ceasario"]
[quote="Toedeledoki schreef:Duur biefstukje!
Categorie : Onderbroekenlol.

[/quote]
Het is al laat!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ceasario"]
[quote="MissHIS schreef:[
Ja inderdaad, ongelovelijk! Troy was voor mij ook een regelrechte tegenvaller, eigenlijk al vanaf de tweede bezichtiging vorig jaar. En dan doen ze uitgerekend díe hengst bij de wondermerrie Poëtin. Sommige mensen begrijpen er ook niets van...
[/quote]
Sommige mensen begrijpen er ook niets van..
Was het niet dit stamboek( Berlin -Brandenburg) die de EU jeugd- fokkers kampioenschappen wonnen.En waar deze merrie vandaan komt.
Waarschijnlijk hebben ze daar gevraagd of TROY eventueel een geschikte partner is.
Anna42 schreef:Deze paarden voeren zowel aan de bovenlijn als aan de onderlijn exact dezelfde genen. Fokken is in generaties denken.
Toedeledoki"]
[quote="Wouter24"][quote="een gerespecteerde fokker... schreef:Een goede fokmerrie is een merrie waar je elke hengst op kan zetten, en waar elke keer een topper van komt...
Missouri"]
[quote="Anna42 schreef:Deze paarden voeren zowel aan de bovenlijn als aan de onderlijn exact dezelfde genen. Fokken is in generaties denken.
Zannekin schreef:Is kwestie van smaak en heeft niks met prestatie te maken. Of fokken we plaatjes die enkel mooi kunnen draven met achterbeentje eerst? Moeten ze straks enkel nog keuringen organiseren in Nederland.
Diegenen die punten pakken zijn de goeie en die beantwoorden vaak verre van aan jullie criteria.
Anna42 schreef:Deze in ieder geval niet en pakt ook niet punten van de deskundige FEI juryleden. Misschien krijgt hij nog wel wat puntjes van de nieuwe garde die de combinatie achterbeen>voorbeen (conform de voorwaarden) niet meer zien en begrijpen. Maar wel een gestrekt zwiepend voorbeen kunnen zien en met een plof op de grond horen landen.
Zannekin"]
[quote="Anna42 schreef:Deze in ieder geval niet en pakt ook niet punten van de deskundige FEI juryleden. Misschien krijgt hij nog wel wat puntjes van de nieuwe garde die de combinatie achterbeen>voorbeen (conform de voorwaarden) niet meer zien en begrijpen. Maar wel een gestrekt zwiepend voorbeen kunnen zien en met een plof op de grond horen landen.
Zannekin"]
[quote="Anna42 schreef:Deze in ieder geval niet en pakt ook niet punten van de deskundige FEI juryleden. Misschien krijgt hij nog wel wat puntjes van de nieuwe garde die de combinatie achterbeen>voorbeen (conform de voorwaarden) niet meer zien en begrijpen. Maar wel een gestrekt zwiepend voorbeen kunnen zien en met een plof op de grond horen landen.
Zannekin schreef:Waarom heb ik die Caprigold foto geplaatst denk je?
Is makkelijk natuurlijk, te zeggen je ziet het niet. Maar de theorie is er nu eenmaal, ofwel is hij af of niet.
Als je steeds moet toevoegen "je ziet het niet", of "het ligt aan de ruiter", is het geen theorie maar persoonlijke beoordeling.
Er bestaat zoiets als verzameling en wat jullie volgens mij beoordelen is het vermogen om tot hogere verzameling te kunnen komen. Is er aanleg of niet? Je probeert daar regels aan te hangen maar die kloppen vaak niet. Dat vermogen tot verzameling is een klein deeltje van een compleet dressuurpaard. Het kan ook evolueren.
ceasario schreef:Nl. het achterbeen eerst wordt in mijn opinie bedoelt dat er altijd een soort zweef moet zijn.
om daarna het het achterbeen eerst te laten opkomen i.p.v. het voorbeen.
zie foto- tje.
Zannekin"]
[quote="ceasario schreef:Nl. het achterbeen eerst wordt in mijn opinie bedoelt dat er altijd een soort zweef moet zijn.
om daarna het het achterbeen eerst te laten opkomen i.p.v. het voorbeen.
zie foto- tje.
Zannekin schreef:Durf te wedden dat hij zijn achterbeentje wel eerst neerzet.
Ik moet eigenlijk zeggen ik geen enkel paard op film heb gezien dat eerst z'n voorbeen neerzet. Vandaar kan dat gerust geschrapt worden...
Citaat:Vandaar kan dat gerust geschrapt worden ...
Zannekin schreef:Ik bekijk de film beeld per beeld in drafmomenten, dus dan moet je het zien.
Ik ben akkoord dat paarden te beoordelen zijn, maar ze volgen niet de theorie.
Kunnen we "jullie" misschien verleiden tot het plaatsen van een plaatje waarom het voorbeen diagonaal eerst op de grond komt....