En dan voor pittige shetlanderprijzen verkopen. Een jaarling die 68 cm is die hoef ik echt niet hoor
En denk dat je ze niets wijs kan maken, net als met dwergen verkopen als uniek blabla en dan de hoofdprijs vragen omdat ze "zo klein zijn". Zolang het verkoopt en ze geld verdienen blijven ze het doen, en zo gaat het met de hele handel.
Ik vind dit trouwens niet anders dan AMHA's verkopen met AMHA papier terwijl ze niet luxer of correcter zijn dan mijn shetlander
Dan denk je dat je voor een dubbeltje op de eerste rij zit maar helaas. Niet alles wat AMHA zit is luxe en niet alles wat Shetlander is is grof. Voor 600 euro koop je nou eenmaal geen showkwaliteit AMHA.Persoonlijk vind ik wel van een hoop dat er doelloos gefokt worden. Altijd alles maar voor de verkoop, jaar na jaar dezelfde combinaties. Ben je dan de markt aan het verbeteren of verneuken? Ik zou een slechte fokker zijn want ik zou niet mijn dieren kunnen verkopen die ik al jaren heb, ik zou dus nooit zover vooruit gaan als een fokker die nafok houdt en een andere hengst erbij koopt om te verbeteren.
Aan de andere kant als je een 1ste premie merrie hebt en je fokt met een 1ste premie hengst (geen garantie tot verbeteren maar laten we zeggen dat het wel het geval is en dat de veulens het fokdoel van het NMPRS nastreven) hoe zouden jullie er dan tegenover staan om elk jaar dezelfde combinatie te maken. Er vanuit gaande dat dit veulen ook een 1ste premie haalt. Moet je deze combi dan telkens herhalen omdat de veulens "prima" zijn of moet je verder verbeteren? Op een dag is de markt verzadigd met goede 1ste premie dieren zou je denken.