Merrie met verkeerde hengst geinsemineerd, wat nu?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

har166

Re: Merrie met verkeerde hengst geinsemineerd, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:11

Klopt, maar tegen de 1,60 zal em niet meer worden :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:25

Ik verbaas me hoeveel mensen hier heel makkelijk zeggen: fouten worden gemaakt. Dat is wel zo, maar ik denk dat ik weet welke HH dit is en als het deze is dan denk ik dat dit voor hun net zo'n fout is als dat een mens verkeerd geïnsemineerd wordt (dan zou iedereen ook niet zo makkelijk zeggen; waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt). Als (let op: als) het dit station is, dan gaat het daar ook om heel veel geld en hele dure hengsten (ook voor internationaal over de hele wereld). Daar is zo'n "foutje" maken heeeeeel kostbaar. (of dat nu een goedkopere merrie of een duurdere gaat).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:27

quintusgl schreef:
Ik verbaas me hoeveel mensen hier heel makkelijk zeggen: fouten worden gemaakt. Dat is wel zo, maar ik denk dat ik weet welke HH dit is en als het deze is dan denk ik dat dit voor hun net zo'n fout is als dat een mens verkeerd geïnsemineerd wordt (dan zou iedereen ook niet zo makkelijk zeggen; waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt). Als (let op: als) het dit station is, dan gaat het daar ook om heel veel geld en hele dure hengsten (ook voor internationaal over de hele wereld). Daar is zo'n "foutje" maken heeeeeel kostbaar. (of dat nu een goedkopere merrie of een duurdere gaat).

mee eens! Plus eerst werd TS er bijna op aangevallen dat ze m nu al weg wil doen, haalt ze de advertentie er af omdat ze eerst meer zekerheid wil hebben is het weer niet goed, soms..... |o
Wij kunnen allemaal heel makkelijk oordelen en zeggen maar staan uiteindelijk niet in de schoenen van TS. Iedereen roept o wat een leukerd, tis dat ik niet op zoek ben, tis dat ik geen plek vrij heb, tis dat ik er op dit moment geen geld voor heb, ga zo maar door. TS heeft er niets aan, zij staat hier voor en moet het zien opgelost te krijgen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:50

Wat fijn dat de HH ook direct actie onderneemt en meedenkt.
Hopelijk kom je er achter wie de vader van Kadanz is.....willen mensen hier een gokje wagen wie dat zou kunnen zijn ;-).
En wie weet kunnen jij of je vriendin hem toch houden omdat de vader een luxe hengst is.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:53

quintusgl schreef:

Alsof ze zo'n fout met opzet maken.... :roll:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:56

quintusgl schreef:

Zullen we het in perspectief blijven zien?

Ja er is een fout gemaakt maar er zijn geen mensenlevens bij verloren. Waar mensen werken worden fouten gemaakt dat is nu eenmaal.

In een ziekenhuis waar een chirurg een fout maakt is dat heel wat ernstiger dan in het geval van TS.
(de discussie dat men er dan over liegt laten we maar even buiten beschouwing in dit verhaal)

Het is uiteraard vervelend voor TS, maar er word nu aan een oplossing gewerkt. Blijft vervelend maar gedane zaken nemen geen keer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:51

Een verkeerde vrouw insemineren dan gaat er ook geen mensenleven verloren...

Ze betaalt ergens voor wat ze niet krijgt (fokker)
Maakt dus kosten voor iets wat ze niet krijgt
Koper koopt ieta wat het niet blijkt te zijn dus (niet opzettelijk) misleidend en maakt kosten.
Ze zitten met een onverkoopbaar beest.

Ik had ook een kruising iedereen roept oh wat leuk!!!!! Als.......dit of dat. Ik heb hem voor een appel en een ei de handel in gedaan. Dus ts zit gewoonweg waarschijnlijk in dezelfde situatie een papierloos beest!

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:15

sasja0705 schreef:
.

Citaat:
Troost je, voor de rest van de wereld is dat een paard hoor, enkel in Nederland niet

Citaat:
Snap die reactie niet helemaal?! 'Troost je'??? Ik ben super blij met mijn pony hoor. Heb haar niet zelf gefokt. Bedoelde het alleen als voorbeeld dat zo'n kruising niet grof en groot hoeft te worden.

...in de rest van de wereld ( of tenminste bijna ) is de eindmaat van een pony 147,3 en niet zoals hier in NL - dus ga ik ervan uit dat het daarop doelde :-)

Dat bedoelde ik idd, en dat is helemaal niet denigrerend bedoeld, het is gewoon een uitdrukking.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:23

jeetje wat erg! ik vind dat ze je heel wat verschuldigd zijn daar! -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:33

Zonnetje81 schreef:

Koper koopt ieta wat het niet blijkt te zijn dus (niet opzettelijk) misleidend en maakt kosten.

Ik had ook een kruising iedereen roept oh wat leuk!!!!! Als.......dit of dat. Ik heb hem voor een appel en een ei de handel in gedaan. Dus ts zit gewoonweg waarschijnlijk in dezelfde situatie een papierloos beest!

Papierloos issie nie als ze vinden welke vader het is.
En misleidend, beetje kijken en je ziet vanzelf dat dit geen arabier is. De fokker in deze is nog het meest ge....... ;) Koper heeft gezien wat ie kocht.

Kadanz81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 10:41

Ayasha schreef:
Zonnetje81 schreef:

Papierloos issie nie als ze vinden welke vader het is.
En misleidend, beetje kijken en je ziet vanzelf dat dit geen arabier is. De fokker in deze is nog het meest ge....... ;) Koper heeft gezien wat ie kocht.

Om nog maar even door te gaan met vervelende reacties te plaatsen die er niet toe doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:48

De enige oplossing die er is heeft TS al aangeboden gekregen dus dit hele topic is doelloos in feite behalve dat de hengstenhouder nu nog zwart gemaakt wordt (gezien het relatief simpel uit te zoeken is wie de hengstenhouder is.)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:51

Fout ligt niet bij de Hengstenhouder maar bij het KI station of ze moeten hetzelfde zijn. Dus eigenaar merrie als eigenaar hengst moeten bij het KI station zijn.

Zou wat zijn als de HH juiste rietje opstuurt da doet de verkeerde erin en de HH krijgt op zijn kop.

Ik hoop dat je vriendin eruit komt met het KI station en jullie een regeling treffen waarbij iedereen tevreden is.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:56

TS en vriendin (fokker) wachten nu op antwoord van de hengstenstation en aangezien deze al aangegeven heeft er direct actie in te ondernemen is het daarop wachten.
Of het veulen verkocht wordt of niet is niet aan de orde aangezien het nu nog bij de fokker is.

Dit gaat vast heel goed uitgezocht worden

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:57

Ik wil je veel succes wensen met het verloop nu ts,zo'n fout is voor niemand leuk.ergens ben ik blij dat deze fout bij een kwpnmerrie is gebeurd, ik heb nog overwogen om mijn c pony te insemineren met kharamel maar dan was het hoogteverschil nog net te doen dankzij het type van de hengst, als zij was geinsemineerd met een fries. .. :oo

Kadanz81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 10:57

Ayasha schreef:
De enige oplossing die er is heeft TS al aangeboden gekregen dus dit hele topic is doelloos in feite behalve dat de hengstenhouder nu nog zwart gemaakt wordt (gezien het relatief simpel uit te zoeken is wie de hengstenhouder is.)

Als je dit topic volgt (en aan je continue kritiek te zien doe je dat) moet je ook gelezen hebben dat het een fout is van het KI-station en dus NIET van de hengsten houder. Zij vind het ook verschikkelijk en wordt totaal niet zwart gemaakt, in dit hele topic niet. Het KI-station is inmiddels op de hoogte van de fout en is ook erg geschrokken en verder aan het uitzoeken wat er fout gegaan is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:11

Wat kan er dan nog mee gezegd worden ofwel: welke ontopic reacties kunnen er nu nog gegeven worden?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:13

Soms is een vraag gewoon beantwoord. Dan houdt de conversatie op :D
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 12-11-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:14

Ayasha schreef:
Wat kan er dan nog mee gezegd worden ofwel: welke ontopic reacties kunnen er nu nog gegeven worden?

afwachten tot TS weer reageert

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:09

NatasjavE: dat vind ik altijd zo'n onzin opmerkingen. Omdat er ergens iets ergers kan zijn dan (in dit geval) dit, betekend niet dat dit opeens niet erg is.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:32

Ik ben wel benieuwd naar de afloop eigenlijk, dus TS als je ons (uhm, mij) op de hoogte wilt houden, graag! :o

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:40

Maartje1990 schreef:
NatasjavE: dat vind ik altijd zo'n onzin opmerkingen. Omdat er ergens iets ergers kan zijn dan (in dit geval) dit, betekend niet dat dit opeens niet erg is.

Volgens mij zegt ze ook niet dat het niet erg is.
Maar het wordt hier door vele wel ernstig opgeblazen.
Het is hartstikke vervelend helemaal nu de merrie er niet meer is en dus een juist veulen niet meer kan worden gefokt.
Maar om het zo verschrikkelijk op te blazen?
Daar is het toch niet ernstig genoeg voor

Ik denk dat het KI station er goed aan doet uit te zoeken wie de vader kan zijn.
En misschien de fokker schadeloos te stellen in de zin van de gehele kosten van het veulen op zich te nemen
Maar of dat ook gebeurd?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:54

Ik denk dat die voor een hengstenstation wel degelijk een ramp kan zijn.
Dit is er 1 maar nu moeten andere merries van die periodes(of het hele seizoen) ook gecontroleerd gaan worden. Het station zal zich moeten verantwoorden en ook garanderen dat dit niet meer kan gebeuren.
Er gaat veel geld in om.
Ik denk daarom dat het probleem ook veel groter is dan 1 merrie met 1 veulen waarvan de vader niet de juiste is

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:15

Case closed!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:27

Zit me echt weer eens te verbazen over sommige reacties.

Hopelijk kun je achterhalen wie de echte vader is van je veulen TS. Verstandig om te wachten met verkoop totdat er meer duidelijk is. Hopelijk heeft je veulen een knappe paps!