Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amorbeertje schreef:Arme Shet, hopelijk was het geen natuurlijke bevruchting!
Batlow schreef:amorbeertje schreef:Arme Shet, hopelijk was het geen natuurlijke bevruchting!
![]()
Nee als een vader groter is past het veulen zich meestal meer aan aan de moeder (door de ruimte) en zal het als het geboren wordt binnen korte tijd snel de lucht in gaan dus wordt drinken altijd zo lastig... Maar vraagt me idd erg af hoe de shet is bevrucht
Mooblie schreef:ik vind 75cm wel een erg groot verschil tussen vader en moeder. Ik weet dat het veulen zich aanpast aan de moeder, maar er komen evengoed wel veel risico's bij kijken bij zo'n verschil
.Princesj schreef:Onze jaarling (bijna 18 maanden) is rond de 1.50m. Toen we haar kochten was ze erg mager, dus ik verwacht dat ze iets achterloopt kwa groei. Ik verwacht haar eindstokmaat rond de 1.64m.
Ik ken ook meerdere paarden die tussen de 4 en 6 jaar nog dik 5cm de lucht in gingen, dus we hebben alle tijd.
_Evanne schreef:Mijn jaarling is nu een jaar en 2,5 maand. Tijdje terug gemeten op ruim 1,35m en is nog gegroeid. Hij zal nu in de D maar zitten, toch zeker 1,38m. Ouders zijn 1,45m en 1,49m. Ik hoop dat hij de D maat voorbij gaat, maar zo niet is dat niet erg. Hij is 75% New Forest.
ElvierW schreef:Mijn jaarling was met 1 jaar en ongeveer vier maanden ongeveer 1,43m. Helemaal precies kon ik het niet meten want hij vond het niet zo'n planDe verwachting is nu dat hij zo rond de 1,60 uit zal komen en dat vind ik meer dan genoeg!
terrilover schreef:mijn appaloosa van 1 jaar en 9 maanden is ongeveer 1.60 op dit moment ik heb geen idee hoe groot zijn ouders zijn maar hoop dat hij rond de 1.70 word
Nsky86 schreef:Dat zal hij wel gaan redden denk ik als hij nu al zo groot is?
Mijn merrie van 2,5 zit nu op 1.58 , verwachte hoogte is rond de 1.65... maar aangezien ze een kruizing is blijft het een verrassing!
maar al blijft hij kleiner maakt me het opzich ook niet uit hoor ik ben toch al helemaal gelukkig met hem of hij nou groot of klein is

keona schreef:YamaSaki schreef:Die touwtruc snap k dus echt niet
niks moeilijks aan want je kan het op 2 manieren doen.
A: je neemt een meter/touw en meet de lengte van elle boog tot de grond onthoud dit,en je meet dan de elleboog tot onder aan de koot.deze 2 bij elkaar is zijn ongevere stokmaat.
B:je neemt een touw en je meet elleboog tot onder aan de koot,je houd het touw bij de elleboog vast en draait zo naar boven mt het stuk van onder bij de koot.dus dan houd je dat stuk van de elleboog strak omhoog,dat punt is de stokmaat en als iemanddan meteen meet hoe hoog dat is heb je d stokmaat