Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dees schreef:Mijn idee: in Duitsland zijn ze de goede bewegingen van de Nederlandse paarden (sterk achter) aan het kruisen met hun dressuurtypes (mooi front, goed tussen de oren). Kon nog wel eens het meest volledige paard van komen.
Het verbaast me dat men in NL de Duits gefokte paarden continue maar als minderwaardig inschat. Maar goed, het KWPN doet er ook alles aan om deze Nederlandse arrogante houding te stimuleren.
Mijn mening: dat zal op termijn niet handig blijken. De paardenmarkt is groter dan NL en DE.
joopie7 schreef:Heeft niets met arrogantie te maken hoor, veel Nederlandse fokkers houden gewoon niet van Duitse hengsten. In de dressuur fokkerij vind ik de hengsten qua exterieur vaak wel mooi, maar vind ze vaak te log en traag van achter om ze daadwerkelijk te gebruiken voor de fokkerij. Een sterk achterbeen is één van de belangrijkste punten voor een goed dressuurpaard en imo niet iets dat je ten kosten kunt laten gaan om bijvoorbeeld het exterieur of karakter te verbeteren.
sarabande schreef:.
Met een voordeel ze zijn veterinair gekeurd, dus waarom dan kiezen voor een Duitse hengst terwijl zijn familieleden hier zijn goedgekeurd??
s0173957 schreef:joopie7 schreef:Heeft niets met arrogantie te maken hoor, veel Nederlandse fokkers houden gewoon niet van Duitse hengsten. In de dressuur fokkerij vind ik de hengsten qua exterieur vaak wel mooi, maar vind ze vaak te log en traag van achter om ze daadwerkelijk te gebruiken voor de fokkerij. Een sterk achterbeen is één van de belangrijkste punten voor een goed dressuurpaard en imo niet iets dat je ten kosten kunt laten gaan om bijvoorbeeld het exterieur of karakter te verbeteren.
Kijk nu bv naar Desperados (http://www.youtube.com/watch?v=-iGdXFyYe_U), in de gewone draf wordt ook ik niet blij van dat achterbeen, maar in de verzameling laat die een achterbeen zien dat quasi perfect is. Niet voor niks dat hij 9's krijgt voor z'n piaffe. Wat wil je dan, een flitsend, snel achterbeen dat in de verzameling compleet wegvalt of een trager achterbeen dat in de verzameling super is?
En dat dan gecombineerd met een zeer standvastig karakter (Kristina Sprehe is 26 en rijdt er de GP mee).
Dees schreef:Het verbaast me dat men in NL de Duits gefokte paarden continue maar als minderwaardig inschat. Maar goed, het KWPN doet er ook alles aan om deze Nederlandse arrogante houding te stimuleren.
Mijn mening: dat zal op termijn niet handig blijken. De paardenmarkt is groter dan NL en DE.
Langcara schreef:Duiters willen een paard dat gehoorzaamt, niet een opstandig paard. Dat zit in hun volksaard. De kinderen zijn op school ook vaak gedisciplineerder en duitsers zijn heel veel hierarchischer. Iedereen moet zijn plaats kennen.
Dees schreef:Lees bij de hengstkeuze topics maar eens hoe vaak het gebruik van een Duitse hengst wordt afgeraden...
sarabande schreef:[Duitse hengsten worden idd vaak afgeraden om de gezondheid reden, want in tegenstelling tot de genoemde hengsten staat dat er in Duitsland niet bij en worden de KWPN OC dragende hengsten snel naar Duitsland geëxporteerd