Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 16:56

Ellyc is je veulen verkocht ? Of een afspeen plek?
Fijn dat moeders er verder rustig onder was.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 17:49

Ze is al vrij snel na de geboorte verkocht

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:50

Fijn dat beide er rustig onder lijken! Hopelijk heeft het nieuwe baasje veel plezier van de nieuwe aanwinst!

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:52

Dat verschil tussen de eerste en de tweede foto. := de dierenarts was deze week hier die haar "gemaakt" heeft en ze zei wauw wat een groot veulen al bijna even groot als de moeder en nog niet eens 6 maanden. Die wordt toch zeker 1.60, ik hoop t. <3 Ook vond ze haar super gespierd en een hele mooie bouw. Ouders hebben precies de goede genen meegegeven. Toch altijd leuk om te horen!

Afbeelding
Afbeelding

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 13:55

Hoezo, dit is geen handige plek om te dutten? Lekker warm vind ik :j .

Afbeelding

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:22

Afbeelding
Hier zijn de veulens nu een week of 4 gespeend.
Twee zijn er verkocht naar ik hoop een for ever home, gelukkig heel dicht in de buurt.
Deze twee gingen ook in hun eerste maanden samen.
De andere twee blijven bij mij voor de opfok.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:27

Sentir: Die oortjes zijn idd heel leuk zo! Heel jammer dat deze weg zijn nu, stiekem hoop ik ook wel dat die terug komen dat maakt haar zo uniek.

Quir: Lang leve de witte/lichte paarden kleuren hah.

Muronia: Syl is zoo groot. Echt gek! Echt heel knap veulen zeg! Die foto's zijn zo leuk

Thioro: Ik doe ook mee voor de lol. De veulens die meer in de kijker staan zullen vast wel meer punten hebben maar je weet het nooit natuurlijk. Ik lachte me kapot toen ik die foto zag. Lekker knus zo onder het hooi. _O-

lailapri: Nova kende, voetjes tillen, borstelen, vast staan, zowel met mama als zonder mama mee wandelen aan het halster voor ze weg ging van mams. DA moest eens langskomen en zei dat het een van de meest braafste veulens was die ze ooit al heeft behandeld. en het laden ging ook vlot.

pradadaan: Die van jou is zoo donker geworden zeg! Echt een knap ding.

Nimmy: Welkom

Toushie: hoe was je vakantie. Haha eten uit de zak is altijd lekkerder dan ergens anders. Wat een leuk filmpje

EllyC: wat fijn dat alles goed gegaan is zo.

Hier geen update van Nova. enigste dat ik weet is dat er vandaag een nieuw veulentje bij komt. Dan zijn ze lekker met 5. Ik denk wel dat ik een update zal krijgen vandaag maar het is nog vroeg.
Over 4 weken ga ik ze weer eens gaan bezoeken.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:11

Hoi!
Mag ik me hier ook melden?

Wij zijn de eigenaar van ons veulen sinds begin oktober!
Een hengstje geboren op 27 april, One Million x Chagall D&R.
Afbeelding
Afbeelding

Hij staat hier 10 minuten van huis in de opfok, dus ideaal. Ga eigenlijk elke week wel even bij hem kijken :))

We hadden onze eigen merrie vorig jaar ook laten dekken door One Million, maar die had helaas in februari de veulens (ja bleken er 2 te zijn ondanks meerdere keren scannen..) verworpen.
Met haar durven we het voor nu niet meer aan, omdat ze er echt wel fysiek een tik van heeft gehad en nu ook nog niet regelmatig hengstig is.
En toen had een vriend van ons dit veulen gefokt.
Iets met te veel bier op de zwarte cross en een dealtje maken, maar ben er nu heel blij mee <3
Hij is al aardig aan de maat en mag nu wel wat voller gaan worden. Wel echt een super lief en toegankelijk dier

Vaarwander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:31

Ik meld me ook aan! Dit is mijn eerste gefokte veulen, Navaarah. Ze is super lief en ontzettend stoer, maar lijkt wel achter te blijven in de groei… Ze is 5 April geboren en was toen nog geen meter hoog!

Vader is 1.68 en moeder 1.65

Op de foto was ze een dag oud… ❤️

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:39

Die zijn ze de hele dag al goed gemutst.
Echt genieten.

‘s middags deed de merrie nog even lekker mee.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:34

Bijna alle veulens zijn denk ik ondertussen afgespeend? Leuk zo het verschil te zien in de verschillende soorten en types pony’s- en paarden-veulens.
Gisteren is Roosje afgespeend en heb ik haar maatje opgehaald bij de fokker. Het aangekochte veulen kent nog niet zoveel en was denk ik nog nooit de trailer op geweest, maar met wat geduld, overredingskracht en armen achter haar ging ze er best goed in. We moesten bijna anderhalf uur rijden maar ik zag op de camera dat ze heel mooi rustig stond. Heel fijn. We hebben haar naar een vriendin van me gebracht, die sinds het voorjaar haar stallen leeg heeft. Daarna gauw Roosje halen, die stapt zo met me mee de trailer op <3 en pas toen de klep dicht was, bedacht ze geloof ik dat we wat vergeten waren (haar moeder). Gauw rijden en ook zij kwam goed op de plaats van bestemming. Daar hebben we de dametjes rustig kennis laten maken met elkaar en dat ging heel goed. In de middag heeft de vriendin de veulens al even buiten gezet en vanochtend kreeg ik een filmpje dat ze elkaar al best leuk vinden. Over een week of 4-6 haal ik ze weer op, tot die tijd ga ik met enige regelmaat bij ze kijken.
Met trots stel ik aan jullie Hiske voor:
Afbeelding

Links Roosje, rechts Hiske <3
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:54

Mijn knappe reus loopt nog bij z’n moeder. Pas als ze in de paddocks gaan ga hij definitief afgespeend worden. Wel gaan we binnenkort moeders en zoon voor de avond/nacht scheiden, maar wel drinken tussendoor. Maar dan heeft moeders wel lekker een stal voor zichzelf zonder die woesteling :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:57

De mijne staat ook nog samen met zn moeder, hij is van 19 mei en nu dus 5 maanden. Ik zie nog geen noodzaak om hem af te spenen nu.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:07

Y’ur is bijna 4 maand oud nu en loopt nog bij mama. Maar hij is natuurlijk wel net een beetje anders dan de andere veulens hier. Ik ga hem deze winter er nog niet afhalen :) alles wat hij kan krijgen is mooi meegenomen.

Rosa blijft top op gewicht, die is zelfs aangekomen sinds de laatste weging (mag ook wel, ik voer me een ongeluk aan dat paard :)) )

Hij doet het zo goed *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:13

Die van mij gaat er voorlopig ook nog niet af, van 21 mei dus nu 5 maanden. Mag nog minimaal 5 maanden erbij blijven.

Het is wel echt een varken

Afbeelding

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:14

Wat een schatje lonniejj <3 fijn dat hij het zo goed doet!

LaDonna75 wat een knap veulen heb je erbij! Gelukkig zijn ze zo snel vriendinnen geworden.

Hier is ze bijna 6 maanden maar ik laat haar ook de hele winter nog bij mama staan. Ik zie haar toch nog heel vaak drinken en de merrie staat er ook nog super goed bij, neigt eerder iets ronder dan te mager. Ze staat wel eens zonder mama met de andere paarden als ik wat met de merrie ga doen of andersom en dat gaat heel goed.
Afbeelding

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:29

Hier ook nog steeds bij moeder, ga haar pas na de winter afspenen.
Geen dringende reden om af te spenen.

Afbeelding

Ook een varken, net als haar moeder.

*ik wacht op zand om groter stuk droog te kunnen leggen. Ze staan godganse dagen wortel te schieten, pardon hooi vreten, op de platen.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:50

Hier ook nog niet afgespeend (nu 6 maanden). Afgelopen vrijdag is ons aangekochte veulen gekomen dus de veulens staan nu samen op stal. Op de wei staat mijn merrie nog met haar veulen en het nieuwe veulen met mijn fries. Mijn merrie kan nogal fel zijn dus we introduceren ze langzaam aan elkaar en dat lijkt wel goed te gaan. May (het veulen van mijn eigen merrie) is wel weer meer aan der moeder gaan hangen en als we ze met elkaar laten grazen (moeders aan een touwtje) jaagt ze het nieuwe veulen weg. Hopelijk steeds wat minder. Op stal wordt het met de dag rustiger. Laat May savonds laat nog een keer drinken voor de uier en op de wei kan ze ook nog drinken. Mijn merrie wel teruggeschroefd in het voer en hoop wel dat de natuur een beetje zijn werk gaat doen de komende maand. Er wordt een extra omheining geplaatst bij de buitenstallen over +- een maand en dan zet ik de 2 veulens daar neer en staan ze overdag niet meer met de merrie. Wel benieuwd hoe dat gaat omdat de merrie nog wel op het terrein is dan.

Hebben jullie eigenlijk ervaring hoe de melkproductie is als je ze niet volledig afspeend maar ook niet onbeperkt toegang geeft?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:52

De mijne komt deze vrijdag naar huis. Ik heb haar sinds vorige vrijdag niet meer gezien. Hopelijk is ze nog wit :+

Het wordt dan de 4de keer op de trailer voor haar. Tot nu toe is alles flink gegaan. Alleen is deze rit nu net een half uurtje ipv enkele minuten.

Afbeelding

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:26

DA komt morgen ipv vandaag voor de 2de enting.

Toch maar eventjes gaan kijken vandaag en ze stond helemaal alleen afgezonderd van de kudde.

Ik weet nu niet of ze niet geaccepteerd wordt of dat ze zodanig zelfstandig is ... ik vindt het best een beetje zielig.

Maar ze ziet nog wit ! :o

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 19:43

Eclare ik heb mijn merrie ook op hetzelfde terrein als het veulen. Eerst de weilanden naast elkaar en toen op een gegeven moment steeds wat verder weg van elkaar. In het begin was moeders best wel bezorgd en kwam elke keer naar het hek als ze gingen stoeien en nog steeds na 2 maanden als er even paniek is dan komt ze aangestormd. Binnenkort eens kijken of ze weer samen kunnen zonder dat hij weer wil gaan drinken. Hij is nu bijna 7,5 maand oud en 7,5 week afgespeend.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 20:16

Hier pas de 22ste november weer op bezoek maar gelukkig krijg in nog wel wat foto’s of zie ik ze eens passeren op hun verhaal.

Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 20:29

De onze is een maand uit logeren geweest en nu weer thuis. Moeder en kind vinden elkaar nog steeds lief, maar ze is er wel zelfstandiger door geworden.

Ik twijfel over het enten, of ik haar nu 2x ent of begin januari de 1e en dan de basis enting zet. Dan kan ik haar net een enting eerder gelijk trekken met de rest.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 20:39

Hou je er rekening mee dat basisenting nu 3x is geworden? Je moet nog een keer herhalen na een half jaar.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:19

mooney schreef:
Hou je er rekening mee dat basisenting nu 3x is geworden? Je moet nog een keer herhalen na een half jaar.

Ja daarom juist. De rest moet in februari weer, dus als ik de eerste zo plan dat de 2e gelijk met de rest is, mag zij een half jaar later de 3e en kan het vanaf dan in 1x