Wij staan inmiddels zo'n 6 weken op deze stalling en dat bevalt echt onwijs goed. Ze komt steeds meer in het ritme van de andere paarden en komt ook al wat kilo's aan. Ze staat in een wat speelsere groep waar ze ook echt haar ei kwijt kan. Ik ben echt nog met de basis dingen bezig, zoals voetjes optillen, op de poetsplaats staan en meelopen aan het touwtje.
Op de poetsplaats staan vindt ze nog wel heel spannend, dus dit doe ik nog niet te vaak en niet te lang. In haar box is ze veel meer op haar plek dus dit wisselen we af.
Ook heb ik stiekem mijn zadel al gepast, zadelmak geboren..
En zo nu en dan even oefenen in de buitenbak met het lopen aan de hand en ook al wat de basisbeginselen van het longeren oefenen. Dit wil ik echter niet te snel oppakken omdat ze nog wel heel jeugdig is.
En over jeugdig gesproken.. Gisteren wilde ik haar even laten rollen in de buitenbak maar toen kreeg ze ineens de zomer in de bol en begon ze te rennen. Doordat ze nog wat slap en lomp is in haar lichaam kwam ze niet goed uit in de hoek van de bak en kon ze niet op tijd afremmen. Ze heeft nog geprobeerd om over het hek te springen en dat lukte met de voorbenen nog wel, maar met de achterbenen net niet.. Met dit als gevolg:
Gelukkig heeft ze zelf niks en kwam ze ook goed terecht aan de andere kant, maar de schrik zit er wel goed in.
Oepsie van de bakrand, maar gelukkig is het alleen materiaal schade. Snap wel dat je ervan schrikt.
Ketly
Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-25 08:29
Alweer een tijd geleden dat ik een update geplaatst heb.
Het gaat heel goed met Sauvelle! Ze trekt eindelijk wat meer bij en is niet meer zo overbouwd. Ze begint nu ook echt op een 3-jarige te lijken en dan ook steeds meer op mams te lijken
Er kwam een hele mooie kans voorbij om haar dichter naar huis te halen, dus gisteren hebben we haar opgehaald en verhuisd naar een nieuw plekje. Ze staat nu bij mensen aan huis gestald waar ze meteen al even kennis heeft gemaakt met hun paarden.
Ze doet het echt ontzettend goed op haar nieuwe plek. Ze heeft de afgelopen tijd lekker mogen wennen in het weiland. Vrijdag heeft ze voor het eerst een bitje in gehad en heeft ze een paar rondjes aan de longe gelopen. Ik wil dit rustig wat gaan opbouwen de komende tijd.