Als je zo gaat redeneren is er pas wat van een paard te zeggen als hij 15 is en al jaren Grand Prix loopt.
essiesilly
Geplaatst: 01-07-11 13:02
ik kan over een veulen zeggen wat het karakter is, hoe het qua exterieur in elkaar zit en hoe het beweegd... dat vind ik toch wel een hoop, zoals ik al zei niet alles maar wel al veel. waarom denk je anders dat "de grote mannen" keer op keer de ggk hengsten al spotten als het veulens zijn...? tuurlijk er zijn uitzonderingen ze kunnen altijd tegen vallen, ze kunnen niet gezond zijn op de foto etc etc maar dat vind ik de risico s en niet hetgeen dat je niks kan zien als veulen zijnde...
Ik ben het met je eens. Maar bij de grote hengstenhouders kopen meer jonge hengsten aan, daardoor meer kans op een goede. Vaak kennen ze ook het stammetje al wat langer.
Je kunt als veulen veel zien. Maar soms blijkt die driejarige een trapzak, groeit die vijfjarige niet zo knap uit en kan die zevenjarige voor geen meter sluiten of gaat kapot. Je weet het nooit met paarden. Naast kennis en inzicht bestaat er ook een geluksfactor.
essiesilly
Geplaatst: 01-07-11 15:28
tuurlijk dat hou je altijd maar toch kom je met veel nadenken en kennis een heel eind
Volgens mij niet. Erg jammer, er is zowat geen één Toot-veulen topic die up to date gehouden wordt.. Eigenaren reageren gewoon niet meer. Jammer.
essiesilly
Geplaatst: 05-07-11 19:23
Ik reageer wel hoor maar de mensen reageren zelf niet meer :p binnenkort komen er weer nieuwe foto 's ( worden volgende week voor borculo gemaakt ) maar goed heb niet veel te vertellen behalve dat hij het heel goed doet :p
volgende week woensdag (13 juli) moet Guess Who naar de foto dag in Wamel (bij de Dalhoeve) daar zullen foto s en een filmpje gemaakt worden publiek is welkom
Anoniem
Geplaatst: 07-07-11 16:37
essiesilly schreef:
Ik reageer wel hoor maar de mensen reageren zelf niet meer :p binnenkort komen er weer nieuwe foto 's ( worden volgende week voor borculo gemaakt ) maar goed heb niet veel te vertellen behalve dat hij het heel goed doet :p
Maar die van jou gaat ook voor veel weg.... Is deze beter?
essiesilly
Geplaatst: 07-07-11 18:17
dat kan en ga ik niet zeggen vanaf een fototje achterop de krant... maar die van mij gaat idd ALS hij weg gaat voor veel geld weg ja (bodemprijs ligt redelijk hoog, vandaar de als)
Ik vind de nakomelingen echt prachtig! Ben benieuwd naar meerdere veulens van hem!
CarolineP
Geplaatst: 07-07-11 20:47
essiesilly schreef:
dat kan en ga ik niet zeggen vanaf een fototje achterop de krant... maar die van mij gaat idd ALS hij weg gaat voor veel geld weg ja (bodemprijs ligt redelijk hoog, vandaar de als)