Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kaus schreef:xxCYNNxx schreef:Lijkt me logisch. Doen zoveel fokkers he. Merries houden(of toch in ieder geval een aantal voor de fok) en hengsten worden verkocht(al dan niet als ruin). Valt bij anderen ook niemand over, dus waarom het in dit specifieke geval dan ineens broodfok is![]()
Bovendien heeft ts de afgelopen dagen meer dieren te koop gezet...met zo te zien vol mini papier...maar dat is blijkbaar wel ok.
Zonder me verder in de verkoopdiscussie te mengen toch even een reactie.
Ik denk dat het verschil m zit in de kruising. Een zelf gefokte Kwpn of mini is makkelijker te verkopen dan een kruising hiertussen.
Met het kruisen van deze twee rassen neem je dus een vrij grote gok het niet kwijt te raken. Vandaar dat er waarschijnlijk gedacht werd dat Rum bij de fokker zou blijven omdat niet een pony zal worden die je even verkoopt.
) en dat zou wel eens niet bij het doel: kinderpony kunnen passen.
want dat leer je dan wel als je doorzet. 
. Volgende week moorkoppen
Dank je wel Lucky

Lante schreef:Je doet een reu en een teef bij elkaar, niet omdat het een goeie combinatie is en je daar dus een verbeterde pups van mag verwachten, maar je hebt ze, het kost niks (weinig) en je bent wel nieuwsgierig naar de uitkomst (en als je commentaar krijgt verzin je een verhaal wat niet blijkt te kloppen, want papieren van dat stamboek kwamen er natuurlijk niet bij). Dan zet je de pups te koop voor een dikke prijs met een fantastisch verhaal erbij.
Als het over een hond zou gaan, dan zou het toch echt een vorm van broodfok zijn, maar als het om een veulen van een bokker gaat niet?
Verder succes met de verkoop, ik wens het veulen het beste tehuis ter wereld!

), want ik ben erg benieuwd hoe dit kleine ventje uitgroeit

Lante schreef:Broodfok is niet per definitie inteelt. Als TS 1500 euro krijgt heeft ze er dik aan verdiend. Een correct, raszuiver NF hengstveulen met papier krijg je dat niet eens voor. Maar ja, deze heeft een leuk kleurtje; dat verkoopt. En ik vind met deze kruising dat het dierwelzijn ook in het gedrang is. Het is maar afwachten of het op latere leeftijd gezond zal zijn en zo gebouwd dat het gezond oud kan worden. En dan heb ik het nog niet eens over het karakter. Zowel mini's als KWPN paarden zijn niet altijd even kindvriendelijk.
Laat ik me toch weer verleiden tot een reactie, maar nu is het klaar hoor.

xxCYNNxx schreef:aah ja de eigenwijsheid van de mini in d pony formaat. Klinkt als humoristische taferelen...voor de pony en omstanders dan![]()
Nou dan gaat Rum in de toekomst nog heel wat kinderen leren rijdenwant dat leer je dan wel als je doorzet.
Moet goed komen dus met toch in ieder geval een deel van de toekomstige ruiter/amazone generatie
Hoewel d ponies zonder minibloed ook heel eigenwijs kunnen zijn. Zag vandaag nog op stal er een zn ruitertje vertellen dat hij zich de pleuris verveelde alleen maar op die hoefslag. Volgende week moorkoppen
![]()
Dank je wel Lucky
xAnthea schreef:Ik ga me verder niet echt mengen in de discussie over de verkoop, maar ben wel benieuwd waarom je denkt dat ie een D-pony gaat worden?
Veulentje van een vriendin is laatst gemeten op 1m15 en het veulen is ook zo'n 5 maanden, volgens de eigenares van het veulen wordt ze maar een kleine C-pony. Rum werd op 5 maand op 1m13 gemeten dacht ik? Of gaat hij nog een groeispurt krijgen?