Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:Een coach die zo prominent zijn eigen mening aan andere op gaat dringen, beweert dat hij luistervaardigheden bezit maar dit hier niet laat zien en ook een ander niet in zijn waarde laat, daar bedank ik voor.
Adviezen, topics, leesvoer om door te nemen naast je neerleggen, niet over je bord heenkijken, niet openstaan voor andere meningen, is jezelf bewust dom houden.
Succes met je coachingcarriere. Ik hoop je als coach iig niet tegen te komen....
anneliesdj schreef:Als reactie op het verhaal van ShamalArabs:
En denk dat die reactie er zowieso wel aan zat te komen.
Een paard geeft ook eerst een waarschuwing voor hij een lichte correctie geeft waarna een zware evt. volgt.
Als hij er meteen op duikt slaat hij dus ook enkele stappen over, klinkt meer als een paard wat de maat vol had.
ShamalArabs schreef:Arabieren zijn in mijn ervaring nog mensgerichter en meewerkender dan PRE's dus daar zal het niet aan liggen
nombrado schreef:oef, is niet mijn ervaring
Kheb een keer een arabier (zeer goed gefokte) moeten bijrijden, trainen ook buiten
Niet te vertrouwen...hoe vaak ik niet half in de sloot hing?
eigenaresse was zwanger en inmiddels bevallen
ik heb haar geadviseerd niet met dat dier te gaan rijden, onberekenbaar was ze....snel, en voor de endurance vond ik niet geschikt
de eerste keer, dat ze er weer op ging. ze zwaaide haar been erover, ze begon te rennen, sprong over een hek en net verse moeder scheurde beide kniebanden bij de val.
En zo heb ik meer arabieren meegemaakt....
Zal misschien ook weer met bepaalde bloedlijnen te maken hebben? weet ik niet.
Heb je ook ervaring met de PREs dan?
Hun hele doel is in de gaten houden wat ik doe en wat ik wil van ze. nombrado schreef:oef, is niet mijn ervaring
Kheb een keer een arabier (zeer goed gefokte) moeten bijrijden, trainen ook buiten (merrie trouwens)
Niet te vertrouwen...hoe vaak ik niet half in de sloot hing?
eigenaresse was zwanger en inmiddels bevallen
ik heb haar geadviseerd niet met dat dier te gaan rijden, onberekenbaar was ze....snel, en voor de endurance vond ik niet geschikt
de eerste keer, dat ze er weer op ging. ze zwaaide haar been erover, ze begon te rennen, sprong over een hek en net verse moeder scheurde beide kniebanden bij de val.
En zo heb ik meer arabieren meegemaakt....
Zal misschien ook weer met bepaalde bloedlijnen te maken hebben? weet ik niet.
Heb je ook ervaring met de PREs dan?

)
), gaan zn ballen eraf. Evenals wanneer ik merk dat ik of anderen op stal hem niet meer aankunnen.

YamaSaki schreef:Je geeft zelf al aan dat je met bepaalde rassen niet zo veel hebt, waaronder de Arabier.
Dit wetende en je verhaal van de rit op de Arabier erbij...mpet je niet vergeten dat paarden gevoelspaarden zijn, een Arabier wellicht nog meer. Jouw mindere affectie met het ras heeft de situatie wellicht onbewust beïnvloed.
Maar scheer aub niet het hele ras over 1 kam omdat je een slechte ervaring ermee hebt.
Ik ben wel eens gebeten door een PRE en een NRPS pony, ik ben van een Welsh en NRPS gelanceerd.
Maar dit betekend niet dat ze dat allemaal doen

Varekaj schreef:Sperma invriezen kost een flinke hap geld. Ik ben Belg en heb er ook voor geïnformeerd en nou nee, dat bedrag heb ik er iig niet voor over, hoe fijn mijn kerel ook is.

nombrado schreef:Fransje_70 schreef:(Ze l ult maar door werkelijk waar, het is echt geniaal)
kan je misschien ook iets inhoudelijks toevoegen aan dit topic?
of blijf je op de man spelen.
over spiegelen gesproken