KWPN voorjaarsonderzoek 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:03

Dat je zelf mag komen kijken, wil nog niet zeggen dat men de moeite gaat nemen om te vertellen hoe het gaat ;)

NatasjavE

Re: KWPN voorjaarsonderzoek 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:05

Euh,...wat bedoel je? Hier op bokt of het KWPN daar ter plekke aan het publiek?

Voor dat laatste zijn nl de aparte kijkdagen waar je wel uitleg krijgt over de vorderingen van de hengsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:26

Je hebt toch zelf oogjes?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:31

Ja, maar er is toch niets zo leuk als erover praten?
De 'sport' is al individueel genoeg. Lang leven de tribune.
Jammer dat het op bokt niet meer zo wil lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:36

Dees schreef:
Dat je zelf mag komen kijken, wil nog niet zeggen dat men de moeite gaat nemen om te vertellen hoe het gaat ;)

Ik doelde hierop

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:07

Tuurlijk heb ik ogen. Geef ik ook goed de kost en daarmee kijk ik ook bij andere stamboeken.
Het is niet voor niets dat ik wat weinig vertrouwen heb ik de presentaties en uitingen van KWPN zelf.
Ga jij wel klakkeloos af op wat KWPN zegt?

Informatie is niet ééndimensionaal: het is een vergaring van data die je dan zo selecteert en sorteert dat er informatie van komt. En een mening :D
Alleen de input die voorgekookt is door KWPN is wel ééndimensionaal. Alleen een eigen schouwing is ook ééndimensionaal. Juist het overleg met anderen (kijken door hun bril!), al dan niet via internet, in combinatie met de reclame van KWPN en de eigen schouwing.... dat is pas iets waar je mogelijk wat mee kunt.

Het grote zwijgen op dit internetforum is daarom imo geen goede zaak.
Ik vind het jammer dat zelfs F-AM vervalt tot een "ja-en-amen"-forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:08

Begeef je eens onder de mensen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:38

Als je er zelf gaat kijken kan je er daarna hier toch over praten?

:)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:00

Mee eens Natasja.

@ dees: dit hele topic heb je het telkens over een gebrek aan informatie, het KWPN is 'gesloten' volgens jou en je geeft een heel betoog dat je graag wilt discussiëren over de hengsten, dat je wilt dat er hier meningen komen etc.... etc...,

Nu ben ik heel benieuwd naar jou mening, aangezien het KWPN dermate open is dat je elke dag zou mogen gaan kijken, dus je eigen beeld kunt vormen. Dus mijn vraag: Ben je al wezen kijken en wat vind jij zelf van de hengsten?

Ik hoop echt dat ik donderdag tijd heb, maar ben er bang voor dat het niet gaat lukken...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:24

Janna19 - ik zie functioneel dagelijks vele mensen van verschillend pluimage. Wellicht is dat aan jou voorbij gegaan maar je suggestie "begeef je eens onder de mensen" slaat de plank toch wel een klein tikkie ernstig mis ;) Volgende keer beter! :(:)

Ik ben de 1e bez wezen kijken en heb op basis daarvan al een goede keuze kunnen maken. Mijn eigen ogen zijn inderdaad prima in staat om voor de eigen merrie een goede hengst te kiezen en de merrie is weer drachtig :)

Maar zoals ik ook al eerder aangaf... ik moet gewoon werken voor de kost! Het is ook niet bepaald naast de deur. "even gaan kijken" is daarom helemaal geen optie voor mij. Tenzij ze hun presentaties op zaterdag gaan houden ;)

KWPN is wellicht niet zozeer gesloten - men beschikt helaas wel over 1 hele grote PR machine dat alleen maar berichten naar buiten brengt waarmee KWPN zelf in een positief daglicht komen te staan. Als je het KWPN hoort praten over het KWPN, is het alleen maar hosanna. Zie, én dát geloof ik gewoon niet :D Dus vind ik het jammer dat men hier op Bokt stilzwijgt. Het was toch een soort van bron.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:46

Ik heb nog niet zo lang geleden iets gezegd over een hengst wat negatief is gevallen bij mensen. Ik heb daar een behoorlijk aantal scheld pb's over gekregen. Dus ik kan me goed voorstellen dat mensen niet staan te springen om hun eigen mening te geven.

Ik ga donderdag ook als alles thuis meezit (lees: als ik mijn kleine zo vroeg wakker kan krijgen). Voor mij is het wel naast de deur, maar zou het een stuk makkelijker zijn als ze een uurtje later zouden beginnen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:37

Dees schreef:
Tenzij ze hun presentaties op zaterdag gaan houden ;)

Die is op 1 juni...een zaterdag. Begint om 9 uur.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:13

Nope, sorry, lukt mij niet, wedstrijd :D
Maar ik kijk uit naar de verslagen :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:36

Dan hoop ik voor je dat de verslagen niet al te vertroebeld zijn door het commentaar wat het KWPN erbij geeft tijdens de eindpresentatie.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:40

Ach, zolang je niet met de nieuwste lichtingen wilt fokken, is er nog genoeg tijd om de werkelijke fokwaarde van een nieuwbakken hengst te achterhalen.
Maar jij bent er toch? Je bent eigenwijs genoeg om je eigen mening te kunnen formuleren - ik kijk uit naar je verslag!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:39

Ik ben eigenwijs ja,...maar het blijkt maar weer er zijn er altijd weer die van je winnen.....

Maar hoe je wil....ik zal je een gedetailleerd verslag geven van Floris hoor. :=

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:28

zoals het nu lijkt gaan wij op 1 juni naar Ermelo.
Onze merrie was pas 17 mei uitgerekend en heeft inmiddels nog geen veulen.
Dus het zou kunnen zijn dat we weer bij een jonge hengst gaan dekken,
ze krijgt nu een veulen van El Primero...die is vorig jaar aangewezen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:01

Nou Dees dit is wel heel bijzonder. Het is al lang bekend hoor, dat het op een zaterdag is. Als je het echt zo vreselijk belangrijk vond...

Als Floris om 9 uur is ga ik proberen voor mijn werk nog even langs te gaan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:18

Nee, zo vreselijk belangrijk vind ik het helemaal niet. Ik vind het gewoon jammer dat er zo weinig over op Bokt te lezen is... maar kennelijk mag dat niet van jullie.

NatasjavE schreef:
Maar hoe je wil....ik zal je een gedetailleerd verslag geven van Floris hoor. :=

Uitgerekend Floris heeft mijn interesse helemaal niet. Maar wellicht kun je iemand anders daar blij mee maken dus ga het vooral wel doen!

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:31

Ik heb na de winterdepressie behoorlijk last gekregen van florismoeheid je kunt niet op bokt komen of hij wordt weer genoemd.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:35

Is dat besmettelijk dan stoffel? Want dan kun je hier beter niet meer komen... ;)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:43

stoffel schreef:
Ik heb na de winterdepressie behoorlijk last gekregen van florismoeheid je kunt niet op bokt komen of hij wordt weer genoemd.

Mijn verwachting is dat hij volgens Bokt-deskundigen (Geldersen-Groupies?) volgend jaar geschikt is voor een héleboel merries :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:51

De nieuwe kasparow en rubiquil?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:24

fokfanaat schreef:
De nieuwe kasparow en rubiquil?

Of Houston....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:31

Met dit verschil dat Houston een KEUR-hengst is omdat hij werkelijk aantoonbaar goed fokt ;)