Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
absque_dubio schreef:Ik bedenk me ineens. Heeft Goldstar het VO bij het nrps toen nog afgemaakt? Volgens mij niet toch?
Nu de prijzen zo absurd zijn is het helemaal lastig ja.. en je moet ook maar de mogelijkheid hebben, de juiste ruiter, het financieel kunnen dragen, en de risico kunnen nemen. Lastig hoor..
Evamarie schreef:Ja het is idd een welsh. Supermooie merrie, maar twijfel tot aankoop vanwege de inteelt 26 procent. Mensen zeggen mij dat het gezondheidsrisicos kan geven (ook op latere leeftijd)
LDRD schreef:MDWStables schreef:Persoonlijk zou ik er in de situatie van AD niet mee zitten want al zou je een ezel op die merrie zetten, dan komt het nog goed.
Daar komt een goed doorgefokte stam inderdaad om de hoek kijken.
absque_dubio schreef:Ik geloof niet dat het alleen die goed doorgefokte stam is. Maar ook het feit dat mijn pony zich daadwerkelijk bewezen heeft in de sport.
De goed doorgefokte stam kan nog zo goed zijn, maar als een nakomeling niet verder dan L/M komt, blijft er in mijn ogen weinig over van die goed doorgefokte stam.
Ik ken er namelijk die uit ik uit zo’n goed doorgefokte stam niet verder komen dan een 1e premie en/of L/M sport. Op zulke pony’s zou ik persoonlijk idd meer voor een bewezen hengst gaan dan willen gokken op een jongere hengst.
Edit; maar hey, dit is mijn visie en inzicht en mening. En die volg ik. Zegt niet dat iets anders fout is!