Ik toen ik op jacht ging, had ik een lijst met hengsten die gegarandeerd een leuk kleurtje gaven en daar koos ik de gene uit die het beste op mijn merrie paste. Helaas is het van een dekking nooit gekomen, door prive omstandigheden + de merrie was schimmel, dus dan heb ik nog 50% kans op een schimmel

Maar ja, ik vind zelf de aparte kruisingen met leuke kleurtjes veel aantrekkelijker dan de standaard paarden met standaard kleuren. Sorry. En dan wil ik best een kort voorbeenm een steile schouder of een korte rug op de koop toe nemen

paarden gekomen ... die dan ook meestal door jonge ruiters uitgebracht worden/werden. En allemaal gezond in lichaam en hoofd.
)
Alle kleurtjes zijn prima, maar schimmel vind ik echt zonde. Heb je een prachtige diep zwarte gefokt of een mooie palomino, worden ze alsnog schimmel.
. Nee. Ik vind het al jaren mooi) dus kan daar gewoon een passende hengst bijzoeken. Ze heeft me net gelukkig gemaakt met een valk merrieveulen van Negro. En die hengst heb ik ondanks zijn kleur genomen want bruin zonder vosfactor was qua kans op valk handiger geweest maar dit pastte in mijn ogen. En dus ook nog geluk met een gouden kleurtje. Maar het is een mooi veulen, in een andere kleur had ik me er ook niet voor hoeven schamen.
Met al die modeverschijnselen zie je wel dat zaken te ver doorgetrokken worden.