Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heb Roza wel even moeten helpen, ze had het even zwaar maar is nu helemaal gelukkig met haar mannetje

.

Ik ben helemaal kapot van alle gezonde spanningen die er onbewust en bewust meespelen in het hele verhaal van het fokken. Het is een prachtig avontuur maar het vergt veel van je. Na nu 4 jaar veulens gehad te hebben, hebben we besloten dit jaar niks te dekken en volgend jaar even rust te hebben. We hebben nu een flinke groep mini’s staan, dus voordat er weer gefokt word zal er eerst geselecteerd en verkocht moeten worden. Ook willen we ons eens wat meer richten om wat keuringen meepakken te gaan pakken.
Dus wellicht over 2 jaar weer veulens, maar voor nu gaan we heerlijk genieten van de kleine kereltjes!
Mooi fijntjes, ondernemend, vliegensvlug en een gekke bekken trekker. Helaas is hij nog niet zo makkelijk met contact met de mens, maar dat komt wel. Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, want zijn eerste dag was niet top. Op zondag-ochtend was hij gewoon fit en vrolijk zoals een pasgeboren veulen. Heerlijk in de wei en gelukkig. Maar in de middag begon hij zich koliekerig te gedragen. Rollen, lopen en rollen. We hadden mest gezien, maar blijkbaar zat er toch nog het 1 en ander dwars. Dus daar was zijn eerste dierenarts kennismaken. Een prikje tegen de pijn en een klisma van de dierenarts. Gelukkig knapte hij wel weer snel op daarna! Dus de eerste dag was voor hem een beetje ongelukkig

Je zou bijna zeggen dat hij te dik is. Hij is duidelijk het meest grove veulen. Maar wat een heerlijk mannetje is het. Zo vrolijk, wil met iedereen spelen, begint best leuk te lopen en is gek op knuffelen. Hij rent rond met takken in zijn mond en maakt de meeste gekke sprongen in de lucht. 

Dus dan kan ik er niet meer onder uit hah