Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lientjeds schreef:Heidi,
ik zie nu pas je topicje. Ik had Lissaro ook op nummer 1, gewoon gebeld naar Holstud, donderdag & vrijdag geïnsemineerd en ja hoor, der is een klein Lissaro'tje op komst hier!!!
Sperma onder microscoop was super van kwaliteit, volgens mijn DA.
Je kan genoeg rijden om alles eruit te halen, dat weten we al. En Lissaro is uiteindelijk springgefokt, maar véélbelovend in dressuur, dat was voor mij ook de reden om hem te gebruiken.
Alleen het lange wachten hé!
Maar je hebt wel genoeg jonge projectjes om je tijd in te steken, intussen
SantaCruz schreef:wahhhhh leuke topic!!!
ik zou het wel proberen met deze merrie. De eigenschappen, gezondheid en exterieur van de merrie zijn natuurlijk belangrijk om te verbeteren. Daar moet je goed naar kijken. Maar om mee te beginnen zou ik met een veelzijdige hengst proberen. De paarden van Stal Horn zijn springgefokt maar kunnen allen goed bewegen. En ze geven voldoende bot mee. Ik zou eens met hen hierover praten.
Je zou ook flemmingh kunnen proberen omdat deze merrie ook wat lengte kan gebruiken denk ik.
De reden waarom ik een veelzijdige hengst zeg is omdat als je 1 x naar het dressuurmodel zou willen gaan, je ook weleens qua type niet altijd het gewenste model kan krijgen. Probeer niet in 1 x af te wijken van je eigen paard. Fokken gaat over jaren en generaties. Probeer te verankeren wat de + punten zijn.