Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_San87_ schreef:Okay, klinkt als heel minimaal. Maar goed, ik heb me er niet heel erg in verdiept.
Olympia96 schreef:Ik kan me ook vinden in jullie observaties over die hengst. Dat er staat dat hij het beste in het type staat wat ze zoeken, vind ik bijzonder. Ik zou zo’n type niet zoeken als vaderdier. Het zorgt voor vraagtekens bij het fokdoel bij mij. En begrijp me niet verkeerd: ik ben pro Gelders, maar dit snap ik niet.
De schimmel lijkt mij vrij “licht” gebouwd?
En Maximus weet ik nog niet zo. Hij lijkt op sommige foto’s wel uit meerdere types paard samengesteld (van arabierenkontje, behoorlijk weke rug, tot trekpaard hoofd). Of het zijn weinig voordelige foto’s toevallig en dat is dan enorm jammer voor de beeldvorming.
SophievdV schreef:Chey tussen het Groninger model en het Gelderse model zit wel een groot verschil. Dat is geen klassieke Gelderse meer vind ik, maar een zwaar type rijpaard. Weet niet of je daar nou Gelderse paarden mee gaat krijgen.
corinadrenth schreef:Olympia96 schreef:Ik kan me ook vinden in jullie observaties over die hengst. Dat er staat dat hij het beste in het type staat wat ze zoeken, vind ik bijzonder. Ik zou zo’n type niet zoeken als vaderdier. Het zorgt voor vraagtekens bij het fokdoel bij mij. En begrijp me niet verkeerd: ik ben pro Gelders, maar dit snap ik niet.
De schimmel lijkt mij vrij “licht” gebouwd?
En Maximus weet ik nog niet zo. Hij lijkt op sommige foto’s wel uit meerdere types paard samengesteld (van arabierenkontje, behoorlijk weke rug, tot trekpaard hoofd). Of het zijn weinig voordelige foto’s toevallig en dat is dan enorm jammer voor de beeldvorming.
Jammer dat je dat vind van max. Want toen de keuring van het Groninger paard waren velen wel enthousiast over hem.
Ik ga hem overigens gebruiken dit jaar
SophievdV schreef:Ieder zijn ding inderdaad. Wat ik me wel af vraag: hoeveel waarde hecht je aan de bewegingsvorm van de Geldersen? Ben je niet bang dat je daar ook op in gaat leveren?