Jonge hengsten voor HK 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:16

DePaardenman schreef:
Seasons schreef:
maar ik geloof best dat mijn hengst wat kan toevoegen aan de fokkerij.

Heb je je er ook in verdiept wat er de laatste jaren goedgekeurd is?

Als het financiele punt geen probleem is en je het leuk vind om naar Ermelo te gaan moet je dat voor al doen natuurlijk.

Maar een hengst uit zo'n moederlijn zullen ze niet goedkeuren.

Ja ik heb me erin verdiept. Dat doe ik veels te graag zelfs, ik vind het fascinerend en leuk om nieuwe hengsten te zien of bijvoorbeeld naar de 2e en 3e bezichtiging te gaan in Den Bosch. Financieel is het geen probleem en als ik de gek ben die het gaat proberen, ach, dan kan ik altijd zeggen, niet geschoten is altijd mis.

Ik vind wel dat je erg denigrerend doet tegenover mij. Alsof ik geen realistisch kijk heb? Tuurlijk de kans dat mijn hengst goedgekeurd wordt is 0.1%, maar ik kies voor een van de beste keuringsklaar makers die het 100% weten waar ze over praten. Als hij in hun ogen niet goed is, prima. Dan is het afgelopen, maar ook al ben ik bevooroordeeld, vind ik dat ik toch wel een goedpaard in handen heb. Als hij geem dekhengst materiaal is, dan is het ook gewoon een fantastisch sportpaard.

SophievdV

Re: Jonge hengsten voor HK 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 07:44

Seasons, begrijp me niet verkeerd, maar als er daadwerkelijk nauwelijks predikaten in de moederlijn zitten, dan zou ik me ook nog eens achter het oor krabben. Je hebt al veel onkosten voordat je in Ermelo bij de 1e bezichtiging bent. Kan je die niet beter in je zak houden en besteden aan bijvoorbeeld een leuke vakantie, een passend zadel of lessen? De concurrentie is moordend en ook als je paard heel apart is, zullen ze liever voor een gedegen moederlijn gaan van een hengst met ongeveer dezelfde kwaliteiten. De kans dat hij daadwerkelijk uitgenodigd wordt voor het onderzoek is daarmee klein en dan moet hij ook nog slagen.

Had je het kostenoverzicht van het KWPN al gezien?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:07

en zelfs als ziet het kwpn het door de vingers.... dan ga je als fokker ook dekken met een "toevalstreffer" dus wat is dat de toegevoegde waarde van het goedgekeurd zijn?

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:25

Ja, ik heb mijn research gedaan, ik heb kosten uitgerekend en je bent heel veel kwijt. Ja, ik weet het allemaal. DAAROM wil ik naar Ad Valk gaan, want hij neemt alleen hengsten waarvan hij denkt dat ze echt kans maken. Dus hij zou tegen ons kunnen zeggen, JA, er is kans dat hij het kan halen of NEE, hij is niet goed genoeg.

Valt me op, zodra er negatief valt te reageren, dat iedereen er bovenop springt. Grappig zeg! :)*

Maargoed, ik zal er goed overna denken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 08:26

Zo is het van mijn kant niet bedoeld :n ik denk dat veel mensen je willen behoeden voor een financiële aderlating ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:47

Seasons schreef:
Valt me op, zodra er negatief valt te reageren, dat iedereen er bovenop springt. Grappig zeg! :)*

.

Net als de andere is het niet negatief bedoeld. Je ziet op bokt een hoop mensen voorbij komen die een hengst willen aanbieden of met een merrie willen dekken die daar niet geschikt voor is.
Zoals pletje zegt mensen willen daarvoor waarschuwen.

Maar goed je doet er goed aan om het met Ad Valk te overleggen....en als de hengst wel sterwaardig wordt bevonden is de merrie natuurlijk al weer een stap dichter bij een predikaat :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:50

ik denk ook niet dat je het zo op moet vatten seasons, er zitten hier mensen die genoeg verstand hebben van het hele traject en die geven gewoon eerlijk advies.
ten eerste lopen er al 101 verschillende vivaldi s en er zijn er al heeel veel ggk dus ze worden steeds strenger in het selecteren.
zelfs met een interessante moet je nu 2x nadenken gezien het allemaal heel veel geld kost.. en je kan nu dat geld wel hebben maar als je hem ooit weer wilt verkopen is het kostenplaatje zo hoog geweest dat je dus niet meer quitte kan staan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:33

Seasons schreef:
Ja, ik heb mijn research gedaan, ik heb kosten uitgerekend en je bent heel veel kwijt. Ja, ik weet het allemaal. DAAROM wil ik naar Ad Valk gaan, want hij neemt alleen hengsten waarvan hij denkt dat ze echt kans maken. Dus hij zou tegen ons kunnen zeggen, JA, er is kans dat hij het kan halen of NEE, hij is niet goed genoeg.

Maargoed, ik zal er goed overna denken.

Ik geloof ook niet dat jouw paard erdoor komt want er zit eigenlijk helemaal niets interessants in de moederlijn. Een stamboek als het AES die puur op de sport keurt is dan misschien een betere optie.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 21:11

:D :D

Afbeelding

Vanmorgen is hij thuis gekomen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:11

Ruige bok!! Die ga ik echt bekijken in Ermelo.

wanneer gaat ie op de foto?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:22

Morgen bel ik de hengstenhouder voor een afspraak. Dan wordt er een plan de campagne gemaakt :)

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:16

seasons Ik wil mijn bankrekening nummer wel door geven kun je daar je geld op storten, dan is het tenminste niet weg gegooid.

Pletje heb je ook andere foto's ik kan er zo niks van maken

wat betreft de Alexandro X Elegant, uit de filmpjes kan ik weinig maken maar ik vraag me af of hij soeplesse genoeg heeft

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 00:30

Stoffel, je zult het hier mee moeten doen :) de foto geeft een indruk en daar is het ook voor bedoeld ;) De beoordeling laten we aan de jury over, als hij er heen gaat :)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:41

stoffel schreef:
seasons Ik wil mijn bankrekening nummer wel door geven kun je daar je geld op storten, dan is het tenminste niet weg gegooid.

Grappig hoor. >;)

Ik hou het geld lekker in m'n zak hoor, als dat jullie blij maakt. Ik maak mijn peerd er wel blij. Ik vind het niet eerlijk tegenover hem om nu al hard aan het werk te gaan, aangezien hij nog erg jeugdig is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 12:22

Laten we het gezellig houden, ik heb dit topic niet opgestart om anderen te ontmoedigen.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:47

Jammer dat er niet meer mensen met een hengst voor de keuring zijn. Zou wel interessant zijn de komende periode.

Fijn dat hij thuis is Pletje. Ben benieuwd naar hoe hij zich ontwikkelen gaat.
Wat grappig dat zijn sokken zo enorm gelijk en recht zijn. Lijkt wel of hij in de verfbus heeft gezeten :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:38

MariekeA schreef:
Jammer dat er niet meer mensen met een hengst voor de keuring zijn. Zou wel interessant zijn de komende periode.

Ben benieuwd hoe het überhaupt met het aantal aanmeldingen zit in deze tijd?

Ten eerste wordt er duidelijk minder gefokt tegenwoordig, omdat veulens aan de straatstenen niet
kwijt te raken zijn. Er zouden dus veel minder hengsten beschikbaar moeten zijn /3 /3 .

En ten tweede bedenken mensen in tijden van crisis zich nog wel even om hun hengst aan te bieden. Het kost klauwen met geld en het is een zéér onzekere investering :j .

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:41

Volgens mij blijven de grote(re) hengsthouders toch wel komen met hun hengstenmateriaal; zeker in de RP-richting.

Waarschijnlijk ook in de TP-richting wel ivm de toch wel aanhoudende vraag uit o.a. Amerika.
Er worden toch nog regelmatig hengsten geexporteerd in deze richting en dat terwijl het bestand niet enorm is.

De Gelderse richting is echter een goede vraag. Sowieso is het al moeilijk om aan goede, interessante hengsten te komen. De fokrichting is (nog :D) klein. Daarbij dat Gert Hofs behoorlijk inkrimpt, zo niet gestopt is en er eigenlijk geen echt grote fokkers zijn die hengsten aanhouden en Gelderse hengstenhouders meer zijn. Maar we zullen zien, misschien valt het alles mee en zit ik er helemaal naast. Ik hoop het!
Mits de hengsten goed op foto zijn, ken ik er iig twee die komen met interessant bloed.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 11:44

Wie dan Marieke? Ik ben wel benieuwd wat voor Gelderse kandidaten er nog meer komen :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:45

Nou die van jou natuurlijk. En wellicht de Zhivago.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:52

Ja inderdaad, Floris en de Zjengis Kahn (Hoe schrijf je dat toch???) uit Marie.
Zou leuk zijn wat Eleganten-bloed erbij te krijgen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 11:55

Oh haha ik dacht dat je buiten onze Floris om nog 2 kende :P Maar dank voor je compliment :j :)

Ja en de ZK (das de makkelijke versie ;) ), daar ben ik ook benieuwd naar.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 11:55

NatasjavE schreef:
Nou die van jou natuurlijk. En wellicht de Zhivago.

Nog een Zhivago? Dat is dan nr 3 :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:57

MariekeA schreef:
Volgens mij blijven de grote(re) hengsthouders toch wel komen met hun hengstenmateriaal; zeker in de RP-richting.

Die moeten wel, dat is hun broodwinning ten slotte :j .

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:39

Welke Zhivago Natas??