Bedankt voor de link voor de videobeelden. Leuk om het zo eens te zien. Ik was toch al langere tijd benieuwd. Tja, die aanleuning. Onze Oscar durfde ook het eerste jaar nauwelijks de hand op te zoeken. Nu is ie 4 en is dat veel beter. Misschien heeft dat iets met de bouw of aanleg te maken. Ik weet het niet. Ik gun het Norel ook wel, maar ja, misschien moet dit paard zich toch eerst in de sport gaan bewijzen. De tijd zal het leren.
Lilliputter
Geplaatst: 03-05-11 20:54
Kajanus schreef:
En wie gaat er morgen kijken?? Ik zou wel willen maar ze beginnen echt belachelijk vroeg
Zeg dat wel
sarabande
Geplaatst: 03-05-11 21:37
Heb je in en file gezeten, mis je net die ene hengst die goedgekeurd wordt
Lilliputter
Geplaatst: 03-05-11 21:40
sarabande schreef:
Heb je in en file gezeten, mis je net die ene hengst die goedgekeurd wordt
Idd fijn dat ze goedegekeurd zijn, jammer dat CS lucht zuigt.
essiesilly
Geplaatst: 04-05-11 09:01
heb jij dat gezien el paso?
Gitta1977
Geplaatst: 04-05-11 09:08
Staat toch in het rapport? Verder zeg ik er maar niks over...
essiesilly
Geplaatst: 04-05-11 09:08
o niet gezien dacht dat ze het misschien op stal had gezien goh... lekker dan...
El_Paso2009
Geplaatst: 04-05-11 09:44
Staat in het rapport Essiesilly, wel jammer dat ie dat doet. ben benieuwd of hij wat te dekken krijgt, aan zn goede afstammeling ligt het in ieder geval niet......
haan
Geplaatst: 04-05-11 10:10
De never-ending-now-ending-Coverstory is dus gewoon een luchtzuiger........ De fokkers zullen er nu vast in rijen op staan te wachten
Geweldig nog een luchtzuiger erbij. En dat na 3 kansen te hebben gehad. Zijn er geen "betere" hengsten die dit niet doen die nu in het onderzoek lopen. ZIjn voordeel is dan dat hij voor bloedspreiding kan zorgen.
Connaisseur vind ik wel echt een fijn paard. Niet alleen voor de bloedspreiding maar ook qua beweging. Ben benieuwd hoe die het gaat doen op de pavo en de toekomst
Vind Cannaisseur echt gaaf hij heeft ook mooie cijfers gekregen! CS inderdaad jammer dat hij dan weer luchtzuigt, er liepen ook goede bij die dat deden, al vind ik ook niet helemaal dat je het paard daar op mag afkeuren!
TICKELS
Geplaatst: 04-05-11 12:23
Ik was vanochtend op tijd wakker (en was vrij van werk) en ben naar Stegeren gereden.
Dit is mijn impressie van vandaag.
Connaisseur V.Con Amore x Donnerhall goede actieve stap, draf iets traag achterbeen, lang achterbeen, zeer fijne galop, mooi front, fijn te rijden, goed bewerkbaar, draagt zich al goed, goede buiging van de gewrichten
Cover Story v.Oscar x Corleone mist wat ruimte in stap en is daarbij wat traag, mag in stap het voorbeen verder weg zetten, weinig buiging in achterbeen in draf en galop, doet nog wat slap aan, aanleuning is verbeterd maar is niet optimaal, loopt wat stuwend en traag
Na deze 2 hengsten hengsten ging de commissie nog overleggen en de cijfers invullen. Ik denk dat ze alles al klaar hadden maar eerst de uitslag op kwpn site wilden zetten en dat het niet eerst op bokt terecht zou komen De commissie gaf ook geen verhaaltje over de hengst, enkel de cijferlijst.
26 Contango x Jazz mooi paard, mist wat formaat, krult zich wat op in de hals, neemt wat weinig verbinding, volgt de hand moeilijk, verlengt zich moeilijk, blijft in de dressuurhouding lopen
27 Dreamcatcher x Montecristo wat rommelig in aanleuning, oogt nog groen, loopt slingerend, na de galop was de draf beter, schommelt met de achterhand tijdens draven, lang achterbeen, wat traag achterbeen
29 Krack C x Rousseau mist wat formaat, mag wat meer door het lijf bewegen, goede draf en galop, laat zich wel fijn rijden en bewerken, blijft in romprichting wat neerwaarts
34 Vivaldi x Gribaldi smal in de achterbenen, rommelige aanleuning, moet meer door het lijf naar voren bewegen, achterbeen traag en weinig onder de massa, weinig buiging in spronggewricht, zet voorbeen mooi weg in draf, wat lang achterbeen, onrustige staart
30 Negro x Don Gregory zware hals en keeluitsnijding, mag voorbeen meer wegzetten in stap, weinig souplesse in galop, groot paard, nette draf, mag meer lichaamsgebruik tonen, smaol in de benen
37 Wynton x Flemmingh hoogbenig, weinig hengstuitstraling, goede galop, lichtvoetig, weinig overstap in stap, fijne draf
De Vivaldi x Havidoff en Vivaldi x Ferro waren niet in orde. Beide paarden worden onderzocht door de dierenarts en daarna wordt bepaald of zij het onderzoek vervolgen.