Poëtin en Troy...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:24

ceasario"]
[quote="Toedeledoki schreef:
Duur biefstukje! Knipoog

Categorie : Onderbroekenlol. Huilen
[/quote]
Het is al laat!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 00:51

ceasario"]
[quote="MissHIS schreef:
[
Ja inderdaad, ongelovelijk! Troy was voor mij ook een regelrechte tegenvaller, eigenlijk al vanaf de tweede bezichtiging vorig jaar. En dan doen ze uitgerekend díe hengst bij de wondermerrie Poëtin. Sommige mensen begrijpen er ook niets van...
[/quote]

Sommige mensen begrijpen er ook niets van..

Was het niet dit stamboek( Berlin -Brandenburg) die de EU jeugd- fokkers kampioenschappen wonnen.En waar deze merrie vandaan komt.
Waarschijnlijk hebben ze daar gevraagd of TROY eventueel een geschikte partner is.

Och...gaan we zo beginnen? Beetje kinderachtig... Jammer dat je ouder bent dan je je werkelijk voordoet, anders kon jij ons land volgend jaar vertegenwoordigen op het WBFSH Young Breeders kampioenschap! Dan kan de overwinning Nederland niet meer ontgaan!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:51

Nou ja MissHIS, daarmee erken je in ieder geval dat zijn fokkerkwaliteiten superieur zijn aan die van jou.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 12:16

Aimee schreef:
Nou ja MissHIS, daarmee erken je in ieder geval dat zijn fokkerkwaliteiten superieur zijn aan die van jou.

Dat jij het sarcasme niet eens herkent, zegt wel weer genoeg...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:27

Anna42 schreef:
Deze paarden voeren zowel aan de bovenlijn als aan de onderlijn exact dezelfde genen. Fokken is in generaties denken.

Ehm... mag jij mij uitleggen waar dan? De laatst bekende generatie?
Of zit er in Poëtin ook een VB hengst van Amor? Dat Ramzes bloed is te dun gespreid om het exact dezelfde genen te laten zijn hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:40

Toedeledoki"]
[quote="Wouter24"][quote="een gerespecteerde fokker... schreef:
Een goede fokmerrie is een merrie waar je elke hengst op kan zetten, en waar elke keer een topper van komt...

Zie de Cadmus xx merrie van dhr Franssen, Wulia enz... Zou Poetin ook zo'n merrie zijn?
[/quote]
Heel toevallig heb ik vorig jaar de allerlaatste Cocktail uit de cadmus van Renè verkocht,aan de straatstenen niet kwijt te raken,terwijl hij super braaf was onder het zadel,niet elke combi past altijd,zijn broer was beter.
[/quote]

Dat was toch niet Ramzes?! Die wordt nu gereden door Edward Gal. Toen ik dit dier kende was hij niet zo braaf hihi. Dit diertje zal wel jonger zijn.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:42

Missouri"]
[quote="Anna42 schreef:
Deze paarden voeren zowel aan de bovenlijn als aan de onderlijn exact dezelfde genen. Fokken is in generaties denken.

Ehm... mag jij mij uitleggen waar dan? De laatst bekende generatie?
Of zit er in Poëtin ook een VB hengst van Amor? Dat Ramzes bloed is te dun gespreid om het exact dezelfde genen te laten zijn hoor.
[/quote]

Dan moet je toch maar de pedigrees goed bestuderen. Komt allemaal uit de boeken die jij zo verguist.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:41

Zannekin schreef:
Is kwestie van smaak en heeft niks met prestatie te maken. Of fokken we plaatjes die enkel mooi kunnen draven met achterbeentje eerst? Moeten ze straks enkel nog keuringen organiseren in Nederland.

Diegenen die punten pakken zijn de goeie en die beantwoorden vaak verre van aan jullie criteria.

Deze in ieder geval niet en pakt ook niet punten van de deskundige FEI juryleden. Misschien krijgt hij nog wel wat puntjes van de nieuwe garde die de combinatie achterbeen>voorbeen (conform de voorwaarden) niet meer zien en begrijpen. Maar wel een gestrekt zwiepend voorbeen kunnen zien en met een plof op de grond horen landen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:29

Anna42 schreef:
Deze in ieder geval niet en pakt ook niet punten van de deskundige FEI juryleden. Misschien krijgt hij nog wel wat puntjes van de nieuwe garde die de combinatie achterbeen>voorbeen (conform de voorwaarden) niet meer zien en begrijpen. Maar wel een gestrekt zwiepend voorbeen kunnen zien en met een plof op de grond horen landen.

Anna,
Rosie en de FEI had het over achterbeen eerst landen. Ze hadden het niet over welk been langst in contact met de grond blijft... Zoals ik al eerder toonde kan dat in dezelfde beweging.
Jij probeert paarden die volgens je theorie niet kloppen af te maken met een voorbeen foto, voor paarden die je in de hemel wil prijzen gebruik je een achterbeen foto.

Volgens de FEI is dit paard momenteel nr. 1:
achterbeen eerst neer, OK volgens Rosie en Anna:
Afbeelding

voorbeen langst op de grond, slecht paard volgens Anna.
Afbeelding

Dit effe off topic, bij gebrek aan Troy filmpje.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:12

Zannekin schreef:
[etc...
[/quote]

Ik begrijp echt niet waar je nu op doelt.
Of je moet in herhaling vallen over Hohenstein.o.i.d.

En welk paard is dit filmpje?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:26

Wie Weltmeyer.
Het ging over nakomelingen van de moeder van Poetin. Het ging over bloedverwantschap tsn Troy en Poetin. Het gaat erom dat een theorie draait met het paard dat al dan niet geapprecieerd wordt.

Anna42

Zannekin"]
[quote="Anna42 schreef:

Anna,
Rosie en de FEI had het over achterbeen eerst landen. Ze hadden het niet over welk been langst in contact met de grond blijft... Zoals ik al eerder toonde kan dat in dezelfde beweging.
Jij probeert paarden die volgens je theorie niet kloppen af te maken met een voorbeen foto, voor paarden die je in de hemel wil prijzen gebruik je een achterbeen foto.

Afbeelding

Afbeelding

[/quote]

Blijft een goed Zannekin. Kijk eens hoe de ruiter op de bovenste foto zit en op de tweede en dan vervolgens naar het paard. Op de bovenste de nek het hoogste punt en de op de tweede is die FEI voorwaarde verdwenen en daarbij komt ook het hoofd achter de loodlijn.
Kortom dit heeft niets met het paard te maken maar met manier van rijden.

Anna42

Zannekin"]
[quote="Anna42 schreef:

Anna,

Afbeelding

Afbeelding

[/quote]

Blijft een goed paardZannekin. Kijk eens hoe de ruiter op de bovenste foto zit en op de tweede en dan vervolgens naar het paard. Op de bovenste de nek het hoogste punt en de op de tweede is die FEI voorwaarde verdwenen en daarbij komt ook het hoofd achter de loodlijn.
Kortom dit heeft niets met het paard te maken maar met manier van rijden.

Overigens hoort deze disussie niet thuis in dit topic maar in het topic Het dressuurpaard volgens Rosie en de FEI. Maar misschien kun je de foto's wel even transporteren.
Laatst bijgewerkt door Anna42 op 13-02-04 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:29

Het gaat om dezelfde beweging Anna, kijk naar de achtergrond. De ruiter gaat gewoon mee met de beweging.
Dat is net wat ik bedoel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:30

Afbeelding
Je ziet het of je ziet het nooit. Huilen

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:39

Waarom heb ik die Caprigold foto geplaatst denk je?
Is makkelijk natuurlijk, te zeggen je ziet het niet. Maar de theorie is er nu eenmaal, ofwel is hij af of niet.
Als je steeds moet toevoegen "je ziet het niet", of "het ligt aan de ruiter", is het geen theorie maar persoonlijke beoordeling.
Er bestaat zoiets als verzameling en wat jullie volgens mij beoordelen is het vermogen om tot hogere verzameling te kunnen komen. Is er aanleg of niet? Je probeert daar regels aan te hangen maar die kloppen vaak niet. Dat vermogen tot verzameling is een klein deeltje van een compleet dressuurpaard. Het kan ook evolueren. Een 3 jarige die op de voorhand loopt kan net iets extra hebben om het beter te doen later dan diegene die al op z'n achterwerk zit als 3-jarige.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:45

Zannekin schreef:
Waarom heb ik die Caprigold foto geplaatst denk je?
Is makkelijk natuurlijk, te zeggen je ziet het niet. Maar de theorie is er nu eenmaal, ofwel is hij af of niet.
Als je steeds moet toevoegen "je ziet het niet", of "het ligt aan de ruiter", is het geen theorie maar persoonlijke beoordeling.
Er bestaat zoiets als verzameling en wat jullie volgens mij beoordelen is het vermogen om tot hogere verzameling te kunnen komen. Is er aanleg of niet? Je probeert daar regels aan te hangen maar die kloppen vaak niet. Dat vermogen tot verzameling is een klein deeltje van een compleet dressuurpaard. Het kan ook evolueren.

Als je nu eens even kort verteld wat je nu echt bedoelt.
Nl. het achterbeen eerst wordt in mijn opinie bedoelt dat er altijd een soort zweef moet zijn.
om daarna het het achterbeen eerst te laten opkomen i.p.v. het voorbeen.
zie foto- tje.

Dit is waarschijnlijk iets anders dan waar die andere jullie het over heeft.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:59

ceasario schreef:
Nl. het achterbeen eerst wordt in mijn opinie bedoelt dat er altijd een soort zweef moet zijn.
zie foto- tje.

Akkoord, dan draagt het paard met de achterhand, of kan het dragen, want ze doen dat blijkbaar ook niet de hele tijd. Vaak ook komen voor- en achterbeen gelijktijdig neer.
Maar dat geldt dan voor elk paard dat dat doet, ook voor die ene die niet in het verhaaltje past. Misschien bevalt hij gewoon niet om andere redenen, maar het dragen is er wél.
Ik ben allergisch aan een theorie die naar de voorbenen kijkt, op 1 enkele foto, 1 enkel moment. Voorbenen zijn niet zo belangrijk, en wanneer ze van grond komen al helemaal niet. Enfin dat is wat ik heb ondervonden met al die filmpjes te bekijken Clown .

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:03

Zannekin"]
[quote="ceasario schreef:
zie foto- tje.

Akkoord, dan draagt het paard met de achterhand, of kan het dragen, want ze doen dat blijkbaar ook niet de hele tijd. Vaak ook komen voor- en achterbeen gelijktijdig neer.
Maar dat geldt dan voor elk paard dat dat doet, ook voor die ene die niet in het verhaaltje past. Misschien bevalt hij gewoon niet om andere redenen, maar het dragen is er wél.
Ik ben allergisch aan een theorie die naar de voorbenen kijkt, op 1 enkele foto, 1 enkel moment. Voorbenen zijn niet zo belangrijk, en wanneer ze van grond komen al helemaal niet. Enfin dat is wat ik heb ondervonden met al die filmpjes te bekijken Clown .
[/quote]
Dat fototje (van jouw) daar boven is voor mij een voorbeen loper.
Welk paard het ook is.

p.s. Het was Kemmer die dankzij dat voorbeen naar plaats 22 donderde door een jurylid in Amsterdam.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-02-04 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:05

Durf te wedden dat hij zijn achterbeentje wel eerst neerzet.
Ik moet eigenlijk zeggen ik geen enkel paard op film heb gezien dat eerst z'n voorbeen neerzet. Vandaar kan dat gerust geschrapt worden Lachen...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:10

Zannekin schreef:
Durf te wedden dat hij zijn achterbeentje wel eerst neerzet.
Ik moet eigenlijk zeggen ik geen enkel paard op film heb gezien dat eerst z'n voorbeen neerzet. Vandaar kan dat gerust geschrapt worden Lachen...

Maar je hebt ook weinig paarden kunnen vinden die in een zweef blijven of komen.
Vandaar dat je op die films diagonaal gelijk ziet of meent te zien.

En nu kom ik aan de opwaartse hefboomwerking gekoppelde aan de deining.
En dan gaan er veel paarden afvallen .

Citaat:
Vandaar kan dat gerust geschrapt worden ...

Het is niet mijn taak om het tegendeel te bewijzen.
Er zijn gewoon verschillende soorten paarden en ieder is gelukkig met zijn of haar paard.
Ik doe alleen aan een constatering.
En ontdek dat na 14 maanden er meer mensen zijn gaan kijken.
Hoe zit het nu allemaal.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:15

Ik bekijk de film beeld per beeld in drafmomenten, dus dan moet je het zien.
Ik ben akkoord dat paarden te beoordelen zijn, maar ze volgen niet de theorie.
Kunnen we "jullie" misschien verleiden tot het plaatsen van een plaatje waarom het voorbeen diagonaal eerst op de grond komt Knipoog....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:17

Zannekin schreef:
Ik bekijk de film beeld per beeld in drafmomenten, dus dan moet je het zien.
Ik ben akkoord dat paarden te beoordelen zijn, maar ze volgen niet de theorie.
Kunnen we "jullie" misschien verleiden tot het plaatsen van een plaatje waarom het voorbeen diagonaal eerst op de grond komt Knipoog....

Je moet eens ophouden met jullie. Boos!
Daaruit blijkt dat je er geen bal van snapt wat het onderscheidt is wat sommige bedoelen.
Hier doen we niet aan vierkante stampers. Haha!
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-02-04 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:20

Haha, was pesten.
Toch wel met die V en deining, heb ik ook al teruggevonden.
Ik denk dat we het eens zouden zijn mochten we een paard in beweging zien, dat volstaat toch Lachen?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:22

Zannekin schreef:
Haha, was pesten.
Toch wel met die V en deining, heb ik ook al teruggevonden.
Ik denk dat we het eens zouden zijn mochten we een paard in beweging zien, dat volstaat toch Lachen?

Hier zit het verschil.
Hier doen we niet aan vierkante stampers. Haha!