wie kent de hengst Guldenberg en het verhaal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AWvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:44

sarabande"]
[quote="AWvL"][quote="sarabande schreef:
Volgens mij was dat een Apollonios XX x Farn x Heemraad. Bij zijn goedkeuring had ik slecht ,weinig beweging en onregelmatig als aantekening.

Staat deze aantekening wel bij de goede hengst?
[/quote]

Catalogus 1991 pagina 51 catalogus nr 120 naam toen Galan.
beweging slecht en onregelmatig
[/quote]

De door mij aangehaalde juryuitspraken en publicaties in de paardenbladen zijn heel anders.

Grapje: nieuw KWPN-spreekwoord
"Het zijn niet altijd deskundigen die aantekeningen maken in hun catalogus"

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:46

AWvL schreef:

Het zijn de neutraal toekijkenden

AWvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:55

sarabande"]
[quote="TvdB schreef:
(alhoewel ik mij goed kan voorstellen na alles wat ik nu over deze zaak gelezen heb, de eigenaar van desbetreffende hengst zijn gelijk wil halen!)

Het oneigenlijke van dit topic is dat na zoveel jaar geklaagd wordt over de onheuse behandeling van een hengst die, indien hij werkelijk die topper was zoals gepretendeerd wordt, zich via de vele wegen die daarvoor binnen het KWPN openstaan had kunnen rehabiliteren.
[/quote]

Waar het in de kern van de zaak om gaat is, dat het KWPN nooit wil toegeven dat het een fout gemaakt heeft en daardoor steeds het ene gat met het andere dicht zoals Guldenberg al heeft ondervonden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 01:26

AWvL schreef:
Waar het in de kern van de zaak om gaat is, dat het KWPN nooit wil toegeven dat het een fout gemaakt heeft en daardoor steeds het ene gat met het andere dicht zoals Guldenberg al heeft ondervonden.

Dus je gebruikt Guldenberg om je al jarenlange strijd met het KWPN over andere zaken uit te vechten.

Het KWPN is een vereniging met heel veel leden. Het lidmaatschap is vrijwillig. Als je je niet met de regels kan verenigen zeg je het lidmaatschap op.
Het KWPN is een vereniging van fokkers van paarden, dat laatste lijkt voor veel mensen ondergeschikt aan gelijk krijgen in welke zaak dan ook.

AWvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 02:10

sarabande"]
[quote="AWvL schreef:

Dus je gebruikt Guldenberg om je al jarenlange strijd met het KWPN over andere zaken uit te vechten.

Het KWPN is een vereniging met heel veel leden. Het lidmaatschap is vrijwillig. Als je je niet met de regels kan verenigen zeg je het lidmaatschap op.
Het KWPN is een vereniging van fokkers van paarden, dat laatste lijkt voor veel mensen ondergeschikt aan gelijk krijgen in welke zaak dan ook.
[/quote]

Moet iedereen die in Nederland dingen wil veranderen maar gaan emigreren in plaats van daar op democratische wijze iets aan te doen? Dat is niet mijn idee. Ik wil hier nog lang in gezondheid blijven wonen en ga zaterdag a.s. naar het D66-congres om te pleiten voor een duurzamer milieubeleid.

Voor een democratische vereniging is objectief en eerlijk informatie geven aan de leden een eerste vereiste. Daar maak ik me bij het KWPN druk over. Ik heb er al jaren veel tijd, geld en energie in gestoken om van ook mijn KWPN een fatsoenlijke organisatie te maken.

Hoe zit het met jouw gelijk willen hebben en de onterechte informatie die jij over Guldenberg hebt gegeven?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:08

AWvL schreef:

Haha! Haha! Haha! MEESTERLIJK Haha! Haha! Haha!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:12

sarabande"]
[quote="TvdB schreef:
(alhoewel ik mij goed kan voorstellen na alles wat ik nu over deze zaak gelezen heb, de eigenaar van desbetreffende hengst zijn gelijk wil halen!)

Het oneigenlijke van dit topic is dat na zoveel jaar geklaagd wordt over de onheuse behandeling van een hengst die, indien hij werkelijk die topper was zoals gepretendeerd wordt, zich via de vele wegen die daarvoor binnen het KWPN openstaan had kunnen rehabiliteren.
[/quote]

Deze wegen worden juist consequent afgesneden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:16

AWvL schreef:
Ik wil hier nog lang in gezondheid blijven wonen en ga zaterdag a.s. naar het D66-congres om te pleiten voor een duurzamer milieubeleid.

Voor een democratische vereniging is objectief en eerlijk informatie geven aan de leden een eerste vereiste.

Om mijn politiek voorkeur hier op Bokt nu te ventileren gaat me iets te ver ("mijn" partij bestaat zelfs niet).

Alsof D66 het ultieme voorbeeld is van democratie........
Je herinnert je toch wel dat die de Graaf nooit met Centrum-rechts wilde regeren?
Zie nu: ze maken gretig deel uit van een volledig-rechts kabinet in weerwil van hun leden...............
juist DAAR bij D66 zou je je lidmaatschap hebben moeten opzeggen.......

Da's nog veel erger dan het KWPN.
BAH. Totaal geen principes.
Meelopers zijn het die de wil van hun leden volledig negeren.

end of discussion (off-topic)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:17

Anna42 schreef:
Deze wegen worden juist consequent afgesneden.

Ach welnee.

De inschrijving staat nog open.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:30

AWvL"]
[quote="sarabande"][quote="AWvL schreef:

[/quote]

Moet iedereen die in Nederland dingen wil veranderen maar gaan emigreren in plaats van daar op democratische wijze iets aan te doen? Dat is niet mijn idee. Ik wil hier nog lang in gezondheid blijven wonen en ga zaterdag a.s. naar het D66-congres om te pleiten voor een duurzamer milieubeleid.

Voor een democratische vereniging is objectief en eerlijk informatie geven aan de leden een eerste vereiste. Daar maak ik me bij het KWPN druk over. Ik heb er al jaren veel tijd, geld en energie in gestoken om van ook mijn KWPN een fatsoenlijke organisatie te maken.

Hoe zit het met jouw gelijk willen hebben en de onterechte informatie die jij over Guldenberg hebt gegeven?
[/quote]

Hier maak je denk ik een denkfout.
Emigranten: (Mensen die het land verlaten hebben,niet verwarren met allochtone. Daar allochtone weer mensen zijn die van elders afkomstig zijn)
En van Hollandse emigranten zie ik alleen maar beelden op de tv .van oude mensen die kankeren dat Holland naar de klo.. gaat en het vroeger veel beter was.
In tussen houden ze de oude folklore nog in eren met de klompendans,koekhappen, brood met hageslag en liedjes te zingen van met als teksten Tulpen uit Amsterdam en noem maar op.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 14:32

Ik heb net deze hele topic nog eens ziten doorlezen .... dat is letterlijk veel stof en heeft figuurlijk gesproken...veel stof doen opwaaien....

Ik heb toch nog wel wat vragen.....

CGJ12 stelt in het schrijven van 14/11/2003: "IN HET IDS VIND JE CHT NIET VEEL HOOR....DESTIJDS GOLD EEN GEHEIMHOUDINGSPLICHT BIJ DE JURIDISCHE AFWIKKELING.....

Wat bedoel je daarmee CGJ12? Uit de publicaties begrijp ik dat de rechter in Utrecht destijds de KWPN een PUBLICATIEVERBOD had opgelegd, betreffende de dopingszaak/Guldenberg, op straffe van fl. 200.000,- per keer dat de KWPN dit vonnis overtrad.....en daarnaast dus de zwijgplicht die door het bestuur zou zijn opgelegd voor ieder binnen de KWPN....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:37

Tussen die zinsneden zit toch niet zoveel verschil?

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 14:45

mogelijk voor jou niet, maar m.i. is het binnen het taalgebruik toch wel een verschil of je over een geheimhoudingsplicht hebt of over een publicatieverbod....maar goed dat kan ook aan mijn taalgebruik liggen hoor! Je zegt het maar.....
Geheimhoudingsplicht klinkt dan zo "duister"....

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 15:05

Verder vroeg ik mij ook af of iemand mij dan antwoord kan geven wat het KWPN gedaan heeft om de zaak Guldenberg op te lossen?

ik citeer hierbij leterlijk uit het stuk van AWvL op zijn site, betreffende het rapport van de commisie van het hoofdbestuur: "Eenheid in Verscheidenheid" aangaande de "affaire Guldenberg"......

"Het bestuur heeft nagelaten in een aantal gevallen duidelijkheid naar de leden en betrokkenen te verschaffen m.b.t. niet terechte beschuldigingen en publicaties, o.a. de doping-affaire Guldenberg....De leden waren veelal afhankelijk van informatie via andere media.....
Het bestuur heeft ondanks problemen met diverse regelementen geen maatregelen getroffen deze te toetsen of te herzien....De directeur/hoofdinspecteur daarin niet gecorrigeerd door het bestuur, heeft op basis van de reglementen voor personen toch ingrijpende beslissingen genomen ...o.a. in de doping-affaire Guldenberg.
Er bestaat geen reglementering m.b.t. tot mogelijke belangenverstrengeling inzake de dubbelfuncties en zakelijke transacties (b.v. jurylid/bestuurslid), ondanks dat hiervoor op diverse wijzen en meerdere malen is gepleit......." (de rest kan iedereen zelf lezen op de site van AWvL)

Mijn vraag in dan ook : " Wie weet wat daar tot nu toe door het KWPN mee gedaan is om dat op te lossen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:05

Gelukkig ben ik geen jurist.

Maar voor een "vereniging" en het "verenigingsorgaan (IDS) zou dit wel eens hetzelfde kunnen zijn.

maar wie ben ik?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:08

Stephany schreef:

Mijn vraag in dan ook : " Wie weet wat daar tot nu toe door het KWPN mee gedaan is om dat op te lossen.

Volgens mij heb ik het woord "schikking" ergens zien rondslingeren.
Dat houdt (volgens mij) in dat beide partijen tevreden uit elkaar zijn gegaan en elkaar beloofd hebben dat ze de zaak verder laten rusten........... Dromen Dromen

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 16:48

Ja, ik lees ook in het stuk van o.a. AWvL dat er een schikking geweest is, ook Joost heeft het daarover, alleen begrijp ik dus van AWvL dat de schikking niet juist is afgehandeld, het geld is wel uitbetaald, maar de fokker en het paard zijn nooit van alle blaam gezuiverd!
Als dit zo is, dan heeft de KWPN dus nog steeds het een en ander RECHT TE ZETTEN...(dus...op te lossen....!!)
Maar ik denk dat AWvL daar wel het fijne van weet!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:29

Ik denk dat AWvL jouw topic gebruikt om zijn eigen theorieën te kunnen spuien, zo ook de eigenaar van Guldenberg. Een schikking is een schikking. Heb je je al afgevraagd wat al deze publiciteit, want dat is het dit forum is openbaar, zou kunnen betekenen voor degenen die hier belang bij hebben. Waarom ze het niet zelf aangekaard hebben maar jou dit laten doen.
Als ik het KWPN was zou ik het schikkingsbedrag terug eisen omdat een partij zich duidelijk niet aan de afspraken houdt.

En nogmaals het staat de hengst vrij om zich te kwalificeren voor alles dat hij kan presteren.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:33

Ik nok.

Tegen "Flipper" kan ik niet op.

Doei, doei

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 09:29

Sarabande, nogmaals ik ben met geen enkele "oneerbare" bedoeling deze topic gestart....ik wilde gewoon meer achtergrondinformatie over Guldenberg en de hele zaak die er daarna ontstaan is......ik verbaasde mij ook over de ophef die dit teweegbracht! (en doe dat nog, een aantal reakties snap ik dus ook niet, maakt mij alleen nog maar nieuwsgieriger)

AWvL en de eigenaar van Guldenberg hebben mij NIET gevraagd dit te plaatsen, dat heb ik gewoon uit eigen vrije wil gedaan omdat ik op dat moment mogelijk een nakomeling van Guldenberg zou gaan kopen en nog nooit van de hele "story" gehoord had. Ik had ook niet meer dan 1 of 2 reakties verwacht omdat het al lang geleden is, dat het er zoveel zijn geworden had ik nooit kunnen vermoeden....ook niet dat er nog zoveel "leeft" over deze hele affaire na al die jaren!!

En nogmaals (ik heb nu wel al veel meer FEITEN kunnen lezen), ik begrijp wel dat de eigenaar van Guldenberg zich niet neerlegt bij de zaak, wanneer de feiten voor zich spreken, is hij en zijn paard toch wel groot onrecht aangedaan...ik kan daar dan niet meer of minder van maken!

Jij stelt in je laatste stukje dat AWvL en de eigenaar van Guldenberg deze topic gebruiken (dus mij ook !!!) om hun frustaties te uiten.....dat lijkt mij toch wel erg vergezocht en ook niet de waarheid...gezien bovenstaande lijkt het mij logsich dat er het een en ander geventileerd wordt! Dat doe jij en een aantal anderen hier toch ook......

Verder stel je een schikking is een schikking....heb je volkomen gelijk in, maar zover ik weet is de KWPN die schikking niet volledig nagekomen door de eigenaar en de hengst NIET in het openbaar van alle blaam te zuiveren...(en waarom hebben ze anders dat geld betaald?)
En de eigenaar is volgens mij nooit een zwijgplicht opgelegd, althans dat kan ik nergens in de artikelen die gepubliceerd zijn terugvinden...hij is (zover ik weet) vrij om te reageren!

Maar wat bedoel je met " heb je je al afgevraagd wat deze publiciteit voor degenen die hier belang bij hebben zou kunnen betekenen"??...........

Warom zou ik mij dat af moeten vragen?? En voor wie zou dat dan iets kunnen betekenen, wat is dat belang dan??
Nogmaals ik ben gewoon uit eigen nieuwsgierigheid aan deze topic begonnen, en heb ook al enkele malen uitgelegd waarom!
Wat is dan jou "vrees" Sarabande??

En verder stel je dat de hengst vrij is om zich te kwalificeren...maar jij weet toch net zo goed als ik (en met mij velen...) dat een paard met zo'n smet toch altijd "getekend" en geketend " blijft door die smet die er op zijn naam rust!! (zo werkt dat gewoon!!!) Hij is "VRIJ in GEKETENDHEID"..........
En pas als de blaam officieel is weggenomen door het KWPN, Guldenberg nog enige kans heeft zijn naam te herstellen....maar dat hij nooit meer de verloren jaren in kan halen!! En ook dat blijft een (pijnlijk) FEIT!.........

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:36

Zucht... als jij dat paard leuk vindt dan koop je hem toch. Op dat papier kun je niet rijden, en ik denk niet dat het paard er zelf heel erg mee zit. En Guldenberg ook niet. Als-ie zijn eten maar krijgt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:44

...............en heb je tenminste een paard met een bijna "unieke" afstamming.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 09:51

We hebben het paard ook afgelopen weekeinde gekocht (had ik overigens al vermeld hoor!!) En dat hij geen papieren heeft maakt mij ook niet echt wat uit!.hij is gewoon een erg mooie donkere afstammeling van Guldenberg!!
Wat mij WEL uitmaakt is dat GULDENBERG blijkbaar onrecht is aangedaan,
en de manier waarop dat gegaan is intrigeert mij wel ten zeerste!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:57

..........schijnbaar...........is het juiste woord. Niet blijkbaar.........

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:59

Want het schijnt, maar blijkt niet? Haha!