Kletstopic veulens 2025

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Kletstopic veulens 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 08:00

@ponytante, ik laat gewoon enten met 6 maanden, dit adviseert onze DA ook,

Welkom spaansepony, wat een knappe veulentjes <3

Garffpamela: zo dat word een flinkerd! Mooi paard met een lieve uitstraling <3

winston_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 17:23

Hoi,

Onze toverbol stapt ondertussen ook al netjes zelf op de trailer.
Ze veranderd constant van kleur dus ik ben benieuwd wat ze uiteindelijk zal worden. Haar voetjes zijn ook voor het eerst bekapt. Ze doet het allemaal heel flink. Hoe stellen jullie veulens het ?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Channiechoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 17:52

winston_f schreef:
Hoi,

Onze toverbol stapt ondertussen ook al netjes zelf op de trailer.
Ze veranderd constant van kleur dus ik ben benieuwd wat ze uiteindelijk zal worden. Haar voetjes zijn ook voor het eerst bekapt. Ze doet het allemaal heel flink. Hoe stellen jullie veulens het ?
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oh wat een plaatje zeg! Met mijn veulen gast het ook goed. Hier is het aftellen 1 november kan ze eindelijk hierheen verhuizen en kunnen we elke dag heen gaan!

Afbeelding

Dit was eind september, het laatste bezoekje bij de fokker.

Afbeelding

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:16

Ah wat een knapperd! Dice en mama zijn gisteren bij de kudde gegaan. Mama Vicky vindt het helemaal prima, die oma's en tantes die op Dice passen, kan ze zelf ook weer even rustig eten :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:30

Wat goed winston! Knap beestje <3

Mooi veulentje channiechoco, hoop dat de dagen snel voorbij gaan, en die snel thuis is <3

Hier gaat het weer wat beter met Viv, ze heeft echt zichtbaar ingeleverd van de verkoudheid en alle stress wbt afspenen en verhuizen etc, nu weer aan de beterende hand.

Afgelopen weekend ben ik weer bij der geweest, ze kwam ff kroelen en daarna weer door met eten enzo :') ik mis haar meer dan zij mij denk ik :=

Afbeelding

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 22:30

Hoi,

Ik kom mij ook even melden :wave:
Ik heb dit topic nu pas ontdekt :+

Wat zijn er serieus knappe kinders geboren zeg dit jaar <3
Vind ze allemaal erg leuk en sommige ook erg uniek getekend, heel gaaf!

Ik heb dit jaar ook 2 prachtige veulentjes mogen verwelkomen <3
Op 24 maart werd Olá lindo RB geboren, een knap gespikkeld mannetje van Obrigado de peru uit mijn allereerste zelfgefokte veulen Royal Highness KB (kort: Nessie, lord diamond x solitair)
Wij hebben besloten om voor Olá een fijn nieuw plekje te zoeken omdat nog meer hengsten aanhouden gewoonweg niet mogelijk is voor ons, hij heeft een fantastisch nieuw huisje gevonden bij een hele fanatieke allround ruiter in duitsland die echt helemaal fek is op hem <3 ik had hem geen fijner huisje kunnen vindenAfbeelding

Op 19 juli zag onze mooie Vayenna Feline Fuga RB het levenslicht.
Zij is (wederom) een groot merrieveulen van White Dream GF uit mijn fantastische Garola Fuga (sandreo x now or never)
Fay is een valkje en fay blijft bij ons wonen <3 Afbeelding

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 05:15

Welkom!
Wat een knapperds zeg! Leuke spikkel, daar is wel markt voor lijkt het hè?

Viento gaan we as. zondag afspenen, ze gaan nu al regelmatig op stal apart, gaat steeds beter. We proberen ook nog een nacht apart te doen om ernaartoe te werken. Hij blijft gelukkig wel lekker thuis, komt een ander hengstveulen bij te staan en voor tijdelijk een trekpaard-jaarling die even op een klein stukje moet ivm een blessure (maar die kent Viento gelukkig al).

winston_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 06:49

@Channiechoco nog even geduld november staat voor de deur, wat een leuk veulen.

Blue_Eyes: wat fijn voor de mama

SharonIndezz: gelukkig is ze aan de betere hand.

kim_1990: wat een snappe veulens, fijn dat je een goeie thuis gevonden hebt voor het hengstje

memerel: spannend maar zo te zien ben je het goed aan het voorbereiden. succes!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 07:18

Hier staan ze nu ook s nachts apart (veulen 5 maanden). Einde maand gaat het veulen naar de opfok dus binnenkort idd trailerladen oefenen. Of überhaupt 'zonder mama andere kant op lopen' :') . Wordt wel wat, het veulen heeft een zéér sterke eigen mening (en ik had een brave besteld!).

Hoe doen jullie dat? Moeder er bij voor rust (alleen niet de trailer op, maar bv als lokaas bij de voordeur)? Of moeder in stal en hopen dat veulen wel meeloopt? ik ben een beetje bang voor gedoe & dwang :( . Wel 2 weken oefenen, ik pak voerbeloning er bij etc, maar apart staan heeft ook al wat heisa veroorzaakt :roll: .

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 08:24

Ik heb Olá alleen gepakt voor trailer laden oefenen, moeder op stal laten staan en de trailer in de deuropening van stal gezet, dan zit er ongeveer 1 box breedte tussen veulen en merrie (bij mij dan) en Olá liep met een bak babybrokjes voor zijn snufferd zo de trailer op _O-
Nou was Olá al wel erg zelfstandig, ook wel zeker met een sterke eigen mening hoor, maar hij claimde zijn moeder niet heel erg meer...dus dat was eigenlijk wel in ons voordeel.

Memerel: het verbaasd je misschien, maar het heeft me 4,5 maand gekost met actief adverteren en 2 x een kapotgelopen verkoop voordat ik echt een nieuwe eigenaar had gevonden...en over de prijs zullen we het maar niet hebben... :')
Opzich mag ik niet klagen wat we voor hem hebben gekregen, vergeleken met de achterlijk lage prijzen die tegenwoordig voor veulens gegeven worden...maar dat is een heel andere discussie

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 10:24

En dat veulen in België op de veiling was zo bijzonder door z’n kleur… toch flauw dat het bij jou dan wat lastiger ging.
Ik vind die van jou iig wel leuk om te zien zo met dat donkere koppie!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:30

memerel schreef:
En dat veulen in België op de veiling was zo bijzonder door z’n kleur… toch flauw dat het bij jou dan wat lastiger ging.
Ik vind die van jou iig wel leuk om te zien zo met dat donkere koppie!

Ja, die bracht 400.000 op 8)7
Die van mij bracht 2 nullen minder op _O- 8)7

En eerlijk...vond die van de veiling geen bijzonder veulen qua beweging _O-
Hij had wel een goede moederlijn als in, vanaf oma werd het heel interessant, moeder zelf is nog maar 4 en nog niks gepresteerd op keuring of show.
Echter schijnt het dat de moeder schimmel is van dat veulen...als dat veulen het schimmelgen gekregen heeft, zie je straks niks meer van zijn stippen _O- en daar ff 4 ton voor neerleggen 8)7 koekoek

Channiechoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:57

SharonIndezz schreef:
Wat goed winston! Knap beestje <3

Mooi veulentje channiechoco, hoop dat de dagen snel voorbij gaan, en die snel thuis is <3

Hier gaat het weer wat beter met Viv, ze heeft echt zichtbaar ingeleverd van de verkoudheid en alle stress wbt afspenen en verhuizen etc, nu weer aan de beterende hand.

Afgelopen weekend ben ik weer bij der geweest, ze kwam ff kroelen en daarna weer door met eten enzo :') ik mis haar meer dan zij mij denk ik :=

[ Afbeelding ]

Ahh wat een leuke foto zeg! De kans is idd groot dat jij haar harder mist dan andersom, dat verandert vast wel in de toekomst haha.

Channiechoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:58

kim_1990 schreef:
Hoi,

Ik kom mij ook even melden :wave:
Ik heb dit topic nu pas ontdekt :+

Wat zijn er serieus knappe kinders geboren zeg dit jaar <3
Vind ze allemaal erg leuk en sommige ook erg uniek getekend, heel gaaf!

Ik heb dit jaar ook 2 prachtige veulentjes mogen verwelkomen <3
Op 24 maart werd Olá lindo RB geboren, een knap gespikkeld mannetje van Obrigado de peru uit mijn allereerste zelfgefokte veulen Royal Highness KB (kort: Nessie, lord diamond x solitair)
Wij hebben besloten om voor Olá een fijn nieuw plekje te zoeken omdat nog meer hengsten aanhouden gewoonweg niet mogelijk is voor ons, hij heeft een fantastisch nieuw huisje gevonden bij een hele fanatieke allround ruiter in duitsland die echt helemaal fek is op hem <3 ik had hem geen fijner huisje kunnen vinden[ Afbeelding ]

Op 19 juli zag onze mooie Vayenna Feline Fuga RB het levenslicht.
Zij is (wederom) een groot merrieveulen van White Dream GF uit mijn fantastische Garola Fuga (sandreo x now or never)
Fay is een valkje en fay blijft bij ons wonen <3 [ Afbeelding ]

2 hele mooie veulens, gefeliciteerd met het vinden van een fijn huisje voor hem!

Channiechoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:00

Ponytante schreef:
Hier staan ze nu ook s nachts apart (veulen 5 maanden). Einde maand gaat het veulen naar de opfok dus binnenkort idd trailerladen oefenen. Of überhaupt 'zonder mama andere kant op lopen' :') . Wordt wel wat, het veulen heeft een zéér sterke eigen mening (en ik had een brave besteld!).

Hoe doen jullie dat? Moeder er bij voor rust (alleen niet de trailer op, maar bv als lokaas bij de voordeur)? Of moeder in stal en hopen dat veulen wel meeloopt? ik ben een beetje bang voor gedoe & dwang :( . Wel 2 weken oefenen, ik pak voerbeloning er bij etc, maar apart staan heeft ook al wat heisa veroorzaakt :roll: .

De fokker oefent trailer laden zonder haar moeder, ze verhuist ook zonder haar moeder. Ik vind dat wel een beetje eng maar het komt vast goed. Zij regelen het transport, dus ik hoop dat ze heel huids aankomt het is normaal een rit van 1.5 Uur dus met trailer wel een rit van 2 uurtjes gok ik...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 07:52

Ik moet ook hoognodig gaan oefenen met de jonkies. Maar is zo'n chaos hier momenteel. :=

Pretty geniet van het leven :))
Afbeelding

Slapen met je beste vriend, stijf tegen elkaar. <3
Afbeelding

Channiechoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 08:51

mirjamalvaro schreef:
Ik moet ook hoognodig gaan oefenen met de jonkies. Maar is zo'n chaos hier momenteel. :=

Pretty geniet van het leven :))
[ Afbeelding ]

Slapen met je beste vriend, stijf tegen elkaar. <3
[ Afbeelding ]

Ach zo leuk <3

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 14:09

Ahhwww <3

Dice is vandaag gechipt. Hij was Not Amused :') Helemaal onder de indruk, heeft tijdens de gebitsbehandeling van mama Vicky erna de hele tijd met zijn neus onder mijn oksel staan mokken :')

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 14:42

Ben wel jaloers op de weides bij Mirjamalvaro en Lyona en Quir denk ik ook (?). Als in: Zweden. Want oneffen en zacht en hard etc etc. Ik moest al nogal moeite doen om een opfokplek te vinden waar ze s winters geen 24/7 op stro stonden :roll: . Oneffen bodem en heuvels is helemaal next level (als je minder dan 2 uur wilt rijden) :') .

Channiechoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 14:52

Blue_Eyes schreef:
Ahhwww <3

Dice is vandaag gechipt. Hij was Not Amused :') Helemaal onder de indruk, heeft tijdens de gebitsbehandeling van mama Vicky erna de hele tijd met zijn neus onder mijn oksel staan mokken :')

Haha aaah. Veulen tantrum _/-\o_
Mijn dame vandaag gevaccineerd, de veearts was verbaasd hoe rustig ze bleef

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 20:31

Lijkt mij inderdaad lastig in NL ponytante.
Wij (zweden) hebben gras, rotsen en heuveltjes :))

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 08:07

@winston wat lekker dat jullie zo aan het oefenen zijn. Ik zal binnenkort ook weer eens de trailer pakken. Wat een mooie kleur heeft je veulen, benieuwd hoe ze gaat worden.

@SharonIndezz gelukkig haar her weer de betere kant op met Viv. Fijn dat ze nu wat beter op haar plek is daar.

@Kim_1990 wat een knappe veulens zeg en fijn dat er eentje bij jullie blijft.

@Meremel hoe oud is Viento? Ik zal Fergus ook een keer moeten afspelen, maar heb nog niet echt een idee wanneer ik het ga doen. Inmiddels heeft hij een hengst vriendje erbij maar loopt alles samen in een kudde. Dus we moeten wel vroeg castreren.

@ponytante, ik heb pas 1 keer geoefend en toen had ik wel eerst moeder erop gezet. Binnenkort ga ik weer oefenen dus lees gelijk mee voor de tips. Al moet ik zeggen dat Fergus best makkelijk is. Maar het andere veulen misschien nog niet, die is wel gekomen met een vrachtauto maar had de fokker nooit geoefend vooraf, dus die heeft misschien wel een nare ervaring.

@mirjamalvaro wat is het prachtig daar <3

@Blue eyes, ahh valt ook niet mee die naald voor her chippen. Hier moeten we er binnenkort ook aan geloven. Maar ik heb veel vertraging om een paspoort aan te vragen vanwege de brexit. Tot nu toe lopen we op een dood spoor.

@Channiechoco wat fijn dat het zo goed ging! Hopelijk doet die van mij het ook zo goed over een week of twee.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 08:57

Prachtige plek inderdaad mirjam!

Oeh dat chippen ja dat vond Vince ook vreselijk, stond bijna te blazen als een stier van woede. Zit wel vuur in t beestje :+

Wat goed dat je alvast aan het oefenen bent winston!

Ik moet dat ook echt even wat meer doen. Vince gaat zoals het nu lijkt met een maand a 1.5 naar de opfok.
Even afhankelijk hoe hij zich houd, zn vriendinnetje is afgelopen weekend weg gegaan, dus hij staat nu nog als enige veulen met zn moeder en 3 tantes.
Maar het veulen waar hij mee samen komt is een kleine maand jonger dan hij dus moeten het nog klein beetje proberen te overbruggen de komende weken.

Maar zo easy als hij in het begin was met alles.... Merk nu wel dat hij een beetje meer karakter begint te kringen, en ook inmiddels van zn gewicht enz gebruik weet te maken.

Meelopen aan touwtje bvb, prima totdat je een andere kant dan hij op wilt... Dan wil die wel al erg groot worden op zn achterbeentjes. :7
Dus daar toch maar even mee aan de slag nog en idd trailer laden beetje oefenen. Tot nu toe liep hij met scannen best gemakkelijk mee met moeders. Maar liefst breng ik hem alleen weg zonder moeders (gelukkig maar 10 a 15 min verderop), maar dan moet hij wel een beetje willen laden natuurlijk alleen. :+
In de opfok zal er natuurlijk wat minder mee omgepopt worden als dat ik thuis zo kan doen, dat is ook prima zolang de basis er nog maar een beetje goed in zit als hij die kant op gaat. :Y)

We gaan hem wel een week of 2wk van tevoren een beetje afspenen idd, althans snachts apart. Vorig jaar ook op die manier gedaan ipv heel abrubt erbij weg, en dat gaf voor beide toch de minste stress. Al zal het echte wegbrengen ongetwijfeld alsnog misschien iets onrust brengen.

Maar ga hem wel missen hoor zo dagelijks om je heen. Zal voor mij ook even wennen worden. Die van vorig jaar was een merrie dus die staat thuis in de opfok met 2 anderen en zie je vrijwel dagelijks. Dus hij is de eerste die echt naar een andere locatie gaat, welliswaar vlakbij maar toch :Y)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 11:29

Viento is vandaag een half jaar oud, afgelopen zondag afgespeend.
Ging eigenlijk heel goed, hengstveulen erbij en een jaarling trekpaard. Maar hij is best relaxed, moeders in de grote weide heeft er meer moeite mee.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:07

Afbeelding
Afbeelding
De heren doen het goed samen!
Ze staan al graag in de weg als je probeert te mesten.