ik hou van willekeurig. Meestal plopt er wel wat op bij het zien van het veulen , vooraf heb ik wel wat in mijn hoofd maar het moet ook echt bij het diertje passen.
StalNollie, begint een beetje plakkerig te worden maar helaas nog niet echt top
Mathilda, ssssttttt !!! Ik wil het niet horen ergens zit ook in mijn hoofd dat het nog wel even kan duren maar je hoopt nu toch elke dag als je aankomt dat je ineens witte melk hebt ofzo
Mel, ja ik deed ook altijd willekeurig maar ik lijk niet meer zo geinteresseerd in namen althans niet meer in die lange originele namen ofzo… als het beestje maar een naam heeft, dat idee is het tegenwoordig meer En JAAA onze frutsel heeft een naam Gigi (Ja sorry haha niet meer aan dat veulen van Jupi gedacht, ik vind het vooral leuk passen bij mama Coco )
Happinez
Geplaatst: 02-03-25 11:50
Wat ik ook wel deed bij sommige was muziek. Er is er bijv. wel een nummer in de top 40 wat ik net leuk vind waar ik een naam van af kan leiden.
Ik volg ook mee, wat gaat dat een prachtig uitzicht worden straks, een wei vol veulens
Jupi laat je wel wachten ja! Ik heb er ook zo een nu, haar uier loopt zelfs weer wat terug. Dan kan je het er wel uitkijken En ook wel fijner als ze het nog even binnenhouden tot het wat beter en warmer weer is
Lyona, ohh jemig ja dan kun je het er inderdaad wel uit kijken even de weersvoorspelling laten zien want het ziet er goed uit haha
Origineel hoor Mel, ik heb niks met muziek maar het idee is wel leuk. Ik neig met zo veel veulens nu wel naar alfabetisch en 2025 is ook wel een mooi jaar om daarmee te beginnen (makkelijk te onthouden haha) alleen mijn leuke naam met een K moet ik dan voorlopig op mijn lijstje houden hahaha nouja nog even over denken…
Wpaard
Geplaatst: 02-03-25 17:36
Wat een schattige puppy's smelt!!
Ik volg je ook. Spannend hoor! Als je op 20 veulens moet wachten hoeveel ponys hebben jullie eigenlijk? En fokken jullie er elk jaar zoveel ? Ik zag ook diverse maten shetlanders dus niet alleen mini's? Vinden jullie het niet eng met de wolf in het land ?
Wpaard, wij hebben 35 pony’s. 2 fjorden en de rest zijn mini’s. Maar onder de mini’s zijn de meeste NMPRS, enkele AMHR en/of ASPC. We fokken kleine en grote maat, dus 86 tm 106cm. Wel willen wij iets kleiner gaan (tot 100cm max) dus een aantal van onze grotere pony’s zullen helaas dit jaar verkocht worden.
We fokken niet ieder jaar zo veel veulens. Normaal streven we naar de helft zo’n 10 stuks is mooi! Maar we hadden ook wat merries aangekocht welke dragend bleken te zijn…
En de wolf, dat zal ik afkloppen maar daar hebben wij hier geen last van. Laten we hopen dat dat zo blijft want anders zullen wij inderdaad ook flink moeten minderen. We kunnen op dit moment lang niet alles binnen houden…
Update Jupi Dag 343 Uier lijkt veelbelovend maar voelt nog “zuchtig” dus nog niet helemaal goed en ph is om te janken
jolandje
Geplaatst: 04-03-25 00:15
nou Jupi, kom maar
Wpaard
Geplaatst: 04-03-25 10:45
Van allerlei maten voorzien dan zo te lezen. Mijn favoriete zijn toch de grotere maten dus mijn zwak is voor flash
Heb je al nieuws over jupi ? Misschien wacht ze tot het weekend dan is het lekker weer
Vanavond ook weer geen verandering bij Jupi.. ik kan beter pas iets plaatsen als er iets nieuws te melden is
Flash 308 dagen
Mallebabbe 304 dagen
Deze harige zijn van Nymphie, die lijkt momenteel het meeste te doen. Zij zit vandaag op 299 dagen
En ik heb Sandy ook even op de foto gezet om de voortgang beter te kunnen volgen. Zij zou vandaag rond 289 dagen zitten, maar bij haar hebben we moeten gokken, dus ze kan ook verder zijn (of minder ver)
Heksje Chardonnay liet zich niet pakken vandaag… kan morgen weer anders zijn… iets met merrie en hormonen enzo
Ik kom dit nu pas tegen en heb meteen goed bijgelezen. Arme jij zeg met Jupi, die maakt er een potje van. Zal wel een hengstje worden? Met het mooie weer van komend weekend zou ik maar een beetje vaart maken als ik haar was!
Gister vond ik Jupi met vlagen onrustig, haar uier was niet bomvol maar wel veranderd. De achterkant van het uier leek wel een platgeslagen pannenkoek ph was ook veranderd maar niet helemaal laag… De hele dag is ze met vlagen onrustig gebleven maar ze heeft nog haar tijd genomen… vanmorgen vroeg is op 348 dagen dit mooie merrieveulen geboren
Jupi gooide weer eens alles in 1x er uit, nageboorte zit dan nog aan het veulen vast waardoor het vlies ook niet open scheurt als ze opstaat…