Kwpn hengstenkeuring 2011/2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:29

Kajanus schreef:
Je moet wel een geweldig iemand zijn om via een foto zo je oordeel klaar te hebben.
Ik heb gisteren ook foto's gemaakt maar ga ze echt niet plaatsen,

Hij verandert er niet door.

Blijkbaar zie je het verschil niet.
Kajanus schreef:
Laatst bijgewerkt door petraaken op 20-12-11 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onzedige uitspraak verwijdert

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:47

Kajanus schreef:
Je moet wel een geweldig iemand zijn om via een foto zo je oordeel klaar te hebben.
Ik heb gisteren ook foto's gemaakt maar ga ze echt niet plaatsen, mensen als jij verpesten het hier voor alle anderen die wel op een goede manier geïnteresseerd zijn in de jonge hengsten. En iedereen mag een mening hebben maar wel op een normale manier, afzeiken kan je ieder paard, want het perfecte paard bestaat gewoon niet. En ik ben het ook niet altijd met de keuze van de jury eens, maar ik heb er ook geen verstand van :P :D

Hoe je het keert of wendt dit paard loopt volledig op de voorhand en dat is niet per ongeluk maar omdat hij zo gebouwd is. Het mooie en leerzame van foto's is dat ze precies de werkelijkheid weergeven die de mensen meestal bij het zien irl ontgaat. Waarbij men al helemaal geen oog heeft voor de balans omdat men de balans niet eens weet te definiëren. Als excuus voeren ze dan maar aan dat de foto een verkeerd moment omdat ze dan geconfronteerd worden met wat ze werkelijkheid ontgaan.

Dat is ook een van de redenen dat men tegenwoordig zoveel knoeit met de foto's en ze scheef gaat plaatsen omdat in werkelijkheid deze paarden volledig op de kop gebouwd zijn en men dat niet gezien heeft.

Een paard dat op stand het diepste punt tussen de voorbenen heeft liggen, zal dit in de beweging ook weer tonen en derhalve loopt hij te allen tijde op de voorhand. Voor een dressuurruiter onbegonnen werk om daar balans van te maken.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:58

Kajanus schreef:
Ik heb gisteren ook foto's gemaakt maar ga ze echt niet plaatsen, mensen als jij verpesten het hier voor alle anderen die wel op een goede manier geïnteresseerd zijn in de jonge hengsten. En iedereen mag een mening hebben maar wel op een normale manier, afzeiken kan je ieder paard, want het perfecte paard bestaat gewoon niet. En ik ben het ook niet altijd met de keuze van de jury eens, maar ik heb er ook geen verstand van :P :D

Nou om eerlijk te zijn ga ik wel een beetje mee met ceasario :o :o
Het viel mij ook al op dat die naast de schoft wel erg arm gespierd is.

En we moeten toch kritisch zijn? We kunnen wel allemaal halleluja roepen over de hengsten, maar daar helpen we de fokstapel niet echt mee.
Overigens hoor ik niet zulke goede berichten over de eerste bezichtiging, dus ik ga het zelf maar eens bekijken in Den bosch!

Tot zover mijn inbreng... misschien word ik nu wel afgeschoten :=

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:44

Het gaat mij er niet om wat wel en niet zo is, het gaat mij erom dat ze hier zo makkelijk hengsten/paarden afzeiken zonder ze zelf gezien te hebben.. En Arie53 jij hebt ooit mijn paard beoordeeld en zei dat hij nooit M dressuur zou kunnen lopen en die was toen al ZZ licht :+ dus mij zegt het allemaal niet zoveel wat jij hier neerzet al heb je misschien theoretisch gelijk.

Dees

Re: Kwpn hengstenkeuring 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:47

Wat heb je aan 'theoretisch gelijk' als de praktijk het tegendeel bewijst?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:03

@Arie: even een reactie op onderstaande wat uit jou bericht komt.
Kun jij mij fotos tonen van paarden waarbij het diepste punt niet tussen de voorbenen ligt?
Is pure interesse hoor want ik zie alleen bewegings foto`s van de hengsten voorbij komen en zie zeker het verschil in bergop en duikboten maar ik ben dan ook wel benieuwd naar wat jij op stand bedoeld?
Naar mijn idee ligt bij ieder paard namelijk het diepste punt tussen de voorbenen maar kan goed dat ik het mis heb hoor :)

Een paard dat op stand het diepste punt tussen de voorbenen heeft liggen, zal dit in de beweging ook weer tonen en derhalve loopt hij te allen tijde op de voorhand. Voor een dressuurruiter onbegonnen werk om daar balans van te maken.[/quote]

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:09

Iemand gister de Johnson x Gribaldi gezien die door is naar Den Bosch?

Ik heb een UB40 uit dezelfde moeder, ben wel benieuwd!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:08

Kajanus schreef:
Het gaat mij er niet om wat wel en niet zo is, het gaat mij erom dat ze hier zo makkelijk hengsten/paarden afzeiken zonder ze zelf gezien te hebben.. En Arie53 jij hebt ooit mijn paard beoordeeld en zei dat hij nooit M dressuur zou kunnen lopen en die was toen al ZZ licht :+ dus mij zegt het allemaal niet zoveel wat jij hier neerzet al heb je misschien theoretisch gelijk.

Laat die quote even zien.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:10

Geen quote je hebt hem in het echt bewonderd :+ben je nu al die uren bezig geweest om mijn berichten na te kijken :(:) :D

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:18

Kajanus schreef:
Geen quote je hebt hem in het echt bewonderd :+ben je nu al die uren bezig geweest om mijn berichten na te kijken :(:) :D

Feiten graag. Als ik een paard bewonderd heb, valt er moeilijk jouw lezing van te maken.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:32

@arie:
Bedankt maar dat zijn nog steeds geen stand foto`s.
Jij zegt "paarden die op STAND de borst al laagste punt hebben "
En naar mijn mening hebben ze dat allemaal maar heeft wat jij bedoeld met lengte en ligging van de schouder te maken en lengte van het voorbeen ten opzichte van het achterbeen.
De juiste verhoudingen kan ik je niet vertellen maar het ging mij puur om de opmerking die je gaf mbt op stand.
Maar ik zal verder niet offtopic gaan was gewoon erg benieuwd wat je nu bedoeld.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:50

Mss beter om die discussie ergens anders te voeren.

Die 602 is ook NOG arm bespierd in de bovenlijn. Deze beesten zijn pas 2,5 jaar en nog groot ook. Het zijn gewoon nog puppies, die goed in het voer zijn gezet en al wat getraind. Beoordeel ze ook zo. Als je ze terug ziet als ze 6 jaar zijn, zie je ongetwijfeld een heel ander paard. Het fundament is zo op de foto te zien goed (ongetwijfeld, anders was hij niet doorgestuurd) en voor de rest is een foto een momentopname; iets dat een fractie duurt en nu tot in den treure beoordeeld kan worden.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:52

arie53 schreef:
Kajanus schreef:

Feiten graag. Als ik een paard bewonderd heb, valt er moeilijk jouw lezing van te maken.

Vandaar de :+ achter bewonderd.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:09

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:10

youngster schreef:
Overigens hoor ik niet zulke goede berichten over de eerste bezichtiging, dus ik ga het zelf maar eens bekijken in Den bosch!

Dan heb je dus al heel wat gemist.....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:44

Moderatoropmerking:
De discussie over het exterieur van hoe een correct gebouwd paard is graag voeren in het topic dat hier een paar posten hierboven gemeld wordt. Het gaat hier over de hengstenkeuring zelf.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:49

en daar wordt een mening op gegeven , zo simpel.

youngster schreef:
[
En we moeten toch kritisch zijn? We kunnen wel allemaal halleluja roepen over de hengsten, maar daar helpen we de fokstapel niet echt mee.

Tot zover mijn inbreng... misschien word ik nu wel afgeschoten :=

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:21

Sannah schreef:
youngster schreef:

Dan heb je dus al heel wat gemist.....

Eens, heel veel fijne paarden die je daar helaas niet zult zien lopen.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:49

het was nog lang niet allemaal halleluja en die fijne paarden zijn nog lang geen dekhengsten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:30

Vertekend de foto van die Vivaldi x Vincent nu zo erg of heeft die niet eens ruimte voor een zadel?

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:13

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:26

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:29

Daarom verkopen die catalogi goed....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:35

Het blijft een dorpsgebeuren. :D