Volg Vienna (Shetlander) haar dracht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:59

Ja overal staan veel boterbloemen dit jaar. Het ziet er eigenlijk best gezellig uit, maar als je weet hoe giftig het is vind je het niet meer zo mooi. Wij hebben kalk en mest gestrooid en op een enkel plantje na niks geen boterbloemen gelukkig. Wel hondsdraf }:0 dus ik moest toch plukken helaas.

Jouw ponys staan toch ook bij deze kudde of nu even apart? Hoe gaat het je ruin?

_Tarzan

Re: Volg Vienna (Shetlander) haar dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:13

Gefeliciteerd <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 20:06

Sumic: Ik doe ieder geval mijn best en door al wat jaartjes te plukken staat er ook veel minder boterbloem nu :D .
De wei stond een aantal jaar terug nog veel voller dan nu.

Asfaloth en Gimli hebben in de kudde gestaan, maar Asfaloth raakte in september 2023 zwaar bevangen en toen moeten verhuizen naar de privé plek van Gimli's fokker.

De wei is van Asfaloth's fokker, maar die heeft geen pony's meer. De pony's die er nu in staan zijn van Gimli's fokker en die ben ik blijven verzorgen :D .
Beide fokkers kennen elkaar al jaren.
Met Asfaloth gaat het gelukkig onwijs goed *\o/* .
Hij wilde zich niet laten vangen met binnen zetten _O- . Gimli wilde echt heel graag naar binnen, maar Asfaloth dacht daar anders over _O- .

Dank je wel Tarzan!

Rosie doet het super <3 . En Vienna is zo'n lieve moeder. Ze leert nu ook echt voor zichzelf en haar kind op te komen.
Ook al is Rosie niet van Thorin hij accepteerd haar wel. Echt tof om te zien.
Vienna houd Rosie ook heel goed bij haar en de galop knop heeft ze er ook op zitten. Nu ze wat meer uitgevouwen is zie ik er ook echt al wat hele gave draf passen in. Zowel Rosie als Vienna kunnen showen :D .
Probeerde een stand foto te maken, maar Vienna liet mij niet echt in de buurt vandaag.

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 20:38

Heerlijk filmpje, leuke post en Vienna is duidelijk beschermend tegenover haar "jong" en ze heeft groot gelijk. Dat vind ik aandoenlijk.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 19:20

Pien: Geef Vienna ook groot gelijk dat ze zo beschermend is :D .

Inmiddels heeft Vienna haar hoeven vol aan Rosie want.... Rosie heeft de galop knop uitgevonden. Die test ze maar al te graag uit met als gevolg dat Vienna er continue achteraan moet om haar kind bij zich te houden _O- .

Daisy daar en tegen vind knuffelen zo heerlijk dat een goede foto maken bijna onmogelijk is :D . Een deze dagen wil ik haar eens opmeten. Ben zo benieuwd hoe groot ze is.

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:26

Arme moeders. Komt bijna niet aan eten

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:34

Heerlijk dat rennen samen!rosie kan haar lange benen goed gebruiken!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:36

:= Leuk filmpje. Die kleine has schöne beinen

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 21:25

Ben jullie niet vergeten! Heb de foto's klaar liggen, maar helaas is mijn kat in 2 weken tijd in gedrag zo veranderd (meer in haarzelf/afwezig en met momenten onrustig. Slaapt nu ook veel op 1 plek ipv meerdere plekken) dat ik dinsdag met haar opnieuw naar de dierenarts ga. Een maand geleden had ik nog de 3 maandelijkse check up met haar en toen was alles nog goed. Kun je nagaan hoe snel het kan veranderen.
Ze is 12.5, nier patiënt en licht dementerend en afhankelijk van wat er dinsdag uit de onderzoeken komt zit de kans er dik in dat ik helaas de moeilijke keuze moet maken.
Had altijd verwacht dat mijn voedster (heb nog 2 konijnen in huis) als eerst zou gaan ivm zij een aantal jaar terug een zware E.Cuniculi aanval heeft gehad en nu 7.5 is, maar het lijkt er op dat mijn kat helaas waarschijnlijk als eerste gaat.
Dus zoals jullie vast begrijpen staat mijn hoofd even heel ergens anders dan vrolijke updates plaatsen van de veulens.

Daisy en Rosie hebben vannacht in ieder geval hun eerste onweer mee gemaakt en dat hebben ze gelukkig goed door staan. Rosie zal zich inmiddels wel afvragen in wat voor land ze is geboren :') .

Op stal kunnen we ons opmaken voor het eerste mini ezel veulen *\o/* . 2 merries dragend en de eerste is begonnen met uier maken. Zal vanaf woensdag (afhankelijk van de situatie met mijn kat) de uierfoto's ook plaatsen.

En we wachten nog steeds op Sylvia (alpaca) :') . Vorig jaar was ze in maart de eerste die was bevallen van de alpaca merries. Nu is ze de laatste.
De 2 mini ezels en Sylvia zijn de laatste 3 van het seizoen waar we nog op wachten.

Ik ben jullie niet vergeten, maar dan zijn jullie even op de hoogte van de situatie!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:55

Heel veel sterkte met je kat

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 22:04

Ahhhhh sterkte met je kat...

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 22:23

Bedankt mer en cariena! Om beeld te geven hoe ze er af en toe bij zit qua blik waardoor ik besloten heb terug naar de dierenarts te gaan.:

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 10:58

Agut beter het zekere voor het onzekere...

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 20:05

Eerst het goede nieuws! Ondanks dat de nierwaardes van Lola weer iets verhoogd zijn hebben de dierenarts en ik in goed overleg besloten dat we haar voor nu goed in de gaten houden en zodra de slechte dagen de goede dagen overheersen dan laten we Lola gaan.
Voor nu nog flink genieten van mijn mooie meid <3 .

Rosie doet het super goed! Merkte vandaag dat ze erg nieuwsgierig naar mij was geworden, maar nog niet durfde te komen.
Met support en hulp van Vienna heb ik Rosie uiteindelijk heel even kunnen aaien <3 . Rosie is een heel verlegen veulentje wat echt tijd nodig heeft om vertrouwen te krijgen in de mens.

Afbeelding

En ik was bezig met foto's maken van Daisy vanmiddag. Wilde ik net een foto in mijn story posten kwam ik deze tegen. Zonder dat ik het door had stak Daisy vanmiddag haar tong naar mij uit _O- .
Ze heeft ook voor het eerst echt een halstertje om gehad :D . Ook spelenderwijs bezig met voetjes optillen.
Merk echt dat Daisy veel meer durft dan Rosie en dat is helemaal okay :D
Heb in ieder geval hard moeten lachen om deze foto _O- .

Afbeelding

En Sylvia is vanmiddag zonder dat er iemand op stal was heel stiekem bevallen van een gezond merrie veulen *\o/* . Niks aan de hand vanmorgen in gedrag bij Sylvia en floep. Veulen :D . Ze heeft de naam Madelief gekregen:

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:21

Gave post en mooie babies

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:41

Leuke post inderdaad en wat een onwijs knap Madeliefje <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 22:23

Dank je wel <3 .

Van leren knuffelen met een mens word je erg moe aldus Rosie <3 .
Vienna heeft in de gaten dat wanneer ik met Rosie knuffel zij even rust heeft. Leverde uiteindelijk haar kind zo bij mij af _O- .

Afbeelding

Had ik al gezegd dat Daisy een heel makkelijk veulen is? Nee? Dan is hier het bewijs _O- .
Ze wilde kont kriebels dus eens getest hoe ze op de mestvork reageerde. Vond ze prima haha.
De wei uitmesten word wel een uitdaging nu _O- .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 23:08

Te schattig

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 07:20

Ah hoe schattig is dat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:58

Super schattig <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 16:36

Ik ga Daisy zometeen proberen op te meten. Mogen jullie vast raden hoe groot (eh klein) dat ze is :D

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 16:53

60 cm?
Ik ben hier heel slecht in :')

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 17:34

Daisy is ong. 55cm en Rosie ong. 65cm :D .

Uitmesten is niet te doen. Want ik word afgeleid _O- .
Ook even met Daisy halster geoefend, maar ik denk dat het toch echt net te veel was vandaag. Halster vast en dan ging ze letterlijk in de bevries stand en er bij liggen. Geen zorgen. Ze is verder helemaal okay :D .
Ik probeer altijd binnen haar grens te blijven, maar er vandaag toch per ongeluk over gegaan. Was absoluut niet mijn bedoeling dus ik weet nu ook dat ik voortaan eerst even moet oefenen met halster en daarna pas knuffelen.
Daisy was absoluut niet eigenwijs of zo. De fout lag volledig bij mij. Hier ben ik ook gewoon open en eerlijk in.
Daisy is zo makkelijk dat je dan al snel per ongeluk over haar grenzen heen kan gaan.
Rosie krijgt ook karakter. Die gaf al duidelijk haar grenzen aan door te trappen, oeps. En uiteraard leert ze dat dat niet mag.

Snappen jullie nu waarom uitmesten een uitdaging is tegenwoordig :D ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vlak voor ik weg ging:

Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 17:38

O wat heerlijk zo. Wat zijn ze leuk samen
En ik had het min of meer goed *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:18

Je bent er wel druk mee. En al doende leert men de karaktertjes kennen en inderdaad trappen mag niet en nooit. De NN regel. Hahahahaha, jong geleerd is oud gedaan! Goed bezig jij.