Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IcePrincess schreef:Wat grappig die palomino, ziet er echt totaal niet roan uit, weet dat het bij quarters ook wel voorkomt dat roan niet (goed) uit en het pas bij de nakomelingen aan het licht komt.
Veulen is smokey black, roan + schimmel of alleen schimmel.
Naam komt me bekend voor, is die niet van een bokker? En volgens mij ook gedekt door Damon waar een dubbele verdunning uit kwam. Of heb ik nu een andere pony in mijn hoofd?

IcePrincess schreef:Die vos is dominant white, kijk maar naar de achterbenen, die hebben een horizontale scheiding en al die kleine vlekjes zijn typisch DW. Kijk maar het verschil met die zwarte, die scheiding van de aftekening is meer sabino, evenals de bles.
Vos zou ook nog splash kunnen zijn maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, DW wel.
uryanne schreef:Ik heb in 2006 nog eens deze jaarling- sectie A merrie gehad. Stond als bruin op papier.
Pedigree: http://www.allbreedpedigree.com/rotgers+joyce
@regtur, ook een door Poortier gefokte merrie;)
Foto's zijn scans, dus helaas niet erg scherp...
, dus dat is weer een apart gen wat dat veroorzaakt. Moeder zie ik overigens ook meer DW dan sabino in maar dat zou ook een combinatie kunnen zijn.regtur schreef:Welke kleur hengst zou jij erop zetten, afgezien van het type of wat dan ook?

. 

Melanie5 schreef:Ik zeg idd stekelharig vos.
Ice princess: is stekelharig anders dan roan? Ja toch? Stekelharig gaat vaak gepaard met sabino dacht ik?
De pony van regtur (Zomerdijks Echo) gaf idd een cremello veulen uit een cremello hengst. Hoewel het veulen (nu bijna 4 jaar) naar mijn idee meer neigt naar perlino.
Ik denk dat Echo toch gewoon valk geboren is. Manen en benen zijn nog steeds donker.