sporter schreef:De gewone ruiters van tegenwoordig zijn halve idioten. Ja die kun je in 2 passen herkennen. In de zin dat het vroeger en goed paard was en nu geen 500 meer waard is.
Yamcha schreef:Want een heel groot deel van de ruiters is wel degelijk ruw en lomp met rijden, interpreteren een vlucht van hun paard als aanstelleritis, en hebben geen benúl hoe een paard eigenlijk in elkaar zit........ dat hele grote deel heeft geluk als een paard niet verpest wordt.
En ik vind een paard al aardig verpest als ie vast zit in de rug, en een bek als beton heeft....... niet dat je dat niet weer goed krijgt, maar kost aardig wat tijd hoor. Zat pas geleden eens op een paard van iemand, die vond dat paard zo fijn aan het been was, en zacht in de mond....... ik had daar toch ff andere ideeën over, wat een trapzak was dat..... lief ding wel, absoluut, snapte na 2x een tik achter de kuit te hebben gekregen dat het wel de bedoeling was dat hij op míjn been wel moest reageren, dus hij deed zijn best....... maar denk dat je daar toch een paar maanden mee bezig bent voor dat dier weer lekker in zijn vel zit, en wat loslaat in de bovenlijn. Als het al alleen rijtechnisch op te lossen was.
Ik weet niet waar jullie vandaan komen ,maar om gewone ruiters maar als halve idioten te bestempelen....
Een gewone ruiter is (in de achterhoek iig
) iemand die niet van het talent (en vaak geld) barst ,maar wel probeert ''mee te doen'' op de landelijke wedstrijden, al dan niet met prive instructie en goede resultaten.
Ik zie natuurlijk ook wel slecht gereden paarden ,maar iha zijn de ruiters liefhebbers (en ja het zijn tegenwoordig wat vaker mensen met paarden dan paardemensen) ,die alles voor hun paard en de sport over hebben.