1e & 2e bezichtiging KWPN hengstenkeuring 2024/2025

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: 1e & 2e bezichtiging KWPN hengstenkeuring 2024/2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 12:50

Ik kijk met een schuin oog mee, merk dat ik nog steeds niet hersteld ben van gisteren _O-
Op het straatje valt de 403 op, de Kyton. Mooi dier, maar vooral heel erg braaf.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 12:57

Ik vind Kyton een indrukwekkend paard, dus hopelijk gaat hij vanmiddag verrassen, ben er wel aan toe aan iets beters dan wat ik de afgelopen dagen heb gezien :D
Ja, dat was even een magische en buitenaardse 'trip' die we gisteren kregen met daarna gelijk een 'bad trip' er achteraan {:)-:(

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 13:02

Deze LV uit een moeder van Davino is ook een mooi dier, draaft volgens mij machtig!
417

Deze KJento x Trento B is ook erg aansprekend. Veel body en veel front. Oogt sjiek. Is ook redelijk braaf.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:14

Ik kijk net even bij het straatje...en wilde zeggen: De KJENTO x TRENTO lijkt erg aansprekend! Je was me voor..haha..We zijn het met elkaar eens :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:17

Ik hoop straks nog wat in de kooi te kunnen zien.

De spanning en de invloed daarvan op de galop en stap is duidelijk te zien bij velen inderdaad. Begrijpelijk ook. Los daarvan kan ik het niet altijd volgen qua aanwijzingen. Hoop zaterdag nog wat irl te kunnen zien.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:27

Hoe laat begint de kooi vanmiddag?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 13:28

Ja dat weet niemand, het is vervroegd en op het straatje gaat alles door elkaar :')

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:29

1 uur is de kooi.
Ben benieuwd naar de Kyton's.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 13:30

Oh haha dank je, het ws mij niet helemaal duidelijk.
Ik heb het idee dat er nu wel wat meer kwaliteit voorbij komt. Jammer dat ik de kooi maar heel even kan zien.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 14:45

386
Meer houding in beweging, meer tot dragen.

393
Meer lichaamsgebruik, achterbeen meer onder massa.

395
Fractie meer bloed, meer souplesse tonen.

403
Meer kracht en ruimte tonen.

404
Meer met de schoft naar boven bewegen.

405
Tweede bezichtiging.

406
Beter in de bovenlijn, zie je ook terug in de beweging.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:46

Uit groep nr 4 is alleen 405 door naar de 2de bezichtiging.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 14:48

409 LV x Special D. Paard met veel maat, en heft heel veel techniek over de benen. Wat me opviel op het straatje is dat de LVs bijna allemaal voldoende front hebben. Jammer dat ik deze groep net niet kan zien.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:04

manubres schreef:
Die staartdracht was wel opvallend inderdaad. Maar zijn stap was niet slechter dan veel anderen die doorgingen. En waarom is dit geen interessant bloed? Beetje vrij bloed lijkt me niet verkeerd met al die 'inteelt' bij het KWPN. En wat betreft die gezonken rug, dat viel inderdaad op maar mijns inziens zou dat kunnen vertekenen als het paard net in een groeispurt zit en daardoor wat overbouwd is, als een paard dan ook front maakt lijkt de rug gezonken. Vrijwel alle paarden die ik zag waren overbouwd, dat komt denk ik door de leeftijd. En ondanks die rug bewoog hij toch 10x beter dan veel andere paarden. Maar de vraag was inderdaad wel of hij ook hals zou kunnen strekken :D

Het is geen vrij bloed. De F lijn van Duitsland hebben we zat. Escolar is er ook zat. Dan heb je Sir Donnerhall en Weltmeijer. Dus helemaal geen vrij bloed.

Sowieso volg ik je slecht, de Hermes brand je af, dat paard galoppeerd fantastisch, berg op, mooie zelfhouding, veel lossigheid. Draf veel tritt in de benen en stapt goed. Plus uit een zeer goed lijntje.

Zoals Mistera al terecht opmerkte, op scherm ziet het er heel anders uit dan als je er in het echt zit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:07

Dat vind ik wel meevallen, soms zie je het op het scherm beter dan irl met al die hekken er voor. :+

Smaken zullen verschillen :)

Tot nog toe vind ik dit een van de beste groepen qua kwaliteit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:23

Volgens mij vallen de Kytons nog niet helemaal mee..zag er nog net een paar.

Nu groep 5:

Las Vegas x Special D:
Erg groot paard, mooi type, wat sterk gehoekt achterbeen. Kan zoals de meeste LV's erg goed draven maar zou iets meer met de schoft omhoog mogen bewegen in draf en galop. Stap is oke, zou iets meer door het lijf mogen.

Kjento x Trento B:
Mooi type met mooi front, iets neerwaartse romprichting maar daar is in beweging niet veel van te zien. Kan goed draven met een goed achterbeen, paard heeft ook een goede galop. Stap is ook goed.

Las Vegas x Sezuan:
Paard met een prachtig front, nog wat jeugdig. paard kan goed draven maar heeft een iets lang (Sezuan) achterbeen, galop is goed van techniek. Middenstuk is wat week en dat is wel te zien in de beweging. Stapt goed.

Kjento x Polanksy:
Mooi type, iets neerwaarts qua romprichting, galop is goed maar wel wat neerwaarts, paard kan heel goed draven met een goed achterbeen. Stap zou wat meer ruimte mogen hebben.

Las Vegas x Franklin:
Wederom een mooi type, paard kan goed draven met veel techniek in de benen, galop is goed van techniek. Zou wel iets meer met de schoft omhoog mogen bewegen. Stap is goed zou wellicht iets meer ruimte mogen hebben.

Las Vegas x Polansky:
Jeugdige hengst, mooi type, kan wederom erg goed draven maar is wel vrij gespannen, galop is wat lastig te beoordelen, lijkt wel goed van techniek. Stap is goed maar wat gespannen.

Las Vegas x Sir Donnerhall:
Hele langgelijnde hengst, beweegt goed in draf en galop qua techniek maar blijft te horizontaal in het lopen. Zou meer met de schoft omhoog moeten bewegen. Stapt goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:31

Elisa2 schreef:
Volgens mij vallen de Kytons nog niet helemaal mee..zag er nog net een paar.

Nu groep 5:

Las Vegas x Special D:
Erg groot paard, mooi type, wat sterk gehoekt achterbeen. Kan zoals de meeste LV's erg goed draven maar zou iets meer met de schoft omhoog mogen bewegen in draf en galop. Stap is oke, zou iets meer door het lijf mogen.
Tweede bezichtiging

Kjento x Trento B:
Mooi type met mooi front, iets neerwaartse romprichting maar daar is in beweging niet veel van te zien. Kan goed draven met een goed achterbeen, paard heeft ook een goede galop. Stap is ook goed.
Tweede bezichtiging

Las Vegas x Sezuan:
Paard met een prachtig front, nog wat jeugdig. paard kan goed draven maar heeft een iets lang (Sezuan) achterbeen, galop is goed van techniek. Middenstuk is wat week en dat is wel te zien in de beweging. Stapt goed.
Veel uitstraling, mooie voorhand, beweging zou meer draagkracht moeten laten zien.

Kjento x Polanksy:
Mooi type, iets neerwaarts qua romprichting, galop is goed maar wel wat neerwaarts, paard kan heel goed draven met een goed achterbeen. Stap zou wat meer ruimte mogen hebben.
Tweede bezichtiging

Las Vegas x Franklin:
Wederom een mooi type, paard kan goed draven met veel techniek in de benen, galop is goed van techniek. Zou wel iets meer met de schoft omhoog mogen bewegen. Stap is goed zou wellicht iets meer ruimte mogen hebben.
Uitstraling, in beweging meer met achterbeen ondertreden, meer met schoft omhoog bewegen.

Las Vegas x Polansky:
Jeugdige hengst, mooi type, kan wederom erg goed draven maar is wel vrij gespannen, galop is wat lastig te beoordelen, lijkt wel goed van techniek. Stap is goed maar wat gespannen.
Bloedgemaakte hengst, mooie voorhand, meer balans tonen in galop.

Las Vegas x Sir Donnerhall:
Hele langgelijnde hengst, beweegt goed in draf en galop qua techniek maar blijft te horizontaal in het lopen. Zou meer met de schoft omhoog moeten bewegen. Stapt goed.
Tweede bezichtiging

Nou die laatste twee snap ik niet, die zou ik omgedraaid hebben..de Polansky was gespannen maar kwalitatief beter in mijn ogen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:16

Las Vegas x Metall:
Mooi type, veel techniek in de benen in draf en galop maar drukt de rug weg in het lopen, is ook vrij gespannen. Stapt goed.

Las Vegas x Davino:
Mooi type, wat sterk gehoekt achterbeen, veel techniek in de benen maar achter iets traag in draf, makkelijke en goede galop. Stapt goed.

Las Vegas x Rousseau:
Jeugdige hengst, veel techniek in draf maar mist draagkracht in het achterbeen, stuwt teveel, blijft te horizontaal in het lopen. Ook in de galop. Stapt goed.

Las Vegas x Zonik:
Mooie hengst met mooi front en iets neerwaartse romprichting, bouwt zijn eigen feestje. Voor zover ik kan zien kan hij wel heel goed draven en de galop lijkt qua techniek ook goed maar heeft veel spanning. Stap lijkt oke.

Las Vegas x De Niro:
Jeugdige hengst, mooi type, hengst kan goed draven, veel techniek en ook een mooi veertje, galop is goed van techniek maar blijft hoog in het kruis. Stapt goed.

Livius x Spielberg:
Langgelijnde hengst met weke rug, draaft met veel en goede techniek in de benen maar rug blijft hol en schoft neerwaarts. Galop geeft hetzelfde beeld. Stapt goed.

Livius x Wynton:
Langgelijnde hengst met wederom een wat weke rug, heel veel techniek in draf maar achterbeen blijft achter de massa, voorbeen zou meer uit de schouder mogen komen. Galop is met veel spanning en een weggedrukte rug. Blijft hoog in het kruis. Stapt goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:23

Elisa2 schreef:
Las Vegas x Metall:
Mooi type, veel techniek in de benen in draf en galop maar drukt de rug weg in het lopen, is ook vrij gespannen. Stapt goed.
Sterk gebouwde hengst, front, mooi gebruik voorbeen en ruimte, meer ruggebruik in galop

Las Vegas x Davino:
Mooi type, wat sterk gehoekt achterbeen, veel techniek in de benen maar achter iets traag in draf, makkelijke en goede galop. Stapt goed.
Tweede bezichtiging

Las Vegas x Rousseau:
Jeugdige hengst, veel techniek in draf maar mist draagkracht in het achterbeen, stuwt teveel, blijft te horizontaal in het lopen. Ook in de galop. Stapt goed.
Goed rechthoeksmodel, goede schoft meer gedragen en op achterbeen in beweging.

Las Vegas x Zonik:
Mooie hengst met mooi front en iets neerwaartse romprichting, bouwt zijn eigen feestje. Voor zover ik kan zien kan hij wel heel goed draven en de galop lijkt qua techniek ook goed maar heeft veel spanning. Stap lijkt oke.
Hengst met front en uitstraling, meer dragen in draf en meer lichaamsgebruik in galop

Las Vegas x De Niro:
Jeugdige hengst, mooi type, hengst kan goed draven, veel techniek en ook een mooi veertje, galop is goed van techniek maar blijft hoog in het kruis. Stapt goed.
Tweede bezichting

Livius x Spielberg:
Langgelijnde hengst met weke rug, draaft met veel en goede techniek in de benen maar rug blijft hol en schoft neerwaarts. Galop geeft hetzelfde beeld. Stapt goed.
Langgelijnde hengst met uitstraling, in beweging meer kracht en afdruk moeten tonen.

Livius x Wynton:
Langgelijnde hengst met wederom een wat weke rug, heel veel techniek in draf maar achterbeen blijft achter de massa, voorbeen zou meer uit de schouder mogen komen. Galop is met veel spanning en een weggedrukte rug. Blijft hoog in het kruis. Stapt goed.
Tweede bezichtiging

Die laatste begrijp ik wederom niet, alle LV waren beter in mijn ogen. Maar goed, wellicht met het het idee van bloedspreiding.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:56

Just Wimphof x Negro:
Paard met een vrij neerwaarste romprichting, in galop blijft hij wat neerwaarts, draf blijft hij hoog in het kruis en achterbeen zou wat meer onder het lichaam mogen komen. Stap is redelijk.

Las Vegas x Johnson:
Mooi type, draaft met veel techniek maar zou meer mogen dragen, geldt eigenlijk ook voor de galop. Stap zou meer door het lichaam mogen zijn.

Las Vegas x Skovens Rafael:
Op stand nog overbouwd/ wat neerwaarts, waardeert zich direct op in beweging, veel techniek in draf en veel buiging in het achterbeen. Galop is goed van techniek, iets hoog in het kruis. Stapt goed.

Las Vegas x Bretton Woods:
Mooi type, veel techniek in de benen in draf, wederom veel buiging in het achterbeen, galop goed van techniek maar zou wat meer gedragen mogen zijn. Stap zou wat meer door het lichaam mogen zijn.

Las Vegas x Painted Black:
Heel mooi type, kan super draven, veel techniek en buiging in de gewrichten, galop goed van techniek maar wat strak in de rug. Stapt goed.

Morricone x Florencio:
Mooi type, draf heeft veel techniek, paard kan goed draven. Galop is ook goed van techniek, wel iets strak en neerwaarts. Stapt goed, had wellicht iets ruimer mogen zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 17:02

Elisa2 schreef:
Just Wimphof x Negro:
Paard met een vrij neerwaarste romprichting, in galop blijft hij wat neerwaarts, draf blijft hij hoog in het kruis en achterbeen zou wat meer onder het lichaam mogen komen. Stap is redelijk.
Mooi model en front, in beweging meer souplesse en achterbeen krachtiger onder de massa zetten.

Las Vegas x Johnson:
Mooi type, draaft met veel techniek maar zou meer mogen dragen, geldt eigenlijk ook voor de galop. Stap zou meer door het lichaam mogen zijn.
Goed ontwikkelde hengst, in beweging ruimte maar moet meer met schoft omhoog bewegen.

Las Vegas x Skovens Rafael:
Op stand nog overbouwd/ wat neerwaarts, waardeert zich direct op in beweging, veel techniek in draf en veel buiging in het achterbeen. Galop is goed van techniek, iets hoog in het kruis. Stapt goed.
Hengst met veel front, in beweging ruim maar moet meer vanuit achter over de rug naar voren bewegen.

Las Vegas x Bretton Woods:
Mooi type, veel techniek in de benen in draf, wederom veel buiging in het achterbeen, galop goed van techniek maar zou wat meer gedragen mogen zijn. Stap zou wat meer door het lichaam mogen zijn.
Tweede bezichtiging

Las Vegas x Painted Black:
Heel mooi type, kan super draven, veel techniek en buiging in de gewrichten, galop goed van techniek maar wat strak in de rug. Stapt goed.
Tweede bezichtiging

Morricone x Florencio:
Mooi type, draf heeft veel techniek, paard kan goed draven. Galop is ook goed van techniek, wel iets strak en neerwaarts. Stapt goed, had wellicht iets ruimer mogen zijn.
Tweede bezichtiging

Las Vegas x Painted Black was echt de uitschieter van deze groep voor mij.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 17:14

Elisa2 schreef:
Ik hoop straks nog wat in de kooi te kunnen zien.

De spanning en de invloed daarvan op de galop en stap is duidelijk te zien bij velen inderdaad. Begrijpelijk ook. Los daarvan kan ik het niet altijd volgen qua aanwijzingen. Hoop zaterdag nog wat irl te kunnen zien.

Zaterdag is er geen 1ste bezichtiging, dus dat gaat tegenvallen :+

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 18:11

GROEP 4 donderdag

386 JOVIAN x JOHNSON 1.69m
- Op voorhand
- Mist houding
- Vlak in beweging
- Matige sprong, blijft vlak
- Meer tot dragen
- Achterbeen actiever onderbrengen
- Redelijke stap
JURY:
- Lengte hals
- Meer houding
- Meer tot dragen komen

393 KJENTO x FERGUSON 1.70m
- Front
- Lengte hals
- Veel beweging
- Voldoende houding maar zou meer vanuit schoft
- Actief en buigend achterbeen, hakkentrekker, meer naar voor
- Voldoende sprong, met mooi voorbeen, vlak
- Redelijke stap
JURY:
- Uitstraling
- Front
- Achterbeen meer onder de massa
- Meer lichaamsgebruik

395 KJENTO x DIMAGGIO 1.64m
- Langgelijnd
- Op voorhand
- Blijft lang, moet meer houding maken
- Actief en buigend achterbeen, moet meer naar voor
- Voldoende sprong, mooi voorbeengebruik, blijft hoog in kruis
- Mist verbinding hals/rug
- Stap moeilijk te beoordelen
JURY:
- Sterk gebouwd
- Meer bloed
- Veel buiging gewrichten
- Meer souplesse

403 KYTON x JOHNSON
- Op voorhand
- Snel voorbeen
- Voldoende actief, buigend, ondertredend achterbeen
- Matige sprong, blijft vlak
- Geen verbinding hals/rug
- Stap niet te beoordelen
JURY:
- Goede verhoudingen
- Ruim voldoende beweging
- Meer kracht en ruimte

404 KYTON x DE NIRO 1.68m
- Langgelijnd
- Front
- Gebruikt hals als hert
- Neiging onderhals
- Knik voor schoft, geen verbinding hals/rug
- Goed actief en buigend achterebeen hakketrekker, moet meer naar voren
- Goede sprong, blijft vlak in beweging
- Moet meer houding maken met schoft omhoog
- Onregelmatige stap
JURY:
- Bloedgemaakt
- Meer met schoft naar boven bewegen

405 KYTON x ZACK
- Voldoende front
- Neiging onderhals
- Voldoende zelfhouding
- Langgelijnd
- Goed actief, buigend, ondertredend achterbeen, wel hakketrekker
- Voldoende sprong, veel ruimte, mooi voorbeen maar met hoog kruis
- Meer met schoft omhoog bewegen
JURY: Tweede bezichtiging Ik had ook ‘door’

406 LADIGNAC x PAINTED BLACK 1.70m
- Oogt kleiner
- Vlak in beweging
- Hoog in kruis
- Voldoende buiging achterbeen, moet resoluter ondertreden
- Stekerig voorbeen
- Weinig sprong, ruimte, blijf hoog in kruis
- Redelijke stap
JURY:
- Langgelijnd
- Moet sterker, meer gespierd in bovenlijn
- Terug te zien in beweging

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 18:38

GROEP 5 donderdag

397 KJENTO x TRENTO 1.73m
- Mooi type
- Mooi en sterk gebouwd
- Mooie hals: lengte , bespiering en vorm
- Draagt hals in beweging wel apart (niet vanuit schoft maar)
- Voldoende houding/front/lichaamsbeweging
- Actief en buigend achterbeen, hakketrekker, zou resoluter mogen ondertreden
- Wat snel voorbeen
- Voldoende sprong en voorbeen, blijft vlak/horizontaal in beweging
- Moet meer met schoft omhoog bewegen

398 KJENTO x POLANSKY
- Mooi gebouwd
- Mooie halsvorm
- Hals apart gedragen
- Goede balasn galop
- Goede sprong, voorbeen, blijft vlak/horzontaal
- Actief en buigend achterbeen, hakketrekker, moet meer ondertreden
- Redelijke stap
JURY: Tweede bezichtiging Ik had ‘twijfel’

409 LAS VEGAS x SPECIAL D 1.69m
- Front
- Voldoende houding
- Veel beweging
- Goed actief, buigend, ondertredend achterbeen
- Goede sprong en voorbeengebruik, blijft wel horizontaal/vlak
- Goed voorbeen
- Mag voor mooie meer met schoft omhoog
- Redelijke stap

412 LAS VEGAS x SEZUAN 1.74m (ik was erg gecharmeerd van deze :D )
- Elegant
- Mooi hoofd, mooie halsvorm
- Mooie uitstraling
- Hoog in kruis/overbouwd
- Goede verbinding hals /rug
- Snel voorbeen
- Veel beweging in achterbeen
- Goed lichaamsgebruik
- Mag meer vanuit schoft omhoog komen
- Goede sprong, mooi voorbeen, zou achter meer buiging mogen
- Goede stap
JURY:
- Veel uitstraling
- Ruimte
- Meer draagkracht en stabiliteit achterbeen

413 LAS VEGAS x FRANKLIN
- Veel beweging in achterbeen
- Wat stekerig voorbeen
- Moet meer houding maken
- Goed actief en buigend achterbeen, hakketrekker, moet meer naar voren
- Matige sprong, goed voorbeengebruik, blijft horizontaal/vlak
- Vrij goede stap
JURY:
- Uitstraling
- Goede schoft
- Meer achterbeen onderbrengen
- Met schoft omhoog

414 LAS VEGAS x POLANSKY 1.71m
- Ielige hals
- Veel beweging achterbeen
- Goed actief en buigend achterbeen, hakketrekker, voldoende ondertredend
- Mist balans galop
- Voldoende sprong, blijft vlak
- Matige stap
JURY:
- Bloederig
- Galop moet meer balans

415 LAS VEGAS x SIR DONNERHALL I
- Neiging onderhals
- Mooi voorbeen
- Meer lichaamsgebruik en houding
- Actief en buigend achterbeen, hakketrekker, mag beter ondertreden
- Voldoende sprong, goed voorbeen, blijft vlak
- Redelijke stap
JURY: Tweede bezichtiging Ik had ‘twijfel’

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:22

GROEP 6 donderdag

416 LAS VEGAS x METALL
- Mist nek
- Neiging tot onderhals
- Meer lichaamsgebruik
- Meer houding
- Goed voorbeen
- Actief en buigend achterbeen maar meer ondertreden
- Voldoende sprong, goed voorbeen, vast in lichaam, holle rug
- Matige stap
JURY:
- Sterk
- Front
- Ruimte
- Galop meer ruggebruik en souplesse

417 LAS VEGAS x DAVINO 1.71m *
- Goed gebouwd
- Mooie hals
- Front
- Goed voorbeen, soms wat vlug
- Voldoende houding
- Goed actief en buigend achterbeen, zou nog meer kunnen ondertreden
- Goede sprong, ruimte, goed voorbeen, voldoende houding
- Redelijke stap
JURY: Tweede bezichtiging Ik had ‘door’ vond het een aansprekend paard, jammer van de stap

418 LAS VEGAS x ROUSSEAU 1.71m
- Goed actief en buigend achterbeen, hakketrekker, mag meer naar voor
- Op voorhand
- Knik voor schoft
- Blijft vlak in beweging
- Voldoende sprong, voorbeen, ruimte maar blijft vlak
- Meer lichaamsgebruik en houding
- Stap gemist
JURY:
- Rechthoeksmodel
- Ontwikkelde schoft
- Meer gedragen
- Meer op achterbeen

419 LAS VEGAS x ZONIK 1.71m Ik had ‘door’
- Langgelijnd
- Mooi model
- Hals en rug goed in verbinding
- Iets stekerig voorbeen
- Springt graag over touwtjes
- Goed lichaamsgebruik
- Goede sprong, ruimte
- Actief, buigend, ondertredend achterbeen
- Is wel erg wisselend in beweging daardoor moeilijk te beoordelen
JURY:
- Uitstraling
- Front
- Meer gedragen
- Meer op achterbeen

420 LAS VEGAS x DE NIRO
- Langgelijnd
- Mooi voorbeen
- Neiging onderhals
- Actief, buigend en ondertredend achterbeen
- Mag meer houding maken
- Goede sprong, ruimte, maar blijft hoog in kruis
- Goede stap
JURY: Tweede bezichtiging Ik had ‘door’

427 LIVIUS x SPIELBERG 1.67m
- Front
- Lange hals
- Neiging onderhals
- Wat stekerig voorbeen
- Voldoende sprong en voorbeen, blijft hoog in kruis
- Vrij goede stap, mag wel meer door lichaam
JURY:
- Langgelijnd
- Uitstraling
- Meer kracht en afdruk

428 LIVIUS x WYNTON 1.69m
- Front
- Lijkt groter
- Langgelijnd
- Geen verbinding hals/rug
- Lijkt net hert in galop
- Meer door lichaam
- Hoog in kruis
- Voldoende actief, buigend, ondertredend achterbeen, hakketrekker
- Stap gemist
Moet zich in Den Bosch meer ontspannen laten zien Ik had een ‘nee’

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:46

GROEP 7 donderdag

389 JUST WIMPHOF x NEGRO 1.66m
- Op de voorhand
- Mist lichaamsgebruik
- Voldoende sprong en voorbeen, blijft vlak
- Voldoende actief en buigend achterbeen mag actiever ondertreden
- Redelijke stap
JURY:
- Mooi model
- Front
- Meer souplesse
- Achterbeen krachtiger onder de massa

421 LAS VEGAS x JOHNSON
- Langgelijnd
- Lange rechte hals
- Stekerig voorbeen
- Goed actief, buigend,ondertredend achterbeen, wel hakketrekker
- Stekerig voorbeen
- Goede sprong, goed voorbeen maar blijft vlak
- Meer houding
- Goede stap
JURY:
- Goed ontwikkeld
- Lange hals maar mist bespiering
- Ruimte
- Meer met schoft omhoog

422 LAS VEGAS x SKOVENS RAFAEL 1.69m
- Front
- Langelijnd
- Veel beweging achter
- Goed actief, buigend en voldoende ondertredend achterbeen, wel hakketrekker
- Voorbeen wat stekerig
- Blijft wat hoog in kruis
- Goede sprong, ruimte, blijft vlak
- Vrij goede stap, lichaam meer loslaten
JURY:
- Front
- Ruimte
- Meer van achterhand over rug naar voor

423 LAS VEGAS x BRETTON WOODS 1.67m
- Langgelijnd
- Voldoende houding
- Blijft hoog in kruis
- Goed actief, buigend achterbeen, voldoende ondertredend, hakketrekker
- Goede sprong, ruimte, voorbeen, wel vlak
- Stekerig voorbeen
- Zou meer met schoft omhoog
- Stap matig/redelijk meer door lichaam

424 LAS VEGAS x PAINTED BLACK 1.66m
- Voldoende houding
- Neiging onderhals
- Voldoend actief, buigend en ondertredend wel hakketrekker
- Goede sprong, ruimte, lichaamsgebruik, met vrij recht achterbeen
- Redelijke stap

448 MORRICONE x FLORENCIO 1.73m *
- Elegant
- Voldoende houding
- Veel beweging achter
- Voldoende sprong, ruimte, lichaamsgebruik
- Mag voor goede meer vanuit schoft omhoog
- Goed actief en buigend achterbeen, hakketrekker
- Stap gemist

Vandaag geen uitschieter of echte topper gezien die geef ik een !
Maar de betere van degenen die door zijn geef ik een *
Zo kan ik later terugkijken welke hengsten er overblijven en ik gelijk had ;)