[TI] Sokloze Tinkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 06:47

8nnemiek schreef:
Bij friezen vind ik het niet lelijk. Wel zonde van die mooie sokken, maar ze hebben van zichzelf al zo'n smalle benen dat het nog redelijk natuurlijk lijkt.
De tinker daarboven vind ik er juist vreselijk lomp door ogen. Sokken en manen maken een tinker juist sierlijk en elegant vind ik altijd. Zonder dat haar houdt je gewoon een knol over :')

Helemaal mee eens _/-\o_

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 06:56

8nnemiek schreef:
Bij friezen vind ik het niet lelijk. Wel zonde van die mooie sokken, maar ze hebben van zichzelf al zo'n smalle benen dat het nog redelijk natuurlijk lijkt.
De tinker daarboven vind ik er juist vreselijk lomp door ogen. Sokken en manen maken een tinker juist sierlijk en elegant vind ik altijd. Zonder dat haar houdt je gewoon een knol over :')

Die van mij heeft ook zulke dikke en lompen benen :') Zijn benen zijn haast net zo smal als die Fries ;) Dan maar liever een 'knol' hebben maar wel lekker haarloos. Die van mij was met sokken en manen veel lomper en leek wel 100 kilo dikker.

Iedereen gelukkig zijn mening maar vind wel dat sommige in dit topic (alles even doorgelezen) hun mening wel heel erg opdringen. Bij een Fries is het wel mooi maar een Tinker met haast net zulke slanke benen is meteen een te dikke knol :')

Ach ik en pony zijn er blij mee en hij gaat nu ook al een paar jaar mokloos door het leven.

JoycexEnya

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:00

Een fries is sws slanker gebouwd dan een tinker. Mijn tinker heeft ook nog nooit mok gehad met haar sokken. Nee korte manen en geen sokken zou haar niet staan!
En ik vind tinkers met korte manen en geen sokken een worst op dunne pootjes, mijn mening en ieder zijn mening natuurlijk maargoed!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:16

Ieder zijn mening. Ik heb ooit een hele discussie ontketend op mijn FB omdat ik had gezegd dat ik de sokken van mijn paard op advies van de hoefsmid eraf had gehaald.
Werd nog net niet neergeschoten..... Hoe durfde ik MIJN paard haar sokken te knippen. (Aangezien mijn naam op het koopcontract staat heb ik alles te vertellen over mijn paard misschien?)

Ik had ze er overigens niet eens geheel afgehaald. Ik had ze opgeknipt, want ze moesten van de grond af ivm te lang nat blijven van de hoeven.
Ik noem dat de winterstand.

En als het echt nodig zou zijn voor behandeling van een huid probleem gaan ze er af.

Sokken zijn wat dat betreft cosmetisch en niet van levensbelang voor een paard.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:16

Haha een worst op pootjes ja, of als een te dikke vrouw in een legging, het ziet gewoon niet uit :')
Maar fijn dat je tinker van de mok af is :j Gezondheid is natuurlijk het belangrijkste.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:18

8nnemiek schreef:
Haha een worst op pootjes ja, of als een te dikke vrouw in een legging, het ziet gewoon niet uit :')
Maar fijn dat je tinker van de mok af is :j Gezondheid is natuurlijk het belangrijkste.

Jij vind het er niet uitzien maar dat is iets anders dan 'het ziet er gewoon niet uit'. ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:23

Afbeelding
Dit is nu. Heel weinig sok.

Afbeelding
En dit is na de winter

Ze heeft sowieso niet veel sok.
Vind ik wel mooi. Maar ze raakt ze in de zomer kwijt. Denk door het lopen door gras?

Vind ze langer echt wel mooier

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 07:45

Anoniem schreef:
En hebben de soklozen nog mijt?
ze hebben lang niet allemaal mijten, mok ofzo. Lizzy is gewoon vrij van alles.

Citaat:
8nnemiek: Je kunt prima een mening hebben dat Jij het niet mooi vind. Dan hoeft het nog niet zo zijn!

Citaat:
Snorremans : niemand hoeft idd gereageren. Mensen moet maar continu hun mening opdringen. Als het je het niet mooi vind kun je dat zeggen maar na 1x weten wij het ook wel.... :) :)

Lizzy heeft inmiddels haar sokken weer bijna helemaal terug.
Manen durf ik echt niet te knippen.. lizzy zit bijna op 80/90cm <3 <3

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:17

Ja echt he, alsof alle paarden met sokken ineens mijt moeten hebben _O-

Ik vind tinker zonder manen/sokken ook niet mooi.. Maar niet elke tinker heeft aanleg voor een volle bos dus dan ziet het er vaak ook niet uit. En tja sokken, als het beter voor t dier is, waarom niet?

Mijn tinker heb ik vorig jaar haar manen eraf gehaald omdat op transport er allerlei happen uit geknipt waren. Nu zijn ze gelukkig weer flink aangegroeid <3
Ook de sokken blijven er hier aan zitten..
Baard en die lange haren aan de billen en onder de buik gaan wel weg :=

Afbeelding

Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:48

kimley jouwne ook bilharen? hihi

zijn niet alle paarden knollen? haha

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:53

SecretLIN schreef:
kimley jouwne ook bilharen? hihi

zijn niet alle paarden knollen? haha

Ja vreselijk.. die gaan eraf hoor _/-\o_

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:01

Hier in de winter buik bil haren ik laat ze zitten, in de zomer is het weg.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:12

JoycexEnya schreef:
Hier in de winter buik bil haren ik laat ze zitten, in de zomer is het weg.

Oh nee dat moet er hier allemaal af _O-
Maar dat is meer omdat ik het lelijk vind :o

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:50

Ohh ik vind het heerlijk al die haarloze beesten <3 !

Vreemd genoeg hou ik dan wel weer van pluizige oortjes en lange baardjes :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:09

Dat het elke fries staat ben ik niet mee eens en dat het bij elke tinker lelijk staat oook zeker niet.

Er zijn tegenwoordig een heleboel tinkers met wel vorm in de benen. Daarbij ken ik genoeg friezen die lompe dikke lelijke benen hebben. Als je deze zou hebben krijg je idd het legging verhaal met ballerinas eronder en een vetwreefje eruit gebolt.

Dus ik denk dat het per paard erg verschilt.

Mijn fries met lange manden en sokken vond ik lelijker dan alles eraf.

Afbeelding

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:57

Sinds gisteren is Bonnie ook sokloos. Dit ivm mijt. Nu kan ik haar op de huid behandelen. Helaas was mijn scheerapparaat niet sterk genoeg voor haar sokken dus heb het nu alleen maar kunnen knippen. Dinsdag komt mijn nieuwe apparaat binnen en kan ik het mooier en af maken.

Voor
Afbeelding

Tijdens

Afbeelding

Na

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:06

Afbeelding

Afbeelding

Hier al jaren zonder, helaas. Mijn tinker heeft een allergie voor mijten en met sok is ze daar helaas erg gevoelig voor ;( nu goed te onderhouden gelukkig.

Overigens een tinker zonder volle bos manen en staart. Wel veel sok vroeger. Waarom niet andersom!? -O- :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:19

gelukkig heeft mijn merrie nergens last van en mooie sokken

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:24

femke_harley schreef:
[ [url=m/Oz5tiO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iq8OXV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier al jaren zonder, helaas. Mijn tinker heeft een allergie voor mijten en met sok is ze daar helaas erg gevoelig voor ;( nu goed te onderhouden gelukkig.

Overigens een tinker zonder volle bos manen en staart. Wel veel sok vroeger. Waarom niet andersom!? -O- :')

Dat heeft die van mij gelukkig dan weer wel. Dikke staart, dikke manen, grote baard en heeeele dikke sokken (tot voor kort).

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:25

SecretLIN schreef:

Nou gelukkig maar!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:23

Ladyloe schreef:
femke_harley schreef:
[ [url=m/Oz5tiO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iq8OXV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat heeft die van mij gelukkig dan weer wel. Dikke staart, dikke manen, grote baard en heeeele dikke sokken (tot voor kort).

Het is dat ze haar bouw mee heeft en vlekken heeft, want anders.. :=

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:25

SecretLIN schreef:

Dat scheelt! Ik zou het ook niet doen, als het medisch niet nodig zou zijn. Zij is ook nog eens allergisch voor mijten. Dat uit zich niet alleen op haar benen, maar over haar hele lichaam open plekken. Waarvan mijt onder andere een rol in speelde.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:27

Afbeelding
Afbeelding

vind lange manen veel werk pff bij mn fjorden was makkelijker

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:45

Melissa1996 schreef:
[

Lizzy heeft inmiddels haar sokken weer bijna helemaal terug.
Manen durf ik echt niet te knippen.. lizzy zit bijna op 80/90cm <3 <3

[ [url=m/14JSVc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik daar even op komen binnenvallen?

Of iemand wel of niet de boel knipt/scheert moet eenieder vooral zelf bepalen, maar naar aanleiding van jouw foto vroeg ik me wel af hoe je dat doet met rijden.

Achtergrond van die vraag: Ik heb sinds enige tijd een paardje met bijna net zulke lange manen en die willen dus steeds onder het zadel kruipen. Voor een vlecht zijn ze (nog) te dun, dat blijft op den duur niet zitten en de vlecht wil nog steeds onder het zadel kruipen (wellicht ben ik ook niet handig genoeg).

Kortom: hoe doen jullie dat?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:34

Hengstenvlecht?
Degene die ik ken waarvan de pony zulke lange manen heeft maakt er wekelijks een nieuwe hengstenvlecht in, zo blijven de manen mooi en komen ze niet onder het zadel of in de teugels oid.