Ze blijft er horizontaal in de bewegingen, ook kwa achterbeen lijkt ze niet heel sterk.
Wie weet word ze sterker in werk volgend jaar maar nu op deze fimpjes denk ik niet dat ze genoeg heeft voor de keuring.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Patrss_ schreef:Sprins, wat een spring in het veld is jou merrie zeg!hele aparte bewegingen en zo te zien erg spring lustig!
Seven schreef:Heb je fotos diortje, zo van de afstamming is ze niet echt interessant geen predicaten in de moederlijn etc. Maar een lijn moet ergens beginnen zeg ik altijd.
Als je met een 5 jarige voor de ibop gaat moet het wel een aansprekend en goed bewegend dier zijn om te slagen. Thuis keuren kan maar volgens mij enkel in NL
sliert schreef:Predikaten in de moederlijn zegt ook niet alles. Wij hadden een Rhodium gefokt uit een Gribaldi veulenboekmerrie. Daarvoor ook geen predikaat en daarvoor een prestatiemerrie. De Rhodium als veulen verkocht op de veiling en drie jaar laten werd ze dagkampioen op de CK van Overijssel. Een goed paard is een goed paard.
xSiep schreef:Ibop heeft toch ook een groot nadeel, ik ken een (spring)merrie die als 3 jarige een ibop verpest heeft, allemaal 5 en en 6 en gehaald (wel ster geworden op de stamboekkeuring). Terwijl het echt een hele goede merrie was, fokt ook echt bovengemiddeld. Ze heeft 2 bijna goedgekeurde hengsten geleverd die uiteindelijk zijn afgekeurd door de ibop resultaten van de moeder..
Kaja schreef:sliert schreef:maar als ik een merrie zie met een papier waar waarop alleen drie generaties keur/pref in de merrielijn staat, dan heb ik toch enigzins mjin bedenkingen.
Ik ook.... drie generaties niet schoon, dat is nogal wat