[KG]Hoge witte benen = altijd bont/sabino?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keeslover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:00

Dus alleen dit hoge witte beentje en de witte vlek erboven en een witte vlek op zijn kin betekent dat hij sabino is?

Afbeelding

Cynthia82

Re: [KG]Hoge witte benen = altijd bont/sabino?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:16

Dit is sabino ja :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 00:14

Cynthia82 schreef:
anneliesdje, je bent in de war ;)
Perlino's hebben altijd blauwe ogen en een witte mond :)

Blauwe ogen ok, maar die witte mond niet.
Ik weet wel wat je bedoeld, alsin; lichte huid, maar je kunt het ook zien aan de haren.
Sublime heeft toch duidelijk cremekleurige haren (voordeel van perlino tov cremello) en op sommige foto's die ik zie lijkt hij toch echt een brede bles te hebben. Denk dat je dat pas met zekerheid kunt zeggen als je hem irl ziet, maar als ik dan die foto van zijn moeder bekijk, die peterina heeft gepost...
Peterina schreef:
Dit is een foto van Sublime's moeder:
[ Afbeelding ]
Als je de site van zijn fokker (http://elevagesponte.perso.sfr.fr/index.htm) bekijkt of de pedigree van zijn moeder, dan zie je veel meer wit.

@ Peterina; is dit voor jou nu typisch Splash of Sabino of kan het beide?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 00:16

@ keeslover; heeft die een witte kinvlek? En verder geen wit?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:18

anneliesdj schreef:
@ Moratoetje; die is gaaf!! Is toch super zo donkervos met zulke aftekeningen, kom maar brengen hoor ;)

Hij is te koop :P

Meestal hou ik niet van zoveel wit, maar het staat hem echt :j Hij is verder echt mooi van kleur en een beetje apart met zijn donkere manen en staart (die zijn tegen zwart aan). Daarnaast is een toppertje in de omgang en onder het zadel, hij is nu 7 en nog hengst maar echt superbraaf!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:53

@anneliesdj: Beiden komen voor in Welsh, en helaas kan je niet 'typisch' zeggen omdat de laatste tijd (met de DNA testen die ter handen zijn) blijken zoveel 'typisch' sabino's negatief te testen op Sabino maar wel positief op Splash, en ook v.v.

In het geval van Sublime's moeder zou ik meer richting Splash denken, maar als je haar afstamming bekijkt en onderzoekt (nakomelingen van de hengsten enz) dan alhoewel er wel af en toe 'iets' opduikt, over het algemeen zie je sabino aftekeningen. In Engeland zou er een ruin lopen uit die moeder lijn met 'echte' splash aftekeningen ... maar kan niet 123 op zijn naam of een foto komen (heb hem jaren geleden gevonden toen Sublime pas op het toneel verschijn :D ... heb het TE goed gearchiveerd! |o ).

keeslover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:52

anneliesdj schreef:
@ keeslover; heeft die een witte kinvlek? En verder geen wit?

Hij heeft een witte kinvlek en op zijn achterbenen en bles na niet meer wit nee, ook geen vlek onder de buik

Als hij sabino is dan weet ik nu ook waarom de hengstenboer hem niet wilde hebben, dacht dat ze gewoon niet van veel wit hielden maar als dit iets is wat hij doorgeeft aan veulens dan snap ik het... :)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:13

Ik heb ook een Sabino. Haar vader is Welthit II en haar moeder was gewoon zwart, maar toch is uit deze combinatie een toverbal gekomen. Ze heeft namelijk ook een rabicano staart (zo noem je dat geloof ik). Voor foto's kun je in mijn profiel kijken.

Kenmerken:
- witte vlekken onder de buik
- witte stip onder haar lip.
- hoge witte benen
- stekelharig bij haar achterhand

En haar staart begint dus met witte haren!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 23:31

Peterina schreef:
@anneliesdj: Beiden komen voor in Welsh, en helaas kan je niet 'typisch' zeggen omdat de laatste tijd (met de DNA testen die ter handen zijn) blijken zoveel 'typisch' sabino's negatief te testen op Sabino maar wel positief op Splash, en ook v.v.

In het geval van Sublime's moeder zou ik meer richting Splash denken,

Waarom denk je daar meer richting Splash?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:12

Vanwege de familie geschiedenis en de bloedlijnen en de kentekens.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:57

Maar zonder de familie en bloedlijnen te bekijken, valt er dan nog wat van te zeggen?
Als ze een blauw oog zou hebben is het zowieso Splash toch? Dat is geen kenmerk van sabino?

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:14

griebels schreef:
Wat een knappert...

dit is ook een Sabino...
Bont komt namelijk niet voor bij volbloed Arabieren ;)
[ Afbeelding ]

ohhhh, wat een mooi dier!!!!!!!!!!