Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharkj

Re: Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:27

Poeh bokt :') Ga hier verder niet op in. Ken de pony zelf ook heel goed , is een heel lief en sociaal dier wat buiten een eigenwijze actie geen kwaad in zich heeft. Ben het er wel mee eens dat hij wat voller mag en dat hij veel te vroeg ingereden is. Hoop dat Bennie een heel liefdevol huisje krijgt uiteindelijk.

En Janneke , ik hoop dat jij een paardje naar jouw wens vind ;) vond het in ieder geval gezellig even gekletst te hebben. (meisje van de grote bruine merrie)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:45

Janneke_x schreef:
suffie schreef:
Janneke, ik welke regio woon je als ik vragen mag?

Noord-Limburg :)

Heb je al contact opgenomen met H. Vd Berg in Arcen? Die kent ongeveer iedere Haflinger in Nederland ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:58

assie schreef:
Janneke_x schreef:

Heb je al contact opgenomen met H. Vd Berg in Arcen? Die kent ongeveer iedere Haflinger in Nederland ;)

Ik probeer me voor te stellen waar die man dat dier aan moet herkennen dan. Van de foto?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:05

Voor een nieuwe/andere Haflinger die wel aan al haar eisen voldoet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:20

assie schreef:
Voor een nieuwe/andere Haflinger die wel aan al haar eisen voldoet ;)

Ooooh! Ik snap het! :D :+

(Ik dacht al: straks krijgt die arme man een foto onder zijn neus geduwd. Zo van "meneer, dit is Japie van manege Ponypret in Lutje aan de Maas. Kent u die?" :') )

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:37

En weet je... hij zou hem dan nog best eens kunnen kennen ook :D .
Maar dat bedoelde ik idd niet

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:39

Hij verkoopt ook regelmatig haflingers :j Dus dat is een goede plek om contact mee op te nemen. Ik ken wellicht ook een leuk/goed adres in de buurt van Tilburg, mijn eigen haflinger (met goed papier!) komt daar vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:07

Easy_Rider schreef:
En hoe is het met de zoektocht Janneke?

De zoektocht is nog bezig! 10 juli ga ik er eentje bezoeken dus ik wacht op deze dag. Heb er nog eentje gezien maar deze was veel te wild! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:08

Sharkj schreef:
Poeh bokt :') Ga hier verder niet op in. Ken de pony zelf ook heel goed , is een heel lief en sociaal dier wat buiten een eigenwijze actie geen kwaad in zich heeft. Ben het er wel mee eens dat hij wat voller mag en dat hij veel te vroeg ingereden is. Hoop dat Bennie een heel liefdevol huisje krijgt uiteindelijk.

En Janneke , ik hoop dat jij een paardje naar jouw wens vind ;) vond het in ieder geval gezellig even gekletst te hebben. (meisje van de grote bruine merrie)

Haha wat leuk! Ja helaas is het Bennie niet geworden. Heb veel getwijfeld maar uiteindelijk niet voor hem gekozen. Alles komt uiteindelijk goed! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:10

assie schreef:
Janneke_x schreef:

Ja! Hans heb ik al gebeld! Maar hij wist er momenteel maar 1. Helaas kreeg ik afgelopen maandag dat hij toch verkocht was. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:15

Vandaag gaan kijken naar een hafje! 3 jaar en 1.45 hoog. Zijn er mensen bekend of een haf dan nog groeit? Moeders was 1.40 en vaders 1.52. Hij is een leukerd maar nog ontzettend puur en smal! Mooi project!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:18

2 jaar is meestal de laatste grote groeispurt. 1-2cm kan er zeker nog bij komen, veel meer niet zo makkelijk. Je kan uitgaan van tot 6 in de hoogte en dan tot 8 in de breedte, dus er zal zeker nog wat massa bij komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:33

tamary schreef:
2 jaar is meestal de laatste grote groeispurt. 1-2cm kan er zeker nog bij komen, veel meer niet zo makkelijk. Je kan uitgaan van tot 6 in de hoogte en dan tot 8 in de breedte, dus er zal zeker nog wat massa bij komen.

Oke bedankt!

Ik vind hem erg leuk maar ik vind het zielig als ik erop ga omdat hij zo smal oogt. :p

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:44

Haflingers zijn laadbloeiers en kan zeker nog groeien. Paard groeit tot 6-8 jaar. Maar hij zal zeker nog uitzwaarem hoor! Mijn 4 jarige haf is nu een stuk meer uitgezwaard tov een jaar terug

Touwtjes methode zou je kunnen proberen? Dan kun je zien of er nog wat bij gaat komen? Is niet helemaal waterdicht maar werkt vaak wel

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:49

Maartje1990 schreef:
Touwtjes methode zou je kunnen proberen? Dan kun je zien of er nog wat bij gaat komen? Is niet helemaal waterdicht maar werkt vaak wel

Als groeischijven in de benen allemaal gesloten zijn (rond 3 jaar) is afstand elleboog - kogel x 2 de eindstokmaat. Kan je ook bij een volwassen paard meten als je geen meetstok bij je hebt bv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:53

tamary schreef:
Maartje1990 schreef:

Als groeischijven in de benen allemaal gesloten zijn (rond 3 jaar) is afstand elleboog - kogel x 2 de eindstokmaat. Kan je ook bij een volwassen paard meten als je geen meetstok bij je hebt bv.

Dit had ik nog nooit gehoord! Haha ik zal het eens vragen aan de eigenaar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:55

Ik ken alleen touwtjesmethode bij het voorbeen vande kogel naar de elleboog (dat puntje boven aan t been) dan die afstand vasthouden dan van de elleboig naar boven naar de schoft en dat wat t touw nog uitsteekt gaat je paarr nog groeien. Dat kan je ook jonger meten

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:59

Een 3 jarige groeit niet zoveel meer maar als jij klein bent dan pas je er vast wel op. Ik ben groter dan jij en heb een haflinger kruising gehad die was nog kleiner.
Was de klik er wel of twijfel je bij deze ook nog ?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:01

Maartje1990 schreef:
Ik ken alleen touwtjesmethode bij het voorbeen vande kogel naar de elleboog (dat puntje boven aan t been) dan die afstand vasthouden dan van de elleboig naar boven naar de schoft en dat wat t touw nog uitsteekt gaat je paarr nog groeien. Dat kan je ook jonger meten

Zelfde eigenlijk alleen met nog te gaan aantal cm's er bij. Lastige echter met een touwtje is dat je bij omhoog ook een stuk buiging hebt door ribben/schouder en dat vertekent weer. Combi touwtje voor eindstokmaat en meetstok voor huidige stokmaat geeft dan een accurater compleet beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:03

Janneke_x schreef:
tamary schreef:

Oke bedankt!

Ik vind hem erg leuk maar ik vind het zielig als ik erop ga omdat hij zo smal oogt. :p

Probeer eens uit te vinden hoe de ouders eruit zien. Zijn dat slanke, sportgefokte haflingers? Of meer een klassiek type?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:17

Vader is stakkato (1.50 dacht ik) en moeder is een haflinger van Nassau. Beide vrij modern. Ik voel me bij dit paardje tevens als bij de koper zeer goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:19

J00P schreef:
Een 3 jarige groeit niet zoveel meer maar als jij klein bent dan pas je er vast wel op. Ik ben groter dan jij en heb een haflinger kruising gehad die was nog kleiner.
Was de klik er wel of twijfel je bij deze ook nog ?

Veel minder twijfel! Hoop alleen dat hij nog groeit en dat valt niet te voorspellen helaas haha. Ik ben 1.60 maar heb wel een 18" zadel nodig. Ik heb mijn zadel gepast en het paste dus hij is best lang in zijn rug.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:33

Maak je over dat zzadel nou niet zo druk...die is er echt wel.
Nogmaals ik ben 1.70, haf 1.42 en daar paste prima een 18 inch zadel op. Ben zelfs later overgestapt naar western.

Paardje zal denk ik nog ietsjes groeien en dan nog wat uit zwaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:37

Cowgirl schreef:
Maak je over dat zzadel nou niet zo druk...die is er echt wel.
Nogmaals ik ben 1.70, haf 1.42 en daar paste prima een 18 inch zadel op. Ben zelfs later overgestapt naar western.

Paardje zal denk ik nog ietsjes groeien en dan nog wat uit zwaren.

Blij met je commentaar! Ik denk ook dat de keuze wel gemaakt is. Hij is erg leuk. Ik laat het even bezinken en dan maak ik de keus! :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:01

Hij gaat nog wel een paar cm groter worden en idd moet ook nog uitzwaren. Mijn merrie is een wat ouderwetser type maar niet groot, 1.44 en ik ben 1.80. Ik heb er ook een 18" op, past prima. Zolang je ze niet in de weg zit kan het lang hoor.