eerste bezichtiging en tweede bezichtiging Hengstenkeuring 2023/2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:37

Gelukkig ik hoef mijn schoen niet op te eten, twee Le Formidables door! *\o/*
Was een goede groep, was het deze keer helemaal eens met jury!
Laatst bijgewerkt door manubres op 18-12-23 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:38

Jury is enthousiast zeg..had er minder verwacht.

Ja die 472 iets meer ontspanning zou hem goed doen denk ik.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 16:38

563
In beweging voldoende ruimte maar meer afloop in het voorbeen.

Citaat:
Elisa:301 grote en jeudige hengst, fijne draf met goed achterbeen. Zou iets meer ruggebruik mogen tonen. (rug blijft hol) Galop is erg neerwaarts, stap is goed van ruimte. Paard is (nog) wel erg overbouwd. Mooi front en langgelijnd model.

Tweede bezichtiging

Citaat:
Elisa: 463 Mooi model en front, loopt in draf met de rug weg en achterbeen achter het lichaam ipv er onder. Rug blijft hol in beweging. Stapt goed.

Manubres: De 463 Le Formidable vind ik wel de beste die ik tot nu heb gezien, betere verbindingen...
Haha...Elisa2...vond deze wel meevallen...al mocht het achterbeen wel wat meer naar voren gebracht.

Earth: 463 Le Formidable X BH Zack. Sjieke zwarte hengst die nog wat maat mist. Paard met een lang achterbeen kort voorbeen. Is een beetje onrustig dus laat zich niet helemaal gunstig zien

Tweede bezichtiging

Citaat:
Elisa: 321 Chique hengst met een prachtig front, beweegt fijn in draf en galop met veel beentechniek. Wel erg week op de lendenen. Stap is wat gespannen en kort.

Manubres: 321 Mooi!! Geweldige draf, jammer van de stap.

Earth: 321 Dancier Gold X Desperados. Jeugdig ogende zwartbruine hengst. Onderstandig kort voorbeen. Lijkt ook weer een goede beweger.

Paard met heel veel zelfhouding. Veel techniek in de benen, vooral het voorbeen. Krachtige galop, mooi bergop bewogen. Paard heeft voldoende souplesse.

Tweede bezichtiging.

Citaat:
Elisa:466 Paard met prachtig front en voorbeentechniek, in beweging maakt hij de rug wat hol en het lange achterbeen wordt helaas ook eerst naar achteren gehaald voordat het er onder gezet wordt. Galop lijkt wel goed. Paard krijgt applaus. Stapt goed.

Manubres: 466 Mooie Le Formidable, als ze er nu weer geen meenemen eet ik mijn schoen op. Wel overbouwd maar toch goede verbindingen en ondertredend achterbeen. Maakt mooi houding, vond voorbeen wel wat vluchtig.

Earth: 466 Le Formidable X Ampere. Donkerbruine hengst met veel uitstraling en body. Iets overbouwd nog. Lijkt goed te bewegen.

Zelffde eigenaar als van Le Formidable. Paard met zeer veel schoudervrijheid. Draaft lichtvoetig. Wel weke lenderen. Zeer spectaculaire beweger. Er wordt geklapt vanaf de tribune. Stap heb ik even gemist.

Tweede bezichtiging.

Citaat:
Elisa:471 Paard met een wat neerwaarts model wat ook terug te zien is in beweging waarbij hij zijn rug ook strak houdt. Galop strak met weinig sprong. Deze komt imo echt beweging te kort. Stapt wel goed.

Earth: 471 Lennox US X Gribaldi. Type Lennox uitstraling. Bruine hengst met veel front en body. Lijkt super te bewegen. Complete hengst al wel.
.
Paard heeft veel body, breekt wel ietsje af bij de schoft. Valt me toch iets tegen van wat ik had verwacht. Paard zou meer bergop mogen bewegen. Galop zou meer souplesse mogen hebben. Wel een goede stap met veel lossigheid en voldoende schrijden.

Correcte stap, maar ik draf en galop meer souplesse.

Citaat:
Elisa: 472 Bloedmooi paard met een prachtig front, veel beentechniek in het lopen, galop is wat neerwaarts en zou wat meer sprong mogen hebben. Zou wat meer souplesse mogen hebben. Stapt goed.

Earth:472 Lennox X NEgro. Hele sjieke zwarte hengst. Mist nog wel wat maat. Is niet zo braaf, staat de hele tijd op zijn achterbenen := Sterke bovenlijn, paard met veel front.

Mooi beknopt dier, draaft met veel expressie van de grond af. Is iets jolig dus soms moeilijk te beoordelen :') Veel zelfhouding in draf. Galop gaat hij alleen maar hard :') Stap even gemist.

Tweede bezichtiging.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:39

Elisa2 schreef:
Jury is enthousiast zeg..had er minder verwacht.

Ja die 472 iets meer ontspanning zou hem goed doen denk ik.

Haha...hele goede groep, vergeleken met vanochtend :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 16:42

474 Livius X Johnson. Beknopte voshengst met voldoende body. In beweging oogt ie niet bijzonder dus ik was iets anders aan het doen :') Mist imo wat lengte in de bovenlijn. Drukt zich wat op in de draf

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:43

Leuk die samenvatting zo met al onze meningen er in!

474 Beetje een pony achtig type, is vrij kort. In galop houdt hij zijn rug wat strak en blijft wat neerwaarts. Stap is ook vrij kort, vind hem in draf niet overtuigen qua beweging.

Earth

Re: Eerste bezichtiging 2023 hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 16:43

Ja het is wel even gedoe maar ik word er vanzelf handig in :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 16:46

448 Las Vegas X Ferguson. In beweging oogt hij minder grof dan op het straatje. WEl zwaar beenwerk een weke rug. Wel fijn front. Blijft hoog in het kruis in Galop. Veel schoudervrijheid. Overtuigd toch niet helemaal, maar dat komt echt omdat hij wat zwaar oogt denk ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:47

448 Erg! langgelijnde hengst, heel week in de bovenlijn. Loopt met het achterbeen achter de beweging, wel mooi voorbeen en front. Galop is ook niks door die rug. Stapt wel goed.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:48

448 Wat een slagschip. Ik zeg het niet snel: maar deze is té langgelijnd....beweegt daardoor in twee stukken, totaal geen verbinding achter en voor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:53

450..wauw..hele aansprekende hengst met een zeer goed achterbeen en voorbeen. Mooi model ook. Ver uit de beste die ik vandaag tot nog toe heb gezien. Stap is wat lastig te beoordelen maar lijkt oke.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 16:53

*450 Las Vegas X Apache. Paard met een onderstandig voorbeen. Blijft wat recht met de hals vanuit de schoft. weet niet helemaal wat hij met de situatie aan moet dus is een beetje lastig te beoordelen, oh daar gaat hij al :P. Paard draaft zeer bergop met veel balans en afdruk. Echt heel veel swung en souplesse in de draf. Echt een van de betere bewegers voor mij. Stapt ook fijn door het lijf. Wel een hoekig achterbeen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:53

manubres schreef:
448 Wat een slagschip. Ik zeg het niet snel: maar deze is té langgelijnd....beweegt daardoor in twee stukken, totaal geen verbinding achter en voor.

Mee eens, wat een teckel zeg..dacht de hele tijd dat er De Niro bloed achter zat ofzo.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:54

450 Mooi! Goed actief en ondertredend achterbeen, mooie sprong in galop en de passen die hij in stap zet lijken voldoende.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:57

Nou zoals 449 waren ze vanochtend, aansprekende types en goed over de benen en achterbeen, maar holle rug en hoog kruis. Maar deze is wel erg, lijkt wel arabier 8)7
Laatst bijgewerkt door manubres op 18-12-23 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:57

449 ook erg week in de bovenlijn, loopt wel met ontzettend veel beentechniek. Wel een vrij lang achterbeen. Heeft wel veel souplesse. Galop ook veel techniek. Gewoon jammer van die rug. Stapt erg goed.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 16:57

Citaat:
449 Las Vegas X Totilas. Bruine hengst. Hoge halsaanzet, neigt wat naar hertenhals. Steile schoft en week in de rug, niet echt een beste bovenlijn. Heel lang achterbeen. Paard oogt echt wat uit verhouding. Maar lijkt zich wel op te waarderen in beweging.

Paard met een actief voorbeen met veel schoudervrijheid. Wordt wel erg hol in de bovenlijn in beweging. Draaft met voldoende fadruk en kracht maar zou meer bergop mogen. Galopknop ontbreekt bij deze :') Stap is voldoende van achteruit. Komt dat lange achterbeen wel in terug.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:58

manubres schreef:
Nou zoals 449 waren ze vanochtend, aansprekende types en goed over de benen en achterbeen, maar holle rug en hoog kruis.

Erg jammer zeg, vraag me af of dat nog een beetje bijtrekt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:02

451 paard met een goede bovenlijn, zou wat meer front mogen hebben. Wederom veel beentechniek maar iets strak in beweging. Iets minder techniek dan de voorgaande twee. Galop blijft wat vlak. Achterbeen ook een fractie lang en sterk gehoekt. Voorbeen zou mooier uit de schouder mogen komen. Stapt goed.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:03

451 Las Vegas X Johnson. Aansprekende voshengst met veel body. Sterke bovenlijn, galoppeert fijn door het lijf . Draaft mooi bergop met fijne techniek over de benen. Geen hele speciale, maar wel een correct dier met correcte beweging. Stapt fijn door het llijf. Ook wel een wat hoekig achterbeen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:05

451 Mooi en sterk gebouwd, zou meer lichaamsgebruik moeten hebben en achterbeen actiever gebruiken en meer ondertreden, galop weinig sprong. Stap matig. Waardeert zich aan hand erg op, gaat dan achter actiever en meer de bergop!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:06

Citaat:
453 Las Vegas X Ronaldo. Bruine hengst, is nog wat overbouwd. Lijkt erg goed te draven. Bovenlijn is matig, iets steile schoft en mist een mooie halsverbinding.

Weke lendenen, wordt wat hol in de bovenlijn. Zou meer front mogen hebben en daarmee wat meer bergop mogen gaan. Beweegt wat de grond in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:07

453 Paard lijkt momenteel nog wat overbouwd en flink in ontwikkeling. Ook wel weer een hele goede beweger. Galop is iets neerwaarts. Denk dat deze er over twee jaar pas staat. Goede stap weer.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:08

Oh ik vond deze in beweging echt matig. Misschien wel goed over de benen maar verder vond ik t niet zo.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:09

Haha...ik deel jullie mening over de stap geloof ik niet 8)7 Deze vond ik ook niet geweldig stappen en wat traag achterbeen. Overbouwd en op voorhand.

450 de beste, ben benieuwd!