.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:34

Dat is inmiddels 's werelds grootste stamboek ook. Vandaar dat slechts 2.5% van de populatie het internationale niveau bereikt. En de Nederlandse ruiters op buitenlandse paarden in Athene Olympische roem moeten vergaren. Wel een trieste constatering als je ziet dat het fokdoel nu juist die Olympische paarden zou moeten opleveren.

In het bedrijfsleven worden de managers subiet aan de kant gezet als ze bij lange na niet de gestelde doelen bereiken. Als de Raad van toezicht faalt, krijgen ze ook nog een gouden handdruk. In de fokkerij kan men volstaan met een warme handdruk.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:59

Anna42 schreef:
Dat is inmiddels 's werelds grootste stamboek ook. Vandaar dat slechts 2.5% van de populatie het internationale niveau bereikt. En de Nederlandse ruiters op buitenlandse paarden in Athene Olympische roem moeten vergaren.

Weet jij al wie allemaal naar Athene gaan?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:12

Anna42 schreef:
En de Nederlandse ruiters op buitenlandse paarden in Athene Olympische roem moeten vergaren. Wel een trieste constatering als je ziet dat het fokdoel nu juist die Olympische paarden zou moeten opleveren

Nou, zo hebben we al gehad Ferro, Goliath,... dit jaar misschien Lingh, Krack C (die reeds samen met Jazz op WK 2002 presteerde, toen was daar trouwens ook nog bij Ferro), misschien Idocus... Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:16

je vergeet Jarwo nog.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:27

petraaken schreef:
je vergeet Jarwo nog.

idd dat is dan misschien plus nog ééntje Knipoog

En dan denk ik bijvoorbeeld bij het springen nog aan De Sjiem, die is toch ook nederlands dacht ik. Tinka's Boy?

Nou als je het zo bekijkt, niet zo slecht he...

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:29

En niet te vergeten Lancet! Een knap staaltje vaderlandse fokkerij. Of Nimbly...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:34

GertJan schreef:
En niet te vergeten Lancet! Een knap staaltje vaderlandse fokkerij. Of Nimbly...

vaderlandse fokkerij?????????

Je bedoelt Europese fokkerij.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:36

Anna42 schreef:
Dat is inmiddels 's werelds grootste stamboek ook. Vandaar dat slechts 2.5% van de populatie het internationale niveau bereikt. En de Nederlandse ruiters op buitenlandse paarden in Athene Olympische roem moeten vergaren. Wel een trieste constatering als je ziet dat het fokdoel nu juist die Olympische paarden zou moeten opleveren.

Je vergeet even dat er misschien wel meer Olympische paarden dan olympische ruiters/amazones zijn . Dus om dan een stamboek voor de verandering weer eens aan te vallen,..

En het genoemde rijtje van Jan_VT is ook niet verkeerd dacht ik,... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:37

GertJan schreef:

Lancet is niet echt een staaltje vaderlandse fokkerij he Haha! Meer een succesje van de buurman Haha!

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:39

Jawel hoor! Zijn Duitse vaderland. Haha! Maar hoe dan ook bij het kwpn goedgekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:42

GertJan schreef:
Jawel hoor! Zijn Duitse vaderland. Haha! Maar hoe dan ook bij het kwpn goedgekeurd.

Doet mij denken aan de Mc Donaldsreclame Haha!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 20:01

Afbeelding

Alleen bij een paard met een excellent evenwichtige bouw (skelet) en een extreem goed functionerend lendemechanisme vertrekt het afzettende achterbeen het laatst!!!!

Afbeelding

Een goed evenwichtig gebouwd paard kan altijd goed bewegen (zie foto 1e pagina bovenaan) en goed springen.

[img]http://www.ihwstudbook.com/upload/4).jpg[/img]

Gelijke genen klikken en levert dan dit veulen.

Afbeelding

Een evenwichtig gebouwd paard loopt evengoed en zonder problemen in balans op een harde ondergrond.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:45

Trouwens, hoe staat het ondertussen met mijn zweefmoment e.d.?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:09

Afbeelding
Landt deze niet op het voorbeen?

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:13

Samsam schreef:
[image]

Het hangt erom (kan de grond niet goed zien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:19

Sjuimpje schreef:
Pas maar op,
ander staat er zo een Bokker op zijn achterste benen Haha!

Dan heb je wel achterbeen eerst Haha!

Overigens heb ik enkele fotos gezien van paarden uit die lijn. En dat zijn toch echt wel hele mooie paarden.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:46

Samsam schreef:
[image]

Samsam en GertJan de grond kun je duidelijk zien als je kijkt naar de voetafdruk van de voorbrenger. Leg nu eens een lineaal langs de bovenkant bij de voet van de voorbrenger aan de grond en kijk dan eens weer welke het eerst landt.
Welke voet landt het eerst????

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:56

Het lijkt op een nipte overwinning voor het achterbeen. De voet van de voorbrenger staat trouwens door het perspectief iets "hoger" dan de grond waar het paard op moet landen. Maar hoe zit het nou met het zweefmoment e.d., wat ik al eerder gevraagd hebt, maar een beetje verstopt is geraakt door een vlaag van offtopic reacties.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:33

Idd, wint het achterbeen nipt, Wat ik storend vind aan dit paard, is dat hij zijn linkerachterbeen hoger opgooit dan zijn rechtervoorbeen. (Hierdoor??) Blijft hij ook nogal hoog in zijn kruis.
Afbeelding

Ter vergelijk, sam in dezelfde pose.

Afbeelding

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:35

Samsam schreef:
Wat ik storend vind aan dit paard, is dat hij zijn linkerachterbeen hoger opgooit dan zijn rechtervoorbeen.

[image]
OK dan! OK dan!

Kan natuurlijk veranderen.
Deze deed dat ook in het verleden (zand gooien),OO Seven

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:39

Samsam landt wel duidelijk op het achterbeen, daar heb je de meetlat niet voor nodig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:40

GertJan schreef:
Samsam landt wel duidelijk op het achterbeen, daar heb je de meetlat niet voor nodig.

Tja en dat voor een paard met verkeerd skelet en zonder lendenmechanisme!! Haha!