Hengst Bosco v. Benicio

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:46

bobje26 schreef:
Ik zag op de instagram van Esmee dat er een veulentje van Bosco geboren is, liggend veulentje dus verder kon ik er niet veel aan zien behalve zijn kleurtje :)

Valkje. Hopelijk snel een sta foto. Of een filmpje, nog beter.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 01:31

Ik ben benieuwd

Mijn eigen merrie heb ik een sterke bovenlijn voor nodig en is te kort goed in bouw.

Daarom niet voor bosco gekozen.

Verder vind ik hem geweldig!
Het is net een welsh! Geweldig gewoo

Sparky16
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-04-20

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:02

Bij ons in Zeeuws Vlaanderen (ook) een valkje geboren hengstveulen maar weet niet of het dezelfde is haha

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:14

Oef GabberGill, ik vind dat bijna een belediging voor de aantal GGK Welsh hengsten die ik ken.. Ik vind hem meer een Haflinger (door zowel beweging als kleur), maar zekerrrrrr geen Welsh! *D Zowel qua type als karakter niet.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:18

bobje26 schreef:
Oef GabberGill, ik vind dat bijna een belediging voor de aantal GGK Welsh hengsten die ik ken.. Ik vind hem meer een Haflinger (door zowel beweging als kleur), maar zekerrrrrr geen Welsh! *D Zowel qua type als karakter niet.


Een haf vind ik hem zeker niet. Bosco beweegt echt wel expressief en dat heb ik een halfinger nog nooit zien doen, sorry. :')

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 01:15

Een haflinger omg,
Ik zie er niks in van een haflinger.
Ja de kleur, maar de beweging vind ik zeker niet naar een haflinger neigen.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 01:18

Afbeelding

Vind je hem er niks van weghebben?

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:22

Welsh K, dat is iig erg ouderwets. Even in het midden gelaten op wat voor ras hij nu uiteindelijk lijkt. In de laatste filmpjes, waarin hij een zz zwaar proef loopt, vind ik hem eigenlijk ook niet echt prettig in de aanleuning lijken. Ben benieuwd hoe hij scoort op de wedstrijden straks.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:40

Welsh K is geen fokrichting meer as far as I know en in het buitenland bestaat het niet (tegenwoordig heb je WPBR voor kruisingen). Pony op je foto lijkt een stuk beter gebouwd en chiquer dan Bosco. Als ik 'haflinger' google en een paar afbeeldingen bekijk vind ik hem zeker weg hebben van een haf.

Heb nog geen droog foto/video gezien van zijn nakomeling, ben heel nieuwsgierig. :)

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:36

Het zal je paard maar zijn die hier vergeleken wordt met haflingers en welshjes. Hadden jullie dat vergelijk ook getrokken als hij bruin was?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42096
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:37

Joman schreef:
Welsh K, dat is iig erg ouderwets. Even in het midden gelaten op wat voor ras hij nu uiteindelijk lijkt. In de laatste filmpjes, waarin hij een zz zwaar proef loopt, vind ik hem eigenlijk ook niet echt prettig in de aanleuning lijken. Ben benieuwd hoe hij scoort op de wedstrijden straks.

Waar zie je die filmpjes? Ik ben benieuwd.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:38

Op de Instagram van degene die hem rijdt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42096
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:51

Joman schreef:
Op de Instagram van degene die hem rijdt.

Thanks! Zijn draf... Oogt nog strakker en plat.

Nee, ik vind t niet wat :o .

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:02

Pantykous schreef:
Het zal je paard maar zijn die hier vergeleken wordt met haflingers en welshjes. Hadden jullie dat vergelijk ook getrokken als hij bruin was?


Nou he .... #doeislief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:05

_San87_ schreef:
Joman schreef:
Op de Instagram van degene die hem rijdt.

Thanks! Zijn draf... Oogt nog strakker en plat.

Nee, ik vind t niet wat :o .


Ja, ik vind hem daar ook minder lekker lopen. Maar wellicht komt dat door spanning op vreemd terrein.

BloemBloem schreef:
Pantykous schreef:
Het zal je paard maar zijn die hier vergeleken wordt met haflingers en welshjes. Hadden jullie dat vergelijk ook getrokken als hij bruin was?


Nou he .... #doeislief


Niks mis mee hoor. Er zijn enorm goede welshpony's waar menig paard het voor onder doet. Maargoed dat lijkt me niet de discussie en ook niet relevant.

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:42

Joman schreef:
Niks mis mee hoor. Er zijn enorm goede welshpony's waar menig paard het voor onder doet. Maargoed dat lijkt me niet de discussie en ook niet relevant.


Geloof niet dat hij vergeleken wordt met de best bewegende haflinger of welsh :+

Kritisch zijn is absoluut niet erg, maar sommige opmerkingen
kunnen echt wel anders!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58123
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:05

GabberGill schreef:
[ [url=m/1xmewi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind je hem er niks van weghebben?


Ben je serieus? (Oprechte vraag overigens.)
Vind je deze hengst echt te vergelijken met het paard op die foto’s?

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:25

Joman schreef:
Niks mis mee hoor. Er zijn enorm goede welshpony's waar menig paard het voor onder doet. Maargoed dat lijkt me niet de discussie en ook niet relevant.


Iemand z’n paard wordt hier zonder zijn/haar toestemming besproken op een openbaar forum met enorm publiek. Los van of je dat relevant vind voor de discussie mag er best gezegd worden dat het op z’n minst bijzonder is dat zo’n dier met Haflingers en Welshpony’s vergeleken wordt, en dat ook nog zonder onderbouwing.

Getuigt in mijn beleving van weinig inzicht maar het staat nu wel tot in de lengte van dagen op internet. Een weerwoord lijkt mij dus op z’n minst op z’n plaats.

Dan had die evenwichtsdiscussie die je zo vakkundig de nek om hebt gedraaid meer zin, daar leerden de mensen tenminste nog iets van. Een paar plaatjes van Google met gouden pony’s draagt weinig bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:29

Pantykous schreef:
Joman schreef:
Niks mis mee hoor. Er zijn enorm goede welshpony's waar menig paard het voor onder doet. Maargoed dat lijkt me niet de discussie en ook niet relevant.


Iemand z’n paard wordt hier zonder zijn/haar toestemming besproken op een openbaar forum met enorm publiek. Los van of je dat relevant vind voor de discussie mag er best gezegd worden dat het op z’n minst bijzonder is dat zo’n dier met Haflingers en Welshpony’s vergeleken wordt, en dat ook nog zonder onderbouwing.

Getuigt in mijn beleving van weinig inzicht maar het staat nu wel tot in de lengte van dagen op internet. Een weerwoord lijkt mij dus op z’n minst op z’n plaats.

Dan had die evenwichtsdiscussie die je zo vakkundig de nek om hebt gedraaid meer zin, daar leerden de mensen tenminste nog iets van. Een paar plaatjes van Google met gouden pony’s draagt weinig bij.

Als je toch wenst te vergelijken, er zijn enorm goede welsh NWR en WBPR pony's. Dus of dat nu meteen een belediging voor het dier is, lijkt me niet. Heeft weinig te maken met inzicht. Misschien wel met jouw kennis van de Welshpony fokkerij :Y)

Verder heb ik de evenwichtsdiscussie niet vakkundig de nek omgedraaid :+ Het begon off topic te worden, in dit topic. De topics zijn gesplitst en het nieuwe topic over die discussie loopt gewoon. Wel even je feiten juist op een rijtje krijgen en niet met allerlei zaken smijten die nergens op slaan.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:46

GabberGill schreef:
[ [url=m/1xmewi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind je hem er niks van weghebben?


Dus dit is voor jou dan het summum van wat de Welsh pony fokkerij te bieden heeft? Paar plaatjes van Google?

Kom dan met wat voorbeelden zou ik zeggen, dan kunnen we er allemaal wat van leren.

Heb mijn feiten verder prima op een rijtje hoor :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:49

Pantykous schreef:
GabberGill schreef:
[ [url=m/1xmewi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind je hem er niks van weghebben?


Dus dit is voor jou dan het summum van wat de Welsh pony fokkerij te bieden heeft? Paar plaatjes van Google?

Kom dan met wat voorbeelden zou ik zeggen, dan kunnen we er allemaal wat van leren.

Heb mijn feiten verder prima op een rijtje hoor :Y)


Waar zeg ik dat? Ik plaats dat plaatje niet en ik heb het niet over dat plaatje :+ Je trekt conclusies uit zaken die er niet staan.
Je wil voorbeelden? Stuur me maar een pb met die vraag. Ik ga dit topic toch niet volgooien met goede welsh pony's? Wat een rare vraag weer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42096
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:58

Joman schreef:
_San87_ schreef:

Thanks! Zijn draf... Oogt nog strakker en plat.

Nee, ik vind t niet wat :o .


Ja, ik vind hem daar ook minder lekker lopen. Maar wellicht komt dat door spanning op vreemd terrein.

BloemBloem schreef:
Nou he .... #doeislief


Niks mis mee hoor. Er zijn enorm goede welshpony's waar menig paard het voor onder doet. Maargoed dat lijkt me niet de discussie en ook niet relevant.

Dat kan heel goed inderdaad :j. Het is ook nog een redelijk jong dier.

mavantos

Berichten: 3682
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:59

Joman schreef:
Pantykous schreef:

Iemand z’n paard wordt hier zonder zijn/haar toestemming besproken op een openbaar forum met enorm publiek. Los van of je dat relevant vind voor de discussie mag er best gezegd worden dat het op z’n minst bijzonder is dat zo’n dier met Haflingers en Welshpony’s vergeleken wordt, en dat ook nog zonder onderbouwing.

Getuigt in mijn beleving van weinig inzicht maar het staat nu wel tot in de lengte van dagen op internet. Een weerwoord lijkt mij dus op z’n minst op z’n plaats.

Dan had die evenwichtsdiscussie die je zo vakkundig de nek om hebt gedraaid meer zin, daar leerden de mensen tenminste nog iets van. Een paar plaatjes van Google met gouden pony’s draagt weinig bij.

Als je toch wenst te vergelijken, er zijn enorm goede welsh NWR en WBPR pony's. Dus of dat nu meteen een belediging voor het dier is, lijkt me niet. Heeft weinig te maken met inzicht. Misschien wel met jouw kennis van de Welshpony fokkerij :Y)

Verder heb ik de evenwichtsdiscussie niet vakkundig de nek omgedraaid :+ Het begon off topic te worden, in dit topic. De topics zijn gesplitst en het nieuwe topic over die discussie loopt gewoon. Wel even je feiten juist op een rijtje krijgen en niet met allerlei zaken smijten die nergens op slaan.


Ik vind het ook echt belachelijk dat Bosco wordt vergeleken met Haflingers en Welsh pony's. We hebben het over een sportpaard die straks prima mee gaat draaien op subtop niveau in de dressuur. Dat doet een gemiddelde Haflinger en Welsh pony niet. Is een beetje appels met peren vergelijken...

Verder vond ik het filmpje van de oefenwedstrijd ook mijn smaak. Was meer te spreken over eerder geplaatste trainingsfilmpjes. Daar laat hij echt wel knappe dingen zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:04

mavantos schreef:
Joman schreef:

Als je toch wenst te vergelijken, er zijn enorm goede welsh NWR en WBPR pony's. Dus of dat nu meteen een belediging voor het dier is, lijkt me niet. Heeft weinig te maken met inzicht. Misschien wel met jouw kennis van de Welshpony fokkerij :Y)

Verder heb ik de evenwichtsdiscussie niet vakkundig de nek omgedraaid :+ Het begon off topic te worden, in dit topic. De topics zijn gesplitst en het nieuwe topic over die discussie loopt gewoon. Wel even je feiten juist op een rijtje krijgen en niet met allerlei zaken smijten die nergens op slaan.


Ik vind het ook echt belachelijk dat Bosco wordt vergeleken met Haflingers en Welsh pony's. We hebben het over een sportpaard die straks prima mee gaat draaien op subtop niveau in de dressuur. Dat doet een gemiddelde Haflinger en Welsh pony niet. Is een beetje appels met peren vergelijken...

Verder vond ik het filmpje van de oefenwedstrijd ook mijn smaak. Was meer te spreken over eerder geplaatste trainingsfilmpjes. Daar laat hij echt wel knappe dingen zien :j


Ik ga er hierna niets meer over zeggen, omdat ik denk dat de meesten zich hier bezig houden met paardenfokkerij en niet met de ponyfokkerij. Maar jullie kunnen je nog wel eens verbazen over de kwaliteit die bijvoorbeeld Welshpony's of AT pony's tegenwoordig hebben. Die kunnen qua gangen en bouw met gemak meekomen in de subtop. Niks mis mee :) Dus ik vind het echt niet perse een belediging voor Bosco dat die vergelijking wordt gemaakt. Let wel, dan heb ik het over goede Welshpony's en niet een of ander boscrossdier. En ik heb het ook niet specifiek over de dieren waarvan hier plaatjes worden gepost.
Een haflinger is naar mijn idee dan weer andere kost.

Ik ben idd ook meer te spreken over de trainingsfilmpjes. Maar dit was blijkbaar zijn eerste outdoorproef. Dus dat zal wel verschil maken :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42096
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:16

Pantykous schreef:
Joman schreef:
Niks mis mee hoor. Er zijn enorm goede welshpony's waar menig paard het voor onder doet. Maargoed dat lijkt me niet de discussie en ook niet relevant.


Iemand z’n paard wordt hier zonder zijn/haar toestemming besproken op een openbaar forum met enorm publiek. Los van of je dat relevant vind voor de discussie mag er best gezegd worden dat het op z’n minst bijzonder is dat zo’n dier met Haflingers en Welshpony’s vergeleken wordt, en dat ook nog zonder onderbouwing.

Getuigt in mijn beleving van weinig inzicht maar het staat nu wel tot in de lengte van dagen op internet. Een weerwoord lijkt mij dus op z’n minst op z’n plaats.

Dan had die evenwichtsdiscussie die je zo vakkundig de nek om hebt gedraaid meer zin, daar leerden de mensen tenminste nog iets van. Een paar plaatjes van Google met gouden pony’s draagt weinig bij.

Ja joh, dat een hengst besproken wordt is nogal wiedes he. Daar is geen toestemming van wie dan ook voor nodig, dus die uitspraak is raar.

Verder ben ik het wel met je eens.